Silmien kirvely

Vierailija

On jo pari vuotta ollu sellanen silmien kirvely. sitä on tutkittu silmälääkärillä ja se määräsi kostutus tippoja ja jotain allergiatippoja, kummatkaan ei auttanut. Kirvelyä ei ilmene kotona lähes ollenkaan. Ulkona jos tuulee tai jännittävissä tilanteissa jos joutuu esiintymään tai esim jos joutuu tappeluun jne. Viimeksi koko kesän jouduin käyttämään aurinkolaseja mutta talvella en oo käyttäny. Kaupungillakin kuljen aina niin että katson koko ajan maahan. Jos katson ihmisiä silmiin alkaa tuntua että kohta silmistä valuu vettä. Tämä kirvely rajoittaa aika paljon elämistä. Olen kohta 15 vuotias, joten voisiko tämä kirvely olla jokin teini-iän juttu joka menee ohi aikanaan? Koulussa opettaja sanoi että hänellä oli ollut samanlaisia oireita ja hän oli saanut silmälasit. Opettajan oireet olivat liittyneet hajataittoon.
Pahentaakohan muuten nämä saasteet kun asun helsingin keskustassa ja kaksi vuotta sitten asuin nurmijärvellä ja oireitahan ei silloin ollut.. Kuukauden koitin olla katsomatta tvtä ja olematta tietokoneella mutta ei auttanut. Mistäköhän nämä oireet johtuvat? Olisiko jokin henkinen juttu tai sitten jokin jonka voisi leikata pois? Jos on tietoa niin kaikki apu on tarpeen:)

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla on hajataittoa ja myös vuotavat silmät. Harmaakaihikin oli ja se leikattiin. Samalla korjattiin
myös hajataittoa. Vuoto on kuivuvien silmien ongelma niin hassulta kuin kuulostaakin.
Silmien luonnollinen kosteus kuivuu yön aikana ja on silmissä on pieniä kovia hiukkasia joita
joita elimimistö yrittää ajaa pois vuodattamalla silmiä. (niinkuin olisi roskia)

Se saattaa liittyä myös reumaan tai sitten joku oireyhtymä jonka nimeä en nyt muista.

Vierailija

Joskus aiemmin oli minullakin silmien kirvelyä. Lääkäri tutki ja totesi, että silmät ovat vähän kuivanlaiset. Silloin aina helpotti kun ei lukenut, katsellut telkkua enkä työskennellyt näyttöpäätteellä.
En tiedä johtuiko vika hajataitteisuudesta koska meni yli 10 vuotta ennen kuin sain lukulasit,joilla korjattiin myös hajataittoa.
Älä turhaan rasita silmiäsi ilman laseja, jos niitä lääkärin mielestä tarvitset.
Huomaat kuinka maailma kirkastuu ja jaksat lukea ym. paljon paremmin. Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Kuivuneet silmän eritehiukkaset saattaa tehdä silmiin pienen pieniä rikamia tai haavaumia
joissa suolainen kyynelneste aistitaan kirvelynä. Itse olen yrittänyt aamuisin pyyhkiä kostealla
pumpulitukolla tätä yön aikana kuivunutta silmien eritettä pois.

Vierailija

Jos silmissä on paljon hajataittoa ja ei halua käyttää voimakkaita laseja, voidaan hajataittoa
korjata leikkauksella jossa omat mykiöt korvataan sopivilla keinomykiöillä.

Vierailija

Lainaus:

Kuivuneet silmän eritehiukkaset saattaa tehdä silmiin pienen pieniä rikamia tai haavaumia
joissa suolainen kyynelneste aistitaan kirvelynä. Itse olen yrittänyt aamuisin pyyhkiä kostealla
pumpulitukolla tätä yön aikana kuivunutta silmien eritettä pois.

Jotkut ajattelemattomat ihmiset polttavat vastoin lakeja-jaasetuksia ongelmajätteitä kuten muovia kumia jäteöljyä tyroxia ym avotulella pihassaan joka sekin on omiaan aiheuttamaan näitä silmäongelmia pidemmällä aikavälillä vakaviakin seuraamuksia.
Tiedän että silmien pinnat haavautuvat pahoin ja olo voi olla hyvinkin tuskallista jolloin silmiä on pidettävä vain suljettuna joka sekin aiheuttaa kipua ja kirvelyä.
Ei ole mukavaa tiputella 2-3 tunnin välein tippoja ja rasvoja useampaa sorttia silmiinsä.
Eli joskus nämä vaivat voivatkin johtua omasta tahi naapurin ajattelemattomasta toiminnasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat