Leffaan

Vierailija

Olin eilen elokuvissa. leffa oli Philomena, tullut ensi- iltaan juuri viime perjantaina.
Hieno elokuva - Judi Dench onnistuu aina. Tarinasta en sano mitään, suosittelen elokuvaa lämpimästi.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kovasti sitä leffaa on kehuttu. Myös 18 vuotias kummityttöni. Siis Philomenaa.
Mikä leffa teille on jäänyt mieleen pitemmältä ajalta?

Menin oikeastaa vahingossa katsomaan leffaa Blindness, kun huomasin Julianne Mooren olevan pääosassa. Se oli aikamoinen, seisauttava, pelottava, ahdistava, mutta siinä oli myös hyvyyttä. Se on tullut monesti mieleeni. Esimerkiksi bussia odotellessa ja sen tullessa jostain juostaa kovalla kiireellä, ja ohitetaan kaikki muut, rynnistetään: minä ensin -mentaliteetillä. Sitten taas ruuhkametrossa yllättäen joku nousee ylös ja tarjoaa paikkaansa. Ei mikään ihme, että puhutaan sivistyksen pintasilauksesta. Tai kotikasvatuksesta, jollei sen puutteesta. Kaivoin jonkun arvostelun, jossa tarina kerrotaan lyhyesti. http://www.film-o-holic.com/arvostelut/blindness/
- Mitenköhän minä toimisin tuossa tilanteessa? Menisin nurkkaan ja toivoisin jonkun auttavan? Toivottavasti pystyisin tekemään jotain, pitämään järjen päässäni, enkä meneväni joukon mukana.
Eeva

Vierailija

Kävin pari viikkoa sitten katsomassa 12 years a slave (12 vuotta orjana). Perustuu tositarinaan. Hienot kuvakulmat ja värit. Ei muuta miinusta kuin että välillä tuntui, että vähän turhaan leffaa pitkitetty. Muutoin loistava ja koskettava elokuva. Ei ihme, että on Oscareita saanut.

Vierailija

Lainaus:

Kovasti sitä leffaa on kehuttu. Myös 18 vuotias kummityttöni. Siis Philomenaa.
Mikä leffa teille on jäänyt mieleen pitemmältä ajalta?

Menin oikeastaa vahingossa katsomaan leffaa Blindness, kun huomasin Julianne Mooren olevan pääosassa. Se oli aikamoinen, seisauttava, pelottava, ahdistava, mutta siinä oli myös hyvyyttä. Se on tullut monesti mieleeni. Esimerkiksi bussia odotellessa ja sen tullessa jostain juostaa kovalla kiireellä, ja ohitetaan kaikki muut, rynnistetään: minä ensin -mentaliteetillä. Sitten taas ruuhkametrossa yllättäen joku nousee ylös ja tarjoaa paikkaansa. Ei mikään ihme, että puhutaan sivistyksen pintasilauksesta. Tai kotikasvatuksesta, jollei sen puutteesta. Kaivoin jonkun arvostelun, jossa tarina kerrotaan lyhyesti. http://www.film-o-holic.com/arvostelut/blindness/
- Mitenköhän minä toimisin tuossa tilanteessa? Menisin nurkkaan ja toivoisin jonkun auttavan? Toivottavasti pystyisin tekemään jotain, pitämään järjen päässäni, enkä meneväni joukon mukana.
Eeva

En halua katsoa ikäviä, rankkoja elokuvia. Ei tyyliin "sata vuotta orjana"... jne vaan jotain myönteistä ja kaunista on hyvä olla elokuvassakin.
Philomenaa olen mainostanut tutuille. Itselleni se oli todella kaikkien aikojen elokuva. Tulee varmaan aikaa myöten myös TV-esityksenä.

Vierailija

Mitä ihmettä! Onko joku ollut 100 vuotta orjana! Eiköhän he kuolleet aika nuorina, niissä olosuhteissa. Jos ei kestä katsoa tosiasioihin perustuvia elokuvia niin sitten on vaan paras jatkaa ruususen unia.

Vierailija

Kävin katsomassa tämän uutuuselokuvan "Eedenistä pohjoiseen". Hämmästyin kun se ei ollutkaan täysin puutarhan hoitoon keskittynyt leffa vaan enemmänkin dokumentin omainen kertomus ihmisistä, joita kasvit kiinnostavat. Elokuvaa katsoessa iäkkäänpuoleinen katsomo naureskeli monta kertaa eli tarinoissa pilkettä silmäkulmassa. Minua kiehtoivat pariskuntien kertomukset, miten yhteinen taival oli aikoinaan alkanut. Eräskin pariskunta oli ollut avioissa jo 68 vuotta! Yhden miehen naama oli jotenkin tuttu, riippukeinussa harrasti pitsinnypläystä. Sitten tajusin, että hän on parhaillaan televisiossa esitettävän Farmi-ohjelman Marko. Yhden ihmisen surullinen tarina on myös mukana elokuvassa mutta siitä en kerro. Ketä kiinnostaa menköön katsomaan. Suosittelen tätä elokuvaa. Meinasi unohtua - ruusut olivat ihania!

Vierailija

Lainaus:

Mitä ihmettä! Onko joku ollut 100 vuotta orjana! Eiköhän he kuolleet aika nuorina, niissä olosuhteissa. Jos ei kestä katsoa tosiasioihin perustuvia elokuvia niin sitten on vaan paras jatkaa ruususen unia.

Tää on taas tätä - vähättelyä...

Vierailija

Täyden palvelun lehtitalo. Ei tarvi kuin lukea, mikäli verkkopalvelun houreet kiinnostaa. Eli täyttää ketjut muiden puolesta kun rakastaa niin osaamistaan.

Vierailija

Tykkäsin Philomenasta. Hyvä käsikirjoitus ja näyttelijät.
Miten tekopyhä luostarilaistos. Ja luutunut.
Ja ihanaa tuo anteeksianto.

Vierailija

Voi miten suloinen leffa Eedenistä pohjoiseen.
Paljon huumoria ja ihmissuhteiden hoitoa.
Kurpitsat sai omat lempinimet."Pullukka sai taputukset ja kannustukset.
Peitettiin kisakurpitsat automatkalle vällyillä .Liikuttavaa.
Kannattaa nähdä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat