Sivut

Kommentit (8411)

Vierailija

Läheiseen apteekkin oli tullut myyntiin maskeja.En kysynyt,oliko niiden ostoa rajoitettua per asiakas.Ostin vain neljä kappaletta.

Hyvää Palmusunnuntaita ja alkavaa hiljaista viikkoa.

Tv suomarja

Hei.

En ole kysynyt lähiapteekista, olisiko heillä maskeja. Käsidesistä kysyin, sitä oli, mutta voi, miten surkea tuote. Kolmen desin pullo, jossa oli kruunukorkki maksoi melkein 18 euroa. Kyllä meitä rahastetaan nyt törkeästi.

Oletteko nähneet muuttolintuja? Töyhtöhyyppiä, joutsenia ja metsähanhia näimme äskettäin.Tosin viisi joutsenta talvehti täällä, surullista, kun niitä oli pariton luku. Oli varmaan jonkun kumppani menehtynyt.

Meille tulee koiranpentu kesäkuun alkupäivinä. On hauska nähdä, millainen jupelo se on. Kutsumme kaikki lapsenlapsemme sitä katsomaan. Edellinen hirvikoira oli pakko myydä, kun karkasi monta kertaa Venäjälle.

Kirjoittelemisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rinna

Älä naura vanhuudelle,rukoile, että sen saavuttaisit. 

Tämä on kiinalainen sananlasku ja näillä sanoilla toivotan teille kaikille Hyvää Pääsiäistä.

Voikaa hyvin ja nautitaan nyt oman kodin rauhasta. Kirjasto on kiinni, mutta aion lukea jotain jo kerran luettua joka on jäänyt  mieleen.

Meillä on nyt +9 astetta , mutta pilvistä ja sadetta on luvattu.

terv Rinna

PKolli

Hyvää Pääsiäistä toivotan minäkin. Tänään on ollut + 15 mittarissa ja siksi terassilla oli hyvä juoda ystävän kanssa kahvit.  Kaikki paikat ovat kiinni, pitää siis järjestää omalle terassille . Tavallisesti juomme tämän ystävän kanssa kerran viikossa kuntoilun jälkeen, mutta nyt ei kuntoilua eikä kahvipaikkaa.

Innostuin aamupäivällä siivoamaan jatkan tosin huomenna, ei kaikkea heti.  Ajattelin pestä ikkunoita, mutta on luvattu vesisadetta eli en pessyt. 

Voikaa hyvin ja kirjoitellaan!

Iltaa kaikki kulkijat ja kuljeskelijat!

Oli tosi lämmin ja aurinkoinenkin päivä, kunnes sade alkoi ropista tuttuun tyyliin. Ehkä nyt lähtevät jäätiköt valaistuilta reiteiltä metsässä, siellä kun olisi mukavinta tallustella. Tänään pääsin viemään karvaisen kaverin iltapäiväkävelylle. Tavattiin ulkona ja piti vielä tyytyä kävelykatuihin.

Minulla on tekeillä kasvosuojus lyhytaikaiseen käyttöön eli siihen, että käyn täältä yläilmoista pihalla myymässä jonkin kasvin silloin tällöin. Hissi on vihoviimeinen paikka ja portaita on liikaa ainakin ylös päin tullessa. Teen suojuksen viisinkertaisena valkoisesta intianpuuvillakankaasta (kiinalasen suojuksen antama vinkki). On vielä suunnittelu hieman kesken. Se on helppo desinfioida vaikka kuumalla silitysraudalla, koska puuvilla kestää sen samoin kuin että sen voi vaikka kiehauttaa.  Ainakin aion kokeilla, koska pakko nuo taimet ja pistokkaat on myydä ennen kuin korona on ohi ja sisälle en ketään päästä. Minulle ensin vähän hymyiltiin, mutta olen sitä mieltä, että kun kyseessä on hyvin lyhytaikainen käyttö, tuosta voi olla apua.

Eilen asettelin bolivialaisen passifloran parvekkeelle. Lämpöpatteria meinaan käyttää ainakin öisin, ettei sille ja talvehtineelle maljaköynnökselle kävisi köpelösti. En tiedä, minkälaisen kukan passiflora tekee, kun se on kaupan hedelmän siemenestä viime kesänä kasvatettu, jos nyt sattuisin saamaan sen kukkimaan ensi kesänä.

Jatketaan matkaa ja koetetaan pysyä terveenä!

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Vierailija

Hyvvee Piäsiäistä kaikille teille kirjuttajille ja lukijoille!

Voikkee hyvin ja suojelkkoo ihtiänne ja lähheissiinne!

Tolle

PS. Hiän ei meinanna millään lähttee, lomake ol muka vanhentunna ja lukukkii viärin. Onnistuukohan nyt?

Rauhaisaa ja rentouttavaa pääsiäistä kaikille.

Kaunista ja lämmintä on ollut täälläkin, lämpötila huitelee n.  +17 asteessa. Otin käyttöön kevättakin, hyvin tarkenee se päälläkin.

Kyllä kaupassa on ollut hiljaista, useimmat tekevät ostoksensa aamun ensi tunnilla. Me emme kuulu riskiryhmiin, joten teemme kauppareissut iltapäivisin.

Komea on Ellin passiflora, kiiltävälehtinen ja uljas. Olen pyydellyt ystäviltäni viherkasvien oksia seinähyllyymme roikkumaan. Tietystä syystä en ole niitä vielä saanut, mutta voinhan ehdottaa heille, että jättäisivät oksat rappusille, josta ne voisi turvallisesti hakea.

Viruksesta vielä. Me asumme tosi syrjässä, kylässä on parikymmentä asukasta melko hajallaan. Siitä huolimatta kiinnitämme paljon huomiota käsihygieniaan, mutta maskeja emme käytä. Harvalla niitä näkyisi olevan.

Hyvää vointia teille.

Vierailija

Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille :) Nyt on hiljaista aikaa, kotosalla oloa niin arkena kuin pyhinä. Ulkoilu on onneksi sallittua, kun ei ketään vieraita voi tavata.
Kuuluuko mämmi teidän kenenkään pääsiäiseen? Meillä se on perinteinen pääsiäisherkku, jota syömme maidon kera.
Ostin kimpun tulppaaneja pöytään väriä tuomaan.

Pysytelkää terveinä, voikaa oikein hyvin.

T. Lumihuntu

Rinna

Hyvää Pääsiäistä kaikille.

Hiljaiselossa mennään, vieraita ei tule ja tuskin haluaiskaan  kukaan vierailla missään. 

Kaupassa tänään käytiin, hiljaista oli. Mämmiä yksi rove riittää moneksi päiväksi. Eka kerran ostin vaniljakastiketta mämmille. Minun oma herkku on sokeri ja vispikerma. Hyvällä omallatunnolla sen syön ja itteäni lohduttelen jotta.......anna mennä, tämähän tapahtuu vaan kerran vuodessa.

Ompelin pellavasta kasvosuojia . Onnistuivat. Kuulin jotta omatekoiset pitää pestä 90asteessa  tai pellavaiset ja puuvillaiset voi silittää  tosi kuumalla raudalla ilman höyryä .

Ulkoillaan ja pysytään terveinä t. Rinna

Väliyön aikaan.

Niin kai ainakin ennen kutsuttiin kahden pyhäpäivän välistä aikaa.  Vielä aamulla oli maisema valkoinen kuten kuvasta näkyy, mutta nyt kaikki lumi on sulanut pois. Vesisade teki siitä selvän. Kävin neljä kertaa ulkona tänään myymässä taimia ja siemeniä. Jokaisella oli maksu muovipussissa ja turvavälit muistimme hyvin. Nuoria ihmisiä jopa lapsen kanssa olivat kävijät ja hyvin ymmärsivät nämä järjestelyt. Ihmetytti, miten olivat liikkeellä tuulessa ja vesisateessa.

Mämmiä on syöty jo useita rasioita ennen pääsiäistä. Minä pistelen sitä paljaaltaan ilman lisukkeita. Vielä on muutama rasia pakkasessa.

En hankkinut kukkia pääsiäiseksi, mutta vanha soilikki avasi yhden ainoan kukan sopivasti. Ilo se on pienikin ilo. On tuossa muutama muukin talvetettu kasvi jo kukkimassa. Ruohoakaan en kylvänyt, kun ikkunoiden edustat ovat muutenkin liian täynnä taimia ja pistokkaita, joita myyn harrastuksena. Se on hyvä juttu tänä karanteeniaikana.

Koetetaan kestää, kyllä tämä tästä!

Yksinpuheluako? Ei kai?

Mitä hehkuvin auringonlasku raikkaan päivän päätteeksi tänään. Metsässä kiihkeä lintujen laulukonsertti. Ei ainuttakaan kulkijaa koko parin kilsan lenkillä. Siellä kyllä pitäisi kenen tahansa unohtaa edes hetkeksi tämän hetkinen elämänmeno. Kotona santtu puskee kukkaa "vanhuuden innolla", monivuotinen kun on.

Tällaista tänään. Missä koko retkiporukka luuraa?

Vierailija

Onpa Ellilla kommee paulia. Mulla on vain par kukkoo auki. Soilikkikkii on erikoinen. Mulla ei niitä oo ollu, mut muistelen, jotta lapsuuvessa ne ol yksvärissii. Ethän sie tok ihan yksin oo, myö muut ollaan tiällä kulisseissa ja pistäyvyttään, kun kerittään (tai viitittään).

On kumma kevät, kun vuojenajat vaihtuut vuorokauven sisällä: yöllä pakkasta ja lunta ja päivällä sulloo ja aurinkkoo. Kukat eivät oikkein tiijä, mitä tehä.

Ei mulla mittää assiita oo. Vältellään ihmissii ulukona liikkuissa. Sekkii onnistuu vaihtelevasti. Jotkut tulloot vastaan rinnakkain väistämättä yhttään. Pijä siinä sitten turvavälijä.

Ai niin, joku kysel mämmin syönnistä. Tykkeen siitä, vaikken voi paljoo syyväkkää. Laitan siihen kermoo taikka sitruunarahkkoo, sokerrii en lissee, kun männöö liijan makkeeks.

Meinnoottako tehä kunnon simmoo vai pikasellasta vai vielä pikasempoo? Vm. on rusinoita koskiksessa. Tuskin tien minkäänlaista tänä kevväänä.

Voikkeete hyvin!

-Tolle

Vierailija

Tervehdys evakkolaiset, taas on yksi viikko loppupuolella. Olettehan pysyneet terveinä, saaneet aikanne kulumaan?
Viikon päästä vappu, ostosimalla ja munkeilla sitä meillä vietään. Kotitekoinen sima olis kyllä ihanaa mutta en jaksa nyt ruveta värkkäämään sitä.
Aion ottaa ihan rennosti vapun ajan. Siinä onkin pitkä viikonloppu aikaa, toivottavasti kelit sallii ulkoilla.
Olisi mukavaa ottaa reppuun termospullossa kahvia ja munkit mukaan, juoda mieheni kanssa jossain ulkona päiväkahvit täällä savon maisemissa, siis jos on lämmin sää.
Kuulostellaan, minne asti tätä rajoitettua aikaa piisaa, en tiedä onko kaikki päättäjien päätökset aina oikeita vai riskeerataanko liikaa.

Hyvää vointia teille kaikille, keväistä mieltä :)

T. Lumihuntu

Pilvipoutaista sunnuntaipäivää.

En ole tekemässä enempää simaa kuin tippaleipiäkään. Niitä sitä nuorena piti värkätä. Nyt  melkein riittää, kunhan on ruokaa kotona.

Perjantaina illansuussa olin ensimmäistä kertaa koronakaranteeniaikana vilkkaan kauppakeskuksen parkkipaikalla odottamassa ostoksia. Oli kova ukaasi, että pysytte sitten siellä autossa, ettekä tule edes ovelle vastaan. Odotus vähän kesti ja oli mielenkiintoista tarkkailla tilannetta. Ihmisiä tuli ja meni virtanaan, mutta ei ainuttakaan vanhempaa tai keski-ikäistäkään näkynyt. Koko puolen tunnin aikana vain kolmella ihmisellä oli maski ja hekin taisivat olla vierasmaalaisia. Ilmeisen hyvin me "vanhukset" totellaan ohjeita ainakin tuossa kohtaa. 

Myin kuvan ison valkokäenkaalin, vaikka se kukki nöyrästi koko talven ja nyt jo täysillä. Vaihdoin  tuosta   valmiiksi isompaan ruukkuun ja heti lähti uuteen kotiin. Itselleni jätin vain kaksi pientä juurenpätkää, joista kasvattelen uuden, pienemmän.

Sanokaa minun sanoneen, että kun koronan jälkeinen taloustaantuma tulee, se on hyvää kirpputoriaikaa. Aina siinä vaiheessa ostetaan ja myydään kaikenlaista käytettyä. Nytkin Torikirppis toimii hyvin, kun ihmisillä on kotona ollessa aikaa surffailla netissä.

Ulkoillaan ahkerasti!

Keväinen tervehdys Karjalan mailta.

Ilahduin kovasti, kun Lumihuntukin kirjoitteli pitkästä aikaa. Ja voi tuota Ellin kukkasta, koskaan en ole tuollaista nähnyt.

Muuttolintuja tulee vauhdilla tänne Pohjolaan, peipposet laulelevat ja västäräkit hypähtelevät pihamaalla pyrstöt heiluen. Lähes joka aamu heräämme joutsenien toitotteluun. Järvissä ei ole ollut jäätä enää pitkään aikaan.

Vauva tulee vappuna puolivuotiaaksi, nopeasti on aika mennyt. Harmi vain, kun tapaaminen ei nyt oikein onnistu. Kuvia saamme kyllä usein. Hän on hymyilevä ja tyytyväinen tyttö, konttaa jo ja nukkuu yöt hyvin.

Raparperit kasvavat jo vauhdilla, kohta pääsen kiisselin tekoon, mansikoitakin on vielä sekaan laitettavaksi.

Vappu meillä ohitetaan ilman simaa ja tippaleipiä. Simaa voisin juoda, mutta tippaleipiä ei kroppani siedä.

Voikaa oikein hyvin.

Vierailija

Hauskaa vappua kaikille hämäläisestä maisemasta! Yritin ensin laittaa viestiä, mutta se evättiin, joten josko nyt onnistuu!

Rinna

Minäkin toivotan hauskaa vappua täältä merenkurkun tienoolta.
Minäkin laitoin pitkän tarinan aikaisemmin, mutta olin kuulemma tehnyt jotain "tuhmuuksia" joten se evättiin.
t. Rinna

Vierailija

Hauskaa vappua kaikille! 

Vähemmän hauskalta tuntui lukea eilen illalla, että olen jotenkin rikkonut keskustelusääntöjä. Olin vastaamassa yhdyssanaketjuun ihan täysin asiallisilla sanoilla. Mikä virus on liikkeellä? Itse en suostu pitämään itseäni epäasiallisena kirjoittajana. Saa nähdä, joko banni päättyy?

Vierailija

Vierailija klo. 20:04.

Minä myös mietin pitkään minkä ihmeen rikoksen olen tehnyt kirjoittassani juuri tähän ketjuub kun viestini  tuhottiin. Kuulemma rikkonut keskustelusääntöjä.. Höpsistä,sanon.

Mutta näin, kivaa vapun jatkoa.

t. Rinna

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat