TYP kokemuksia?

Vierailija

Onko kenelläkään kokemuksia TYP:stä eli työvoiman palvelukeskuksesta? Minulle on laitettu sellaiseen kutsu ja olen tuossa parin viikon kuluttua velvollinen menemään sellaiseen. Olen netistä asiasta googlettanut ja aika negatiivista palautettahan siitä on annettu. Onko kenelläkään mitään hyvää sanottavaa tuosta TYP:stä?

Sen verran omasta taustasta, että olen hakenut jo useampaan otteeseen työkyvyttömyyseläkettä, mutta aina on hakemukseni hylätty eläkeyhtiön ja KELAN toimesta.

Onko kukaan "päässyt" TYP:n avustuksella työkyvyttömyyseläkkeelle vai joutuuko sitä jonnekin työpajalle "aktivoitumaan", vaikka kuuluisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä.

Kommentit (5)

Vierailija

Käytäntö on että ei eläkkeelle jos se on suurempi kuin sairausvakuutuskorvaus.

Jotain orjantyötä tarjoovat ehkä. Hyvässä lykyssä kiittäävät käynnistä ja käskevät kotia. Tätä voi jatkua vuositolkulla. 6 vuotta on pissin tietämäni.

Lääkäreiden lausunnot ei merkkaa mitääm, Kelalla ja vakuutusyhtiöillä on omat hyperviisaat. Olet kunnossa tai kuollut.

Vierailija

Lainaus:

Jotain orjantyötä tarjoovat ehkä. Hyvässä lykyssä kiittäävät käynnistä ja käskevät kotia. Tätä voi jatkua vuositolkulla. 6 vuotta on pissin tietämäni.

Lääkäreiden lausunnot ei merkkaa mitääm, Kelalla ja vakuutusyhtiöillä on omat hyperviisaat. Olet kunnossa tai kuollut.

Tuo on pahansuopaa puhetta!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tuo on pahansuopaa puhetta!

Todella typerää ryntätä lääkärit! Eläkkeelle ei noin vaan pääse, se on totta. Jos on 100%:sesti työkyvytön
silloin taatusti pääsee.

Vierailija

No, lausuntojen mukaan olen ollut 100%sesti työkyvytön lääkäreiden mielestä, mutta eläkeyhtiö ja Kela olivat ihan toista mieltä edes näkemättä minua...

Mietin vaan, että miksi on joku TYP hoitamassa näitä asioita, miksi Te-toimistot eivät näitä tee, vaikka olen pyytänyt apua monesti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat