Lasten Suusta/Hyvän Tuulen Kanava

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa!

Lapsethan ovat luovia "olentoja" ja usein meillä aikuisilla olisi paljon oppimista
heidän ajatuksistaan ja sanomisistaan. Varmaan jokaisella on muistissa omien
lasten, lastenlasten, ystävien lasten jne. lausahduksia. Avaan tähän Hyvän
Tuulen Kanavan lasten suusta kuulluista jutuista.

Aloitan parilla jutulla. Aikaisemman asuntoni alakerrassa oli lasten päiväkoti.
Ensimmäinen noin 5-vuotiaiden porukka oli jo aamulla n. 9'n aikaan,
ja aikaisemminkin, pihalla.

Päiväkoti oli suljettu heinäkuun ja sitten elokuun ensimmäisenä päivänä
yksi pikkupoika oli tuonut kattilankannen ja pari puupalikkaa. Hän aloitti
hyvin raikuvan konsertin ja huusi: "kuuluuko??", No, kyllä kuului;)

Olin kerran parvekkeella ja toinen pikkupoika sanoi toiselle kaverille:" Tule,
mennään me tuonne ja jätetään nuo naiset tänne":

-tmaria-

Kommentit (11)

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Moi,

onkohan tämä kanava jäänyt muiden alle tai sitten ei ole kiinnostava?
No, annan tälle vielä kerran vähän tekohengitystä, katsotaan, virkoaako..

Ystäväni oli viime Pääsiäisenä järjestämässä "Lasten messua". Siinä
mehunjuonnin ja muun ohjelman jälkeen pappi alkoi kertoa
Pääsiäisen tapahtumista. Lapset olivat istuneet hiljaa, jännittyneinä ja
hievahtamatta uppoutuen papin elävään kertomukseen.

Pappi pääsi kohtaan: "Ja sitten Pitkäperjantaina...". Pikkutytön kirkas
ääni kajautti: "me mennään Turkuun!"

-tmaria-

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa. en ole tätä ketjua vielä huomannutkaan. Itsehän sain hoitaa kolmea lapsenlastani pienestä asti aina tarvittaessa, näin ollen oli monta lystikästä hetkeä heidän kanssa.

Pojan, joka nyt on jo 25v, mutta silloin 4-5 vuotias, istui keittiön pöydän ääressä mietteliäänä. Sitten hän kysyi: Kuule mummu, mistä sen tietää kun löytää vaimon, että se puhuu suomea ja ettei sillä oo miestä.
Yritin rauhallisesti selittää jotta asia varmasti selviää ennenkuin hänestä tulee vaimo.

Kertokaapa toisetkin.

Brinna

Vierailija

Oltiinpa ristiäisissä ja pikkumies katseli ikkunasta pastorin tuloa todeten:
"pappi tulee vauvaa kaatamaan"

Vierailija

Per 6 vuotta tuumaili vanhainkodista näin;

Vanhainkodissa on paljon sellaista,mitä ei saa tehdä.Ne ei saa ajaa skeittilaudalla,eikä syödä purkkaa,
eikä pitää ruudullisia jumppahousuja :)

lumihuntu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Naapuriimme syntyi yli 10v sitten poikavauva, perheen 5.lapsi, jonka kummi olen.

Ristiäispäivänä oltiin kaikki kutsutut koolla ja moni kyseli mikä vauvan nimeksi mahtaa tulla.
Yksi lapsista vastasi että tietenkin Oksennus-Yrjö. Kaikkia nauratti kovasti. Isommat sisarukset olivat hyvin perillä vauvan pulautteluista ja hoitopuuhista.
Nimeksi tuli kastettaessa oikein kiva perinteinen suomalainen nimi :-)

Vierailija

Olen kaksostyttöjen mummi . Toinen tytöistä kysyi ,että onko mummi vanha .Sanoin ,että en ole vanha ,koska leikin heidän kanssa . Tytöt silittelivät minun naamaa ja sanoivat ,että kylläpä näyttää vanhalta .Eivät uskoneet ,kun sanoin ,että minulla on vanha nahka naamassa ,mutta olen nuori muuten . lapsilta suusta sen totuuden kuulee .

Vierailija

Poikani oli 4v .Olimme Helsingin aseman aukiolla ,jossa on Aleksis Kiven patsas . Poikani seisoi patsaan edessä ,ja sanoi .Siinä se jumala miettii .Pulut on kakanneet jumalan päähän .Meidän pitäisi pestä kakat pois .Sanoin että ei me ylletä ,kun se on noin korkealla .Poikani sanoi - haetaan tikapuut ,niin sitten yllämme pestä ..Päiväkodissa oli puhuttu jumalasta , niin poika luuli ,että patsas on se jumala ,kun on korkealla .

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ollessani nuorena tyttösenä aikoinani lapsenpiikana, hoidin 3-vuotiasta poikaa.
Kun olin; ja olen edelleenkin :) herkästi nauravainen, niin poika kysyi,
että miks sulla on reijät poskissa?? No siks kun ne on sellaiset sievät hymykuopat :)

Vierailija

Noin 5-6-vuotias kummipoikani oli luonani käymässä. Keitin mehumaijalla viinimarjamehua, kaadoin maijaan marjojen päälle sokerijauhoa. Hänen mielestään kai laitoin sokeria liikaa, kun hän sanoi: tulee läskiä samassa kyydissä.

Vierailija

Olin "lapsenlikkana" tyttären perheessä.
Kuusi vuotias oli juuri oppinut lukemaan ja huusi minulle: Kato mummu nestevajaus-mies tuli isolla autolla pihalle!

Pihaan tuli Nesteen tankkiauto tuomaan lämmitys öljyä. Lapsi ehti lukea auton kyljestä Neste joka on aina isoin kirjaimin.

Vierailija

Kummityttöni n.3v oli mummulla hoidossa ,tuli wessa hätä lupas huutaa pyyhkiin,kun neitiä ei kuulunut mummu meni katsoon ,yllätettiin tutkimasta omaa pyllyä tokas mummulle jotta oho olipa retunen värkki. minulle sano vähän vanhempana jotta minä perin sinut kun kuolet,olin jotain 24v äiti kun oli saannut periä vanhapiika siskot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat