Sivut

Kommentit (8374)

Tuosta tappoomisesta ehottasin, jotta sovittaan, kuka se yhtteyshenkilö on ja hälle vois halukkaat ilimottauttuu. Onko se Usvis tai tmaria vai molemmat? Luultavasti hyö, kun ovat jo jo hommaan ilimoittautunneet. Yv:llähän heihin suapi yhtteyven ja kukkii voipi anttoo sp-osotteesa jatkosopimissii varten. Ei muihen ies tarvihe tiettee, milloin ja ketkä kokkoontuu ja missä, jottei kuokkavierraita tai muuten sivullissii utelijoita tule. Muutama on jo ilimottautunna, mut jos lähtis alusta. Siis kelle?

Mielestän siis tarvittaan tiällä palstalla vain se tieto, kuka/ketkä hoittaa. Mulle soppii usvis ja tmaria ihan hyvin tai kuka sitten valittaan. Viestithän suapi kulukemmaan s-postitse paljastamatta muihen osotetta, kun laittaa kaikille piilokopiona.

Nyt kun kaikkii tunnuttaan vakkoiltavan, ei oo turvallista tiällä ylleisesti kerttoo, kuka on kiinnostunna tulemmaan. Laittaat vielä salakuuntelulaitteet ja piilokameran meijän konneissiin. Ja ne paparatsitkkii suattaat ruveta päivystämmään turhan aikasseen ja jiäpi oikkeet uutiset kertomatta. Jos vaikka Jenni piäsis sillä välin vauvan pyörräyttämmään eikä kukkaa sais tiettee aikkoihin.

Ryökäle

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Molskis!
Täs mää olen,jos munt kelpuutetaan ja uskonpa et tmaria on myäs valmis yhteyshenkilöks.
Olen yhtä miältä Ryäkelen kans ja yhdyn häne sanoihis.
Miättikä mitä kivoi paikkoi olis noi niinku ns.pualimatka krouvis,vaikkei se krouvi oliska;)
Mut jos joku halua yhteyshenkilöks,nii mä annan sovinnol paikkani.Iha kummottis vaa tahrota.
Tos on kirjekuari joho voi laitta lähemppi tiatoi jos kuka tykkä.
tmaria anta varma oma vastaukses tullessas tänne paikal.
Ei muuta ku miätintämyssy korvallisel ja raksuttama.

Jep.Kaunist päivä kaikil.

Heippa!

Kirjoitan tähän vaan pikaisesti, että jos kaikille sopii, niin kyllä
me Usviksen kanssa voidaan olla yhteyshenkilöitä.
Hän kun on kaikenlaisten järjestelyjen mestari ja mulla on
jo kokemusta parin ET-tapaamisen järjestämisestä;)

Ja Vipetti, hyvä, hyvä, tuutte yhtäkynkkää Ymin kanssa;)

Ja Ryökäle, esim. minulla ei ole YV-nappula päällä. Ja
itseasiassa miun nykyisestä email-osoitteesta en saa lähetettyä
viestejä.

Avaan gmail-osoitteen tänään, mutta te kaikki saatte sen muuta
kautta.

Olitko sie tosissas, ettei täällä ilmoiteta, ketkä tulee? Nyt mie en
sinusta ketaleesta saanu selvää..?:):) (lisäys, nyt käsitin, kyllä
samaa mieltä!! Lähettäkää YV-mailia Usvikselle. Minä ilmoitan
oman maili-osoitteen sit hänelle)

Semmoinen käsitys on miulle tullut, että tapaaminen olisi jossain
idän suunnassa, mutta siitä voidaan haastella emailissa tarkemmin.

Anolle, ei tämä mikään Ku Klux Klaani ole;). Sanotaan vaikka Evakot,
Samanhenkiset tai Kahelit tai Puunhalaajat...riitaa me ei haasteta
eikä ketään huppu päässä muiluteta.

Mukavaa päivänjatkoa itsekullekin!

-tmaria-

Moi tuas!

Siis ilimottauvuttaan Usvikselle.

Miustakkii tunttuu siltä, jotta itäsuunta sopis usseimmalle. Onkos sieltä Oulusta joku tulossa? Löytys joku paikka, mihin voi tulla mistä päin Suommee tahansa. Vaikka ollaan evakkoja, tuskin sentään nykysen Suomen rajan itäpuolelle männään.

Tarkemmin voijjaan soppii sitten keskennään. Eiköhän joku paikka löyvy. Riippuu tietysti porukan koostakkii.

Tmaria, mikä se semmonen sp-osote on, josta ei voi viestijä lähettee?

Tuolta Ku Kluxin kaverilta kysysin, jotta sittenkö kiinnostas, jos olis?

Ei kun suunnittelemmaan.

Lupsakkoo päivän jatkkoo!

Heipsan kaikille
Pitää kirjottaa ilman nikkiä, kun en enää muista salasanaa. Pitää kaivella muistilokeroita.
Murteissa kirjoittelin minäkin aikani. Sitten alkoi paha mieli olla päällimmäisenä ja kehittelin muita kanavia ajatusten vaihtoon toisten kanssa. Ei jaksa millään, jos aina on paha mieli, eikä siinä tietysti mitään järkeä olekaan.

Sääli se on minusta sikäli, että murteissa oli ja on näköjään vieläkin mukavia kirjoittajia, joiden kirjoituksia kaipasin pitkään ja kuvia Simosta ja monesta muusta ihanasta asiasta.

Elämäähän tämä vain on ja liveelämässäkin joskus menee sukset ristiin. Joskus niin pahasti, että on helpointa poistua paikalta. Toki ihanampaa olisi, jos sopu löytyisi, mutta aina se ei ole mahdollista, vaikka kuinka itse tahtoisi rakentaa siltoja.

Murreketju on ollut käsittääkseni monelle tärkeä ja sitä on luettu mielellään. Itsellenikin se oli hyvinkin tärkeä. Sitten jokin muuttui ja omalta osaltani katsoin parhaaksi ratkaisuksi poistua takavasemmalle.

On monia ketjuja, joissa ilkeily on joka päiväistä. Täällä et-netissä en tiedä tilannetta, kun en ole pitkään aikaan käynyt. Ihmisillä tuntuu olevan loppumaton tarve ilkeillä toisilleen. Ikäänkuin netissä ihmiset eivät olisi aitoja tuntevia ihmisiä. Netti tuo joistakin ihmisistä esiin ne kurjimmat puolet ja omaa turhautumista puretaan aika estottomasti toisten niskaan. Se on varmaan asia, mitä ei pysty kitkemään pois millään keinolla. On hyvin surullista, että jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen kirjoittaa mitä tahansa ja loukata ketä tahansa.

Uskon, että on paljon ihmisiä, jotka elävät aika yksin ja netti mahdollistaa heille kommunikaation toisten kanssa. Nettikeskustelut voivat olla monelle ihmiselle todella tärkeitä ja ainoita tapoja olla vuorovaikutuksessa toisten kanssa.

Nettikavereille ketjuissa voi toivottaa huomenen tai hyvät yöt. Kertoa kuulumiset, ilon ja surun aiheet. Olla osa porukkaa. Harvassa on ne ihmiset, jotka pystyvät elämään aivan ilman kontakteja toisiin ihmisiin. Netti on luonut uusia mahdollisuuksia niille, joiden elämän piiri on suppea syystä tai toisesta. Tosin kiusaaminenkin on saanut ihan uusia ulottuvuuksia netin myötä.

Minulla itselläni on muitakin mahdollisuuksia kuin nettikirjoittelu, joten se ei jätä minua yksin, vaikka poistunkin jostain ketjusta. Vaikka jäänkin kaipaamaan monia kirjoittajia, minulla on muuta siihen tilalle. hän, jonka elämä on paljolti netin varassa, jää aika tyhjän päälle, jos ei jaksa kiusattuna tai kiusausta seuraavana enää tulle mukaan keskusteluun.

Toivoisi, että osaisimme ottaa toinen toistamme huomioon paremmin. Ja että osaisimme ehkä ajatella myös toisen ihmisen tunteita ja pyrkisimme olemaan sovussa ja pahoittamatta toistemme mieltä. Ja osaisimme pyytää ja antaa anteeksi ja nähdä virheitä myös itsessä. Kaikkihan me olemme keskeneräisiä ja tarvitsemme anteeksiantamista ja -saamista.

Tälläisiä ajatuksia herätti murteissa kahlaaminen ja täällä evakossa kulkeminen.

Mukavaa päivää kuitenkin kaikille

Kirsikankukka55

Tervehys, evakot!

Iloksein huomasin, jot Kirsikakukkakii ilmesty. Oikei hyvä, kirjuttele vaa ahkerast.

Täälon olt puoliks aurinkoine pakkaspäivä, 11 astetta. Luntakii ripottel vähä lissää.
Ihe oon olt vähä ko halol päähä lyöty, ko porukat läksvät eile kottiisa. Ouvon hiljaselt tuntuu, mitä nyt Dixie ja kissat riehuut ja ruttaavat mattoja.

On nää palstat tärkeitä henk`reikii, toinperrää. Kirjuttelin murrepalstale vuuven ja kaheksan kuukautta, mut työläännyin riitaa ja torrailuu. Viikkoo en tekstailt mihikää, nyt oon täälä. Toivottavast evakot on asijallisii
ja toisiisa kunnijoittavii immeisii.

Mie raukka ko oon sekä ilta- että aamu-unine, könnyyn nii varrai yöpuule ja kovi myöhää kömmin sängyst ylös, ni toivottelen hyvät yöt jo nyt.

Sar(muusa)

Kyl mie ny vähän ihmettele tätä touhuu.Eikö olis parempi et ei tääl evakos nuist nikist vällii piettäis.
Siks hä mei pit tulla tän eväkkoo ku niin moititte meit anonyymei tuol murrepuolel.
Mut ku jo joku täälki alkaa luetteloi meit,vai mite se ny ool.Kirjoitelk vaan kaik tälpuolen nyyminoina.

Kirsikankukan kirjutuksessa ol paljon assiita.

Eipähän sitä voi kun ihmetellä, miks näinkkii pitkkään elänneet ja monenlaista nähnneet mielluummin lyttevväät toissii kuin rohkasisivat. Tietennii, jos itellä on paha olla, on vaikkee kannusttoo muita. Mutta oisko mahollista sen verran jakssoo ajatella, jotta kertos mielen olevan allapäin eikä niä missään hyvvee. Siinä ois muillakkii ihan erlainen halu yrittee rohkasta kuin semmosta, joka vyörryy haukkuin ja ilikkeillen muihen niskkaan.

Varsinnii netissä, kun ei nähä toisen ilimmeitä eikä kuulla iänen sävvyy, on tosi vaikkeeta tiettee toisen käyttäytymisen oikkeet syyt. Ollaan vain tekstin varassa ja sitäkkii tulukittaan oman mielalan mukkaan.

Sarmmuusa vai kuka se heitti ajatuksen, jotta kilippailtas siinä, kuka eniten levittää hyvvee mieltä ja toissii kunnioittaa. Sen kun muistaskkii aina kirjuttaissaan.

Tämä on tosijjaan tärkkee henkireikä varmmaan meille kaikille, miks myö muuten tiällä roikuttas. Tärkkee se on siks, jotta tiällä ei oo yksin, vaikka muuten fyysisesti oliskkii.

Kiitokssii siis teille kaikille siitä, jotta ootta olemassa ja jaksatta tänne kirjutella, jottei yksinnään höpöttee tarvihe.

Ryökäle

19.16 En sitä käsitystä saanut että vain nyymien takia tämä Evakkosivu avattiin, kyllä siinä oli nimimerkillistäkin syytä, niin luulen.
Murteelainen olen, tai en tiedä mitä juuri nyt olen ja missä alan kulkea, kun nyt on evakkopaikka murteiden lisäksi olemassa.
En loukatakseni sano, mutta en ihan vielä osaa tuntea täysin omakseni tätä palstaa, mietin vielä ja kuulostelen miltä alkaa tuntumaan.
On toisaalta vähän kaihoisa mieli siihen murreporukkaan, joka oli aika suurikin jossain vaiheessa. Toisaalta tuntuu, ettei sitä samaa tunnetta ehkä enää löydykkään sinne, mutta löytyykös tänne ?
Kun mieli on näin eksyksissä, mietin vielä kaikkia vaihtoehtoja.
Toivon tosi paljon, että olisi mukava, luokittelematon paikka jossa voi viivähtää ja kuulumiset vaihtaa, ehkä tämä paikka on :)

Lainaus:

Kyl mie ny vähän ihmettele tätä touhuu.Eikö olis parempi et ei tääl evakos nuist nikist vällii piettäis.
Siks hä mei pit tulla tän eväkkoo ku niin moititte meit anonyymei tuol murrepuolel.
Mut ku jo joku täälki alkaa luetteloi meit,vai mite se ny ool.Kirjoitelk vaan kaik tälpuolen nyyminoina.

Kyllä miekkii nyt ihmettelen, mitä sie oikkein tarkotat. En tainna oikkein ymmärttee sinnuu. Miks tiällä pitäs kaikkiin anoina kirjutella?

Tiällä kirjutetaan ihan samalla viissiin kuin muuvallakkii joko nikillä tai anona. Jos tänne osa tulloo murteista karkkuun, kai ne sitten tiällä kirjuttaa ihen silleen kun murtteissakkii. Tämä on ikkään kun toinen koti. Jos ei viiti kirjjauttuu, niin laittaa nikin muuten alle.

On paljon mukavampi keskustella, kun tiettää toisen ”nuaman”. Vai tietkö sie tutun tavatessas silleen, jotta vejät pipon nuamalle ennen kun tervehit ja kuulumissii alat vaihttoo? Ei kai myö senttään niin ujoja olla.

Ryökäle

Nyymi 19.40 taittaa olla oikkeessa, jotta enemmän tänne siirttoon vaikutti ihan muut assiit kun nyymien kirjuttelu murtteissa.

Ei kai tämä nyt vielä voi kauhheen omalta tunttuu, kun vasta par päivvee on koko ketju ollu. Omalta osaltan tosin tässä vaihheessa tulen tänne mielluummin kun vanhhaan.

Ketale

Etellisestä unohtu, jotta eihän tämä oo joko tai. Silti voi kirjuttoo kumppaannii, jos siltä tunttuu. Ei lukkoja oo kummassakkaa, ei ulukkoo sisälle eikä sisältä ulos.

Kyllä mie meinoon etteenpäin kirjotella entiselä murrepalstala. Ei meilä ou mittään häppeemistä eikä tarvii piiloon lymytä eikä evakkoon lähtee. Jokkainen tekköö niinkun oikeeksi kokkee ja itelleen sopivaks.

Mie ainakii toivon jotta anonyymittii voip kirjottoo mihin haluvaat. Jonninjoutava suunpieksäntä ei tuo mittään hyvvee kenelekkään. Yritettäs ainakii olla tahallisesti toisijaan loukkoomatta.

Lainaus:

Kun lähetään evakkoon niin eekös se tarkota että entinen jiäp taakse.
Kun myö anonyymit oltiin tuolla murrepuolella niinkun luvata, ei oltu kirjaavuttu .
NO nyt kun suatiin muka oma palsta jossa voetas aena ihan asioistakkii asioista sannoo vaehtoo
Mutta kas kummoo,kaekki ne mokomat tul perässä,eene ossoo ies tapella keskenää.
Männää myö anonyymit takasin murrepuolelle,jospa siellä voes nyt ihan raahassa oekeeta asioita pohtia.

Eihän evakossa kai tarkoitus ole olla loppuikäänsä. Sota kun loppuu palataan kotiin. Rauhaliseltahan siellä nyt näyttää murteissa.

Toiset joutuivat jäämään evakkotaipaleelle, kun kotiin ei voinut enää palata. Aika näyttää, miten tämän evakkomatkan käy.

Murteissa tällä hetkellä vallitsevaan rauhaan lienee syy ja se on luultavasti vain väliaikainen.

Lainaus:

Miksi yksinkertaisia asioita vatvotaan ja selitetään, vai luuleeko tuo selittäjä meitä vajaaälyisiksi?

Itsehän sen paljastit!

Heippa taas!

Nyt on tämän illan laulut laulettu ja vähän aikaisemmin tulin,
kun kuoronjohtaja oli kuumeessa.
Tuliaisena sieltä: sanokaa selkeästi artiguloiden ja suuta
kunnolla aukoen useaan otteeseen "hoikka poika hioi
päätyöpuuluokassa pyökkipöytää".Sitten tämän jälkeen
sanokaa nopeasti kolmeen kertaan: floridalainen broileri.

No niin, Kirsikankukalla oli erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus!
Kiitos siitä! Kunpa me kaikki muut, itseni mukaanlukien, pystyisimme
noin kirjoittamaan kiusaamista tmv.kohdatessamme. Mutta jospa
sinä jatkossa voisit kirjoitella joko tänne tai jollekin muulle
kanavalle. Tässä 'evakko-kanavassa' pyritään pitämään häiriköt
ja muut kiusaajat loitolla vaikkapa 'asiaton viesti' näppäimellä.
Ja että pyritään hallitsemaan hermomme ja olemaan vastaamatta
ko.viesteihin. Niistähän tulee ns. 'never ending story' (loppumaton
tarina)

Ryökaleelle, mulla on tuon sähköpostiasian kanssa semmoinen
ongelma, että usein kun oper.on päivittänyt tietojaan tmv.
niin mulla ei onnistu emailien lähetys. Kaikki asetukset
ovat kunnossa ja kun katson saapuvat/lähtevät -yhteyttä, kaikki
näyttää olevan ok. Eikä he oikein tunnu ottavan vastuuta. (mulla
siis oper.email-osoite).

Lisään vielä omastakin puolestani, että toki tänne voi kirjoitella
nikillä tai ilman, netti etiikkasääntöjen mukaisesti.
Itse olin jo jättämässä hyvästit koko netille (valokuva ja
Ystävärinkiä lukuunottamatta), mutta uskon nyt kuitenkin,
että me saamaan tämä sopuisasti toimimaan.

-tmaria-

Tmaria, hyvä, ettet lähtennnä minnekkään. Mulla ei oo koskkaan ollu nettioperaattorin sp-osotetta käytössä ja hyvin on toiminneet kaikki, mitä on ollu.

Toivottaan, jotta sopu tiällä säillyy.

Hyvvee yötä, evakot!

Ryökäle

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat