Sivut

Kommentit (8389)

Lainaus:

Joku sanoo, että uskovaiset ovat suvaitsevaisia, hyväksyviä. Niin ovat, hyväksyvät vain oman mallinsa ajatella ja elää, kaikki muu maailmassa on arvotonta saastaa. Heillä on kanttia tuntea ylemmyyttä, koska ova kutsuttuja parempaan.

Toit tämän toisesta asiayhteydestä, Jumalan etsinnästä, mutta tännekin tämä hyvin sopii.

Murrelaisissa on monia kielenkäytöllään todistamassa tämän päivän vitsausta...eli kiusaa ja vihapuheita.
Joka kumpuaa ihmisen itsekkäästä rakkaudettomuudesta. Saisivat katsoa itseään ja hävetä.
Aina ovat tyrkkimässä pois jotakuta.
Ihmettelen suvaitsemattomuuttaan.
Omahyväisesti syrjitään aiheettomasti kirjoittajaa joka on erilainen älykäs ja suorasanainen, kerätään muu porukka ja aletaan monen hengen voimalla savustamaan häntä ulos seurasta.
Esitetään muka uskovaista, mutta toimitaan sotaisesti, rakkaudettomasti osoitellen muiden kirjoittajien "vikoja" ei osata suvaita erilaisuutta, ei tunneta sitä lähimmäisenrakkautta jota ilman tämä yhteiskunta ei pysty toimimaan.
Suurin osa kirjoittajista ovat jo ikäihmisiä, luulisi, että jo osaavat ja olisivat elämänkokemuksistaan oppineen, vaikka suvaitsemaa toista ihmistä, kun me jokainen olemme erilaiset. Yököttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulin tänne huilimaan vähäksi aikaa, ennen kun lähden lenkille.Ilmakin on mitä ihanin ulkoiluun.
Usviksen idea on hyvä. Vaikkapa ruokailun merkeissä tavattaisiin , jos vaan sopiva paikka löydettäisiin, ja tietenkin kaikki olisivat tervetulleita säätyyn katsomatta.

reipasta mieltä kaikille.
hanne

[quote author="Usva-Lintunen"]
Hyvää aamupäivää!
Tämä vielä murrettomana,että tulen ehkä paremmin ymmärretyksi.
Tehdäänpä suunnitelma.
Ai,mikä?
Nyt pitää harkita sanat.- - - - - -
Siis.Kaikki ystävällismieliset ,jotka haluavat rauhaa ja keskustelua mukavista asioista ja murheellistakin voi puhua,mutta haukkumatta ja arvostelematta muiden mielipiteitä,siis teitä/meitä on.
Tähtäämme ensi kevääseen,joka on ihan pian,alamme suunnitella jotain yhteistä tapahtumaa,tapahtumapaikkaa,joka on noin suurinpiirtein matkan määränä sopiva tapaamiselle.
Voimme tehdä ehdotuksia kukin ,saamme yhteistä motivaatiota ystävyyteemme ja unohdamme tyystin kaikki parjaavat kommentit.
Kukaan,joka haluaa yhteiseen tapaamiseen,ei pauhaa eikä parjaa,eikä riko ketjun rauhaa.Silloin olemme samalla tavoin yhtä kuin Mehtiksen aikoinaan tekemässä yhteivalokuvassa.
Mitä mieltä olette. Mikä sinä olet antamaan käskyjä, mollamaija?

Riittää,kun olemme ihmisiä toisillemme.
Vaikka joku olisi kuinka fiksu ja osaava,
mutta jos hän ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan,
niin se on järjen köyhyyttä.
Ei kukaan jaksa jatkuvaa jankuttamista ja kinaamista,niin se vaan on.

Oletteko tulleet ajatelleeksi miten naurettavalta tuo teidän touhunne näyttää sivullisista ja mitähän aloittajankin mielessä mahtoi liikkua. Vieläpä pari miestäkin on höynäytetty mukaan sanelemaan "sääntöjä" jotka ovat ylläpidon hommia, ei ketään voi täältä määrätä poistumaan sekin on ylläpidon "heiniä". Touhu on kuin lasten hiekkalaatikolta.
Eikä meitä ikäihmisiä enää kenenkään tarvitse ruveta kouluttamaan oikeinkirjoituksissa, siitähän tämä koko jupakka alkoi.

Olen hämmästynyt, että täysin asiallinen viestini on poistettu. Ihmettelin siinä, miksi tämä juuli ei perusta omaa blogia kun roikkuu päivät pitkät netissä. Hän sitten anonyymina vastasi, että ei osaa. Neuvoksi hänelle, että ohjeita löytyy kun googleen laittaa hakusanaksi: blogin perustaminen.
Eikö nämä modet jotka poistaa viestejä jonkun pyynnöstä olleenkaan tarkasta mitä viesteissä lukee. Riittääkö perusteluksi ainoastaan se, että joku pyytää poistamaan. Voishan tässä sitten alkaa pyytää poistamaan juulinkin viestejä kun monet niistä on ihan hakusessa.

Usva-Lintunen

Hyvää aamupäivää!
Tämä vielä murrettomana,että tulen ehkä paremmin ymmärretyksi.
Tehdäänpä suunnitelma......

Anonyymi 26.01.2014 12:39
Mikä sinä olet antamaan käskyjä, mollamaija?

Järki hoi, äly älä jätä - ei ole kysymys käskyistä, vaan ehdotuksesta.

Lainaus:

Olen hämmästynyt, että täysin asiallinen viestini on poistettu. Ihmettelin siinä, miksi tämä juuli ei perusta omaa blogia kun roikkuu päivät pitkät netissä. Hän sitten anonyymina vastasi, että ei osaa. Neuvoksi hänelle, että ohjeita löytyy kun googleen laittaa hakusanaksi: blogin perustaminen.
Eikö nämä modet jotka poistaa viestejä jonkun pyynnöstä olleenkaan tarkasta mitä viesteissä lukee. Riittääkö perusteluksi ainoastaan se, että joku pyytää poistamaan. Voishan tässä sitten alkaa pyytää poistamaan juulinkin viestejä kun monet niistä on ihan hakusessa.

Hei!

Älä hätäile. Minä luulen, että tästä ketjusta on poistettu viestejä ihan ilman
näppäimen painamista ja siinä samassa on poistettu muitakin, jotta ketju olisi
jotenkin "luettava jatkumo". Katselin yöllä tätä ketjua niiden poistojen jälkeen,
ja mielestäni siinä oli mennyt muitakin ihan ok huomautuksia. Mutta tätä kannattaa
kysyä ylläpidoltakin, pitääkö minun olettamani paikkansa.

Minä ainakin luin viestisi ennen katoamista..jepjep;)

-tmaria-

Tervehys, evakot.

Mie ko oon tunnetust tohelo ni koppasinkii paljai käsi just uunist otetu pottukattilan yrittäin sitä siirtää keskemmäle levvyy. Ai mahoto, mite ossaa olla kippii sormenpäihe palovamma! En oo kyvent ehkis syömää mittää ko nii pakottaa. Koko aja täytys pittää vammoin päälä jäistä pakkausta. Jotta tämmöstä se tohellus tuottaa. Noh, oha siin hyvä puolkii, ei tunnu niveliin kippeys nii pahalta.

Kyl sie, Usvis oot oikiissa, meijä pitäs tavata nokikkai. Syyvvä hyväst ja turinoija viimise pääle pitkää. Mikähä se paikka ois, joho ois kaikil suuripiirtei sama matka? Meilt on Turkuu melkee 500 kilsaa, Hessaa pääle 300, Mikkelii 185, Lappeerantaa 110, Joisuuhu 135, Kuopijjoo 230. Ja siihe tappaamissee ei pääsis kukkaa riijan kylväjä, epäsovu aiheuttaja, eiks nii? Ja viel sillee, jot joka kaikist enite kylvää hyyvvää sekä alkuperäsel murrepalstal sekä tääl evakos, saap kunnijavieraa aseman? Eikö vaikka? Miust sillee ois hyvä. Kilpailtas toisiimma kunnijoittamisest sekä huomijoo ottamisest. Kuka käyp kimppaa?

Miul on tääl kaks ihanaa kymmevuotista vanhempinnee. Kokattii muussii ja kahellaista soossii, sit ol vielä eilistä hirvipaistii. Kai mie jossai vaihees pysyn syömääkii.

Oon kijotelt murrepalstale toukokuust -12. Miule se on olt tärkii kanava, ko elämä on potkint millo rautasaappaala, millo huopatossula. Ollaa hyvät immeiset sovus nii tääl evakos ko murteiskii. Riitelemine ei palvele kettää. Ihe oon kans siihe syyllistynt, rovosoitunt jostai ilkeyvvest, mut koitan olla jatkos kunnola.

Täälä Sar, kaikela rakkauvela.

Lainaus:

Oletteko tulleet ajatelleeksi miten naurettavalta tuo teidän touhunne näyttää sivullisista ja mitähän aloittajankin mielessä mahtoi liikkua. Vieläpä pari miestäkin on höynäytetty mukaan sanelemaan "sääntöjä" jotka ovat ylläpidon hommia, ei ketään voi täältä määrätä poistumaan sekin on ylläpidon "heiniä". Touhu on kuin lasten hiekkalaatikolta.
Eikä meitä ikäihmisiä enää kenenkään tarvitse ruveta kouluttamaan oikeinkirjoituksissa, siitähän tämä koko jupakka alkoi.

*****************************************************************************************
Eiköhän ole niin, että samansuuntaisesti ajattelevat hakeutuvat omankaltaistensa
joukkoon. Se, mitä muut ajattelevat, ei ole merkityksellistä. Näinhän se on
ihan live-elämässäkin. Ja se, mitä muut ajattelevat minun kirjoituksestani,
jääköön myös itsekunkin lukijan päätettäväksi.

Nyt mie häivyn riisin keittoon.

-tmaria-

tmaria

Hei!

Älä hätäile. Minä luulen, että tästä ketjusta on poistettu viestejä ihan ilman
näppäimen painamista ja siinä samassa on poistettu muitakin, jotta ketju olisi
jotenkin "luettava jatkumo". Katselin yöllä tätä ketjua niiden poistojen jälkeen,
ja mielestäni siinä oli mennyt muitakin ihan ok huomautuksia. Mutta tätä kannattaa
kysyä ylläpidoltakin, pitääkö minun olettamani paikkansa.

Minä ainakin luin viestisi ennen katoamista..jepjep;)

-tmaria-

Mie tuas luulen jotta ei ylläpito näitä luve, ellei kukkaa nappii paina. Oishan näitä ketjuja melkosesti luvettavana, jos silleen mänis, eikä missää oo liikkoo väkkee.

Painelin itekkii muutaman kerran ja luulen, jotten ollut ainut, koska on hävinnä semmossii, joista en oo painanna. Eikä kaikki miun painamat oo ainakkaa vielä hävinnä. Voipihan se olla, jotta joillai on tehokkaampi sormi.

Ei haittoo, jos joutavat poisttuu. Jäis senttään ketjunmukaset jälelle.

Ryökäle

Heippa, tännään taitaa olla se lintubongauspäivä. Näin tännään omasta mielestäni kivan luontotapahtuman ihan nojatuolisa istuisa.
Monihan muistaa sen tarinan siitä oravien köysirata/riippusilta viritelmästä jonka isäntä teki oraville ku puita jouttiin kaataan tuosta ikkunan alta. Laitan tuo kesäsen kuvan.
Isäntä täytti just lintulauan pähkinöillä ja auringonkukan siemenillä ku näin jotta orava on tulosa "lounaalle". Hää meni oikeen lintulauan sisälle ja varas ittelleen koko hotellin. Talitinttejä oli pitkä rivi siinä riippusillalla ja joku rohkia nappas laualta siemenen.
Oravalla oli jääny hännääntupsu hotellin ulkopuolelle niin eikö vaan yks itsemurhalentäjä käynyt nappaamassa oravaa häntäkarvoista. Äkkiä pyörähti orava, mutta tehty mikä tehty ja linnut pyrähti läheiseen puuhun.
Itsensä ravittuaan orava poistui ja linnut saivat osansa.
Talitinttejä oli ainaki parikymmentä tai ainaki monta. Sitte tuli närhipariskunta ja vielä yks harakka.

Hyvvää pyhän jatkoo kaikille t. Brinna

Iltapäivvee! Mie katoin nuita uusimmii ketjuloita niin oli Matkat osiosa että on jo rauhoittunut-ketju, niimmie luulin jotta se tarkotti tätä meijän Evakko-matkkoo... noo koha höpötin.

On toillahi tuo Juulin suunnittelema rohvviili-kuva näkkyy oleva ehkäsykeino jotta näimpitkkään siejin tuota juulin kirjuttelluu. No voiphan sev vaihttoo, nii ee häirihe kettääk.
No katottaan mittee se ylläpito sannoo.

Onhan murtteissa ollu jonniiverran erpurroo jo ennen juulliihi,van neon piästy yli.

Miun rauharrakennusyritykset on ymmärretty tahallaavviärin.

Evakkoreen kirjutin uusilla sanoloila van pyyhim poikkeen.

mehtis

Brinnalla varsin hyvätasoinen oravahotelli. :)
Linnut täällä meidän tienoilla taitavat pakoilla bongareita, harvassa ovat muutenkin.

Lainaus:

Kyllä ton kokosee "hotellii" mahtuuki paljon ruokaa. Kato vaa,nii se orava käyp kohta taloks.

Niinhän se vähän kuin kotiinsa olisi mennyt.
Nuorallatanssija. :)

Ei parempi syntyperä takaa näköjään käytöstapoja. Vai oikeuttaako se halveksumaan meitä moukkia?
Joku muistaakseni kehui joskus paremmalla syntyperällään ja arvokkaalla suvullaan. Meiltä roskaväeltähän ei voi edes odottaa mitään tapoja.

Lainaus:

Lainaus:

Kyllä ton kokosee "hotellii" mahtuuki paljon ruokaa. Kato vaa,nii se orava käyp kohta taloks.

Näpsäköitä lintuja, pesätarvikkeita suoraan oravan peräpäästä.:)

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Näpsäköitä lintuja, pesätarvikkeita suoraan oravan peräpäästä.:)

Montakohan kertaa ehtivät kokeilla?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat