Pitkii pellavii!

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Miten vietät laskiaista, menetkö pulkkamäkeen, syötkö rokkaa ja laskiaispullia vai tyydytkö katselemaan muiden menoa?
Itse kuulun tähän jälkimmäiseen joukkoon.

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä tyydyn laskiaispullaan ,laskiaisen vietossa .Taidan kyllä mennä sauvalenkille ,kun on kaunis sää ,aurinko paistaa.
Muistan kuinka lapsena jyryttiin mäessä koko iltapäivä koulun jälkeen ja oli vaikka minkälaisia viritelmiä joilla mäkeä laskettiin.
Äiti oli vähän vihainen,että missä kuivattaa ison lapsilauman märät ja lumiset vaatteet ,käsineet ja kengät.

Hernekeittoa syötiin ,mutta laskiaspullia ei silloin meillä maalla tunnettu ,mutta pannukakkua kyllä oli aika usein .

Vierailija

En mene enää pulkkamäkeen, vaikka välillä tekisi mieli mennä. Itsesuojeluvaisto toimii kuitenkin kun ikää on karttunut. :-) Nuorena kävin opiskelutovereiden kanssa pulkkamäessä, Helsingin Etu-Töölöössä krematorion lähellä taikka Kaivopuistossa ja Tähtitornin mäessä.
Lapsuudessani ajelimme potkukelkalla tai, jos aikuisilla oli aikaa, kävimme rekiajelulla.
En ole pitkään aikaan syönyt hernerokkaa laskiaistiistaina vaikka se kuuluukin asiaan. Yksi (1) laskiaispulla on "välttämätön asia" vaikka en pidä sitä suurena herkkuna. Alun perin totuin siihen, että laskiaispulla asetettiin lautaselle ja siihen kaadettiin kuumaa maitoa. Se maistuis paremmalta kuin nämä modernit pullat. Pitäisi ehkä kokeilla uudestaan. Onko tällaiselle maidolle oma nimi suomeksi? Ruotsiksi se on "hetvägg".
Hyvää ystävän päivää ja hauskaa laskiaista t. Nitanita

Vierailija

Tein eilen laskiaispullia mantelitäytteellä, nam nam! Koirien kanssa olen ulkoillut kuten muinakin päivinä, siipalle toivotin aamulla HYVÄN YSTÄVÄN päivää!!!! Olemme nautiskelleet koko viikonlopusta elämällä hitaasti ja lokoillen, lueskellen ja lämmittäen puita pesässä.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen tänään viettänyt laskiaista ja ystävänpäivää laturetken merkeissä, matka oli n. 22 km. Laskiaispullat maistuivat retken jälkeen. Loppupäivästä ei sitten ole tarvinutkaan tehdä muuta kuin lepäillä.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
katinka

Olen tänään viettänyt laskiaista ja ystävänpäivää laturetken merkeissä, matka oli n. 22 km. Laskiaispullat maistuivat retken jälkeen. Loppupäivästä ei sitten ole tarvinutkaan tehdä muuta kuin lepäillä.

Kyllä sinun pellavasi kasvaakin ensikesänä kun olet urheasti hiihdellyt noin pitkän matkan. Upeaa!

Vierailija

Kyllä minäkin muistan lapsena syöneeni laskiaispullaa kuuman maidon kanssa. Nytpä ensimmäisen kerran kuulin, mitä se on ruotsiksi. Suomalaista nimeä tuolle maidolle en ainakaan minä tunne. Tykkään kyllä kovasti mantelimassa-laskiaispullasta kahvin kanssa, meidän aikamiespojat taas pitävät hillotäytteisestä enemmän.
Pihamme lähellä on komea pulkkamäki, jossa käytiin aikoinaan lasten kanssa. Nyt menen korkeintaan alas pellolle, jossa
on nappulahiihto-latu. Siellä on niin loivat mäet, että ei meikäläisenkään tarvitse pelätä kaatumista ja luiden murtumista.
Tänä vuonna en voi syyttää lumen puutetta, jos en viitsisi lähteä ladulle.
Liukasta laskiaista, mutta ilman liukastumisia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat