Vierailija

Tällä palstalla on keskusteltu, mistä Jumalan löytää. Sen jälkeen on puhuttu siitä, onko Raamattu Jumalan puhetta.

Tässä asiassa on mahdollisuus pahasti harhautua vuosiksi, mutta ei ole pakko.

Itsekkin luulin, että Jumala on jossakin piilossa.

Värikkäiden vaiheiden jälkeen oivalsin ettei Jumala löydy, ei Raamatusta, ei uskovaisten keskuudesta. Näissa kaikissa kyllä tulkitaan ja tutkitaan Raamattua ja rukoillaan, mutta asia on hyvin yksinkertainen. Me ihmiset olemme vain tehneet tästäkin niin suuren ja monimutkaisen asian.

Jumalla asuu jokaisen sisimmässä. Kun sitä tutkii, tarkasti ja rehellisesti Jumala asuu jokaisessa ihmisessä. Me olemme itse esteenä, ettemme hoksaa näin yksinkertaista asiaa.

Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta siellä on paljon viisautta, jota ei kannata väheksyä.
Siellä sanotaan mm. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Toisessa kohdassa Jumala ilmoittaa, ettei hän asu käsillä tehdyissä temppeleissä. Toisessa kohdassa sanotaan, että ihminen on Jumalan kuva jne.

Kommentit (18)

Lainaus:

Tällä palstalla on keskusteltu, mistä Jumalan löytää. Sen jälkeen on puhuttu siitä, onko Raamattu Jumalan puhetta.

Värikkäiden vaiheiden jälkeen oivalsin ettei Jumala löydy, ei Raamatusta, ei uskovaisten keskuudesta. Näissa kaikissa kyllä tulkitaan ja tutkitaan Raamattua ja rukoillaan, mutta asia on hyvin yksinkertainen. Me ihmiset olemme vain tehneet tästäkin niin suuren ja monimutkaisen asian.

Jumalla asuu jokaisen sisimmässä. Kun sitä tutkii, tarkasti ja rehellisesti Jumala asuu jokaisessa ihmisessä. Me olemme itse esteenä, ettemme hoksaa näin yksinkertaista asiaa.

Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta siellä on paljon viisautta, jota ei kannata väheksyä.
Siellä sanotaan mm. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Toisessa kohdassa Jumala ilmoittaa, ettei hän asu käsillä tehdyissä temppeleissä. Toisessa kohdassa sanotaan, että ihminen on Jumalan kuva jne.

Mikähän maailmanymmärtäjä ja opettaja tänne on nyt ilmaantunut? Luulisi, että yli kahden vuoden jauhaminen Jumalan etsintä-keskustelussa olisi avannut sinullekin sen, että julkinen keskustelu meistä jokaisen oman jumalan löytämisestä itsessämme on yhtä tarpeellista, kuin kehua juoneensa ensi kertaa itsensä känniin.

Lainaus:

Jumalan etsintäsivulla nuo kohdat on käsitelty väsymiseen asti. Mikä mahtaa olla innoituksesi nimi?
Saman jauhaminenko? vai kilpailu?
On jo niin hienojakoiseksi jauhettu, että ei ole enää mitä jauhaa, mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En usko että tämä jauhaminen koskaan loppuu.
Olen etsinyt jumalaa,huonoin tuloksin.Kirkkokin koko ajan muuttaa suuntaa .
ei pysy raamatun sanomassa.Nyt olen alkanut myös miettiä tuota kristinuskoa ja sen tekemää lähetystyötä.
Onko sekin vain vallankäyttöä näitä ei Kristyttyjä kohtaan.Se minustakin on enemmän ymmärrettävää että
Jumala asuu meissä ihmisissä.Mieleeni on jäänyt lause,Omatunto on Jumalan ääni.

Kaikessa tässä Jumalan etsinnässä on mielestäni olennaisinta se, miksi ihminen kaipaa yhteyttä Luojaansa.
Eiköhän tuo kaipaus ole Jumalan meihin laittama.

mökinmuori

Minä en tarvitse tuohon kysymykseen mitään filosofista pohdintaa, minulle Jumala löytyy luonnosta.

Luonnosta tarkoittaa varmaan jotain muuta sinulle, kuin monelle muulle, kun olet maailmanmatkaaja vai maankiertäjä. Käynyt Stockkan herkussakin.

Lainaus:

ootko haeskellut Tampereelta? Eikö siellä ole ihan kaikkea, olen ymmärtänyt.

Raamattu sanoo näin :
Jeesus sanoo: “Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh. 14:6)

Minä ymmärrän tuon kohdan niin, ettei Jumala ole meissä automaattisesti. Siis se Jumala, josta Raamattu kertoo.

uskis

Raamattu sanoo,joka ei ole minun puolella,on minua vastaan.Jumala on kaiken olevaisen ja näkymättömän Luoja.Ja ei asu kenenkään sydämmessä ennenkuin otat Hänet vastaan syntiesi sovittajana. Silloin voit varmasti tietää,että Hän asuu sinun sydämmessäsi.Ei tarvise enää etsiä, olet löytänyt Hänet.

Valehoitaja taitaa olla oikeilla jäljillä.
Ettei hän vain olisi ihan oikea valelääkäri? Kun noin hyvän ohjeen antaa.

valehoitaja

Hiki... eikun Wikipedia antaa sitä haluaville ensihoitoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmanuskonnot

Ellei tuosta joukosta löydy itse kullekin sopivaa "pohdittavaksi", niin mikään laki ei kieltäne keksimästä vielä jotain uutta uskomattomampaa?

Jep näin.Jeesuskin on siellä etsittävien listalla.Kumma heppu kun haetuttaa itseään.
Taitaa olla vähän ollakseen kun iskä on taivaankuningas ja kymppi!
Maksim

valehoitaja

Hiki... eikun Wikipedia antaa sitä haluaville ensihoitoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmanuskonnot

Ellei tuosta joukosta löydy itse kullekin sopivaa "pohdittavaksi", niin mikään laki ei kieltäne keksimästä vielä jotain uutta uskomattomampaa?

Jep näin.Jeesuskin on siellä etsittävien listalla.Kumma heppu kun haetuttaa itseään.
Taitaa olla vähän ollakseen kun iskä on taivaankuningas ja kymppi!
Maksim

Kymppi?

Raamattu sanoo näin :
Jeesus sanoo: “Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh. 14:6)

On harhaanjohtavaa Jeesuksen sanoneen noin. Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu ensimmäisen vuosisadan loppu- tai toisen alkupuolella. Ei ole edes varmaa onko kirjoittaja edes apostoli Johannes vai joku muu. Kun vielä ottaa huomioon, että Jeesus puhui ilmeisesti arameaa, jolla kielellä ei ole tuosta, muka Jumalan pojasta, mitään kirjallista dokumenttia, niin ylläoleva hänen suuhunsa laitettu tuntuu vähintäänkin epäluotettavalta. Vastaavia esimekkejä Raamatusta löytyy vaikka kuinka paljon.

Raamatusta sanotaan, että se on maailman laajimmalle levinnyt kirja. Saattaa olla, mutta se ei taatusti ole maailman ostetuin saatikka luetuin kirja.

Mistähän muuten johtuu, että valtaosa huippufyysikoista ja kosmologeista on ateisteja? Onpa Nobel-fyysikko Steven Weiberg todennut, että "useimmat tämän päivän fyysikoista eivät ole kiinnostuneita uskonasioista sen vertaa, että heitä voisi pitää edes ateisteina".

mökinmuori

Minä en tarvitse tuohon kysymykseen mitään filosofista pohdintaa, minulle Jumala löytyy luonnosta.

Olet oikeilla jäljillä. Olen aihetta joskus pohtinut ja tullut tulokseen että ihmisen sielu on tuo voima.
Jossei ahnehdi, kadehti, käytä väkivaltaa ja sen semmoista niin suhteet ylös on kunnossa.
Ihmiset kuolee, sielu siirtyy uuteen pesään joka voi olla ihminen tai eläin. Ilkeinpien ihmisten sielu joutuu johonkin kurjiin olosuhteisiin oppimaan nöyryyttä muita kohtaan.

mökinmuori

Olet oikeilla jäljillä. Olen aihetta joskus pohtinut ja tullut tulokseen että ihmisen sielu on tuo voima.
Jossei ahnehdi, kadehti, käytä väkivaltaa ja sen semmoista niin suhteet ylös on kunnossa.
Ihmiset kuolee, sielu siirtyy uuteen pesään joka voi olla ihminen tai eläin. Ilkeinpien ihmisten sielu joutuu johonkin kurjiin olosuhteisiin oppimaan nöyryyttä muita kohtaan.

Ai sinä uskot sielunvaellukseen joka ei ainakaan kuulu kristinoppiin. Budaan uskot!

En aijo postailla mitään linkejä enkä tutkimuksia aiheesta. Uskokaa miten haluatte.

Sellain pikku episodi kuitenkin. Kun noutaja tulee, niin ihmisen mennyt elämä pyörii salamannopeasti
hänen silmissä. Eli tiedosto, muisti nollautuu. Kun kuolema tulee yllättäin tapaturman kautta niin tätä ei tapahdu. Sielu vaeltaa uuteen syntymään ja yllättäin tuo ihminen kertoo menneestä asuinpaikastaan hyvin tarkkaan. Näitä on kirjattu muistiin ajalta jolloin ei tv ja radio pitäneet mitään ääntä.

Minulla on mielipideitä mutta turhaa niistä on sivullisen vetää mitään tietäväisiä johtopäätöksiä.

Lainaus:

En aijo postailla mitään linkejä enkä tutkimuksia aiheesta. Uskokaa miten haluatte.

Sellain pikku episodi kuitenkin. Kun noutaja tulee, niin ihmisen mennyt elämä pyörii salamannopeasti
hänen silmissä. Eli tiedosto, muisti nollautuu. Kun kuolema tulee yllättäin tapaturman kautta niin tätä ei tapahdu. Sielu vaeltaa uuteen syntymään ja yllättäin tuo ihminen kertoo menneestä asuinpaikastaan hyvin tarkkaan. Näitä on kirjattu muistiin ajalta jolloin ei tv ja radio pitäneet mitään ääntä.

Minulla on mielipideitä mutta turhaa niistä on sivullisen vetää mitään tietäväisiä johtopäätöksiä.

Kaikki olemme täällä "sivullisia" toisiimme nähden.
Kysymys kuuluu: mistä Jumalan löytää?
Jumalan löytää ihan sieltä mistä tunne, ennekaikkea tunne tuntemus etsivälle henkilölle siitä kertoo.
Jumala on ihan siinä, missä osaat hänet kuvitella, siis korviesi välissä. Mikään muu ei ole mahdollista, ei ole minkäälaista todistetta olemassaolostaan. On vain tunteeseen uskoa, uskoa siihen kuultuun ja luettuun, että jossakin on joskus joku joka on kertonut, että joskus joku on ensimmäisenä siitä dokumentoinut ja luullut, uskonut tunteen olevan Jumalasta, noin on löytynyt asianomaisen henkilön Jumala. Vain tunteen tasolla usko, ja päätös uskoa, että Jumala on.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat