Haluan harmaantua!

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olen viidennelläkymmenelläni. Olen jo vuosia ihaillut harmaita hiuksia, myös valkoisia. On ihanaa kun pitkät hiukseni ovat viimein alkaneet kääntyä vaaleista harmaaseen päin. Se on vaan NIIN hidas prosessi! Löysin shampoon mikä vie pois keltaista ja siis puhtaina hiukseni ovt sen avulla jo selkeästi harmaaseen vivahtavat.

Harmaata hiussävyä en ole löytänyt kaupoista - ei taida olla kovin suosittu vaihtoehto värjääjillä? Haluaisin ainakin ohuita täysin valkoisia raitoja. Onko kukaan kampaamoalan ihminen joka osaisi sanoa nauretaanko minulle jos/kun menen moisia hinkumaan parturikampaamosta?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija
Säröinen

Olen viidennelläkymmenelläni. Olen jo vuosia ihaillut harmaita hiuksia, myös valkoisia. On ihanaa kun pitkät hiukseni ovat viimein alkaneet kääntyä vaaleista harmaaseen päin. Se on vaan NIIN hidas prosessi! Löysin shampoon mikä vie pois keltaista ja siis puhtaina hiukseni ovt sen avulla jo selkeästi harmaaseen vivahtavat.

Harmaata hiussävyä en ole löytänyt kaupoista - ei taida olla kovin suosittu vaihtoehto värjääjillä? Haluaisin ainakin ohuita täysin valkoisia raitoja. Onko kukaan kampaamoalan ihminen joka osaisi sanoa nauretaanko minulle jos/kun menen moisia hinkumaan parturikampaamosta?

Tasaisen harmaat hiukset ovat kauniit minäkin haluaisin sellaiset kauniit valoisan harmaat hiukset kuin isälläkin oli.
Hiukseni harmaantuvat kuitenkin vain ohimoilta vuodesta toiseen.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Säröinen

Kertoisitko minkä merkkisen shampoon löysit joka vie pois keltaisuuden?
Olisin kiinnostunut kokeilemaan.

Vierailija

Täällä "kurppa", joka myös antaa luonnon tehdä tehtävänsä. Äidilläni alkoi tukka harmaantua hyvin vähitellen,
ensimmäiset harmaat hiukset kuulemma ilmaantuivat jo alle kolmikymppisenä. Harmaa yleissävy siinä kuitenkin
oli vasta kuudenkymmenen ikävuoden jälkeen.
Itselläni nyt samassa iässä on enemmän tummanruskeaa kuin harmaata. En ole värjännyt enkä aiokaan sitä tehdä -
saa kelvata tällaisenaan. En viitsi värjätä, suttuista hommaa. Koetan myös välttää kemikaaleja mahdollisuuksien mukaan (syöpävaara).Monta kymmentä vuotta on tukkani ollut lyhyt, tänä talvena olen antanut sen kasvaa niin että
saan nutturan tai sen tapaisen.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Minä harmaannuin jo 37-vuotiaana. Aluksi värjäsin hiukseni tummiksi, mutta nyt en ole koskenut värpurkkiin ainakaan 20 vuoteen, enkä sitä voi silmäsairauteni vuoksi edes ajatellakaan nyt, saa välttää näin. Ei elämän silti tarvitse olla pelkkää harmaata.
Hyvää jatkoa toivottelee Aluisa

Vierailija

Miehille kun tulee harmaata ohimoille, se on sharmikasta. Mutta kuinka moni nainen meneekään massan mukana ja värjää hiuksiaan vaikka ei harmaita olisikaan. Kyllä harmaakin voi huolehtia itsestään ja ehkä vielä paremmin kun ei käytä ylimääräisiä kemikaaleja. Jopa lapset värjäävät jo hiuksiaan. Itse olen harmaapää ja monet ovat sanoneet kaunis harmaa jne ....ei se tarkoita että olisi laho jos hiukset on tyylikkään harmaat ja siistit sekä niin ihanan helppohoitoiset (rakenne muuttuu harmaantuessa)ja kampaajalta selviää paljon edullisemmin kun värjäys jää pois....mitä kaikkea kivaa silläkin rahalla voi tehdä....laskekoon kukin kohdallaan....vuodessa säästyy jo hyvät lomarahat ja ei mene ainakaan terveys hiusvärien takia!

Vierailija

Miesten harmaantumisesta tuli mieleen naapurin eläkeläismies, jolla on paksu harmaa leijonanharja. Mies oli kerran samaan aikaan "Cittarissa", ja huomasin sivusta kun hiusväri-konsulentti pysäytti hänet ja alkoi esitellä tuotettaan.
Aika pahastuneen näköisenä naapuri sanoi jyrkästi, ettei ole ollenkaan kiinnostunut värjäyksestä ja on oikein tyytyväinen harmaisiin hiuksiinsa.
Miehetkin suhtautuvat harmaantumiseen eri tavoin. Elvis alkoi värjätä heti kun ensimmäinen harmaa hius ilmestyi,
hurmaava George Clooney taas antaa tukkansa harmaantua.

Vierailija

Harmaantumisessa ei kyllä oikeudenmukaisuus toteudu! Ystävälläni (53 v) on vahva tukka, niin kuin karkeakarvaisella mäyräkoiralla. Hänelle harmaata tulee sinne tänne tyyliin suolaa ja pippuria. Hitsi kun se on hyvännäköinen, eikä tarvitse mitään värejä. Toinen kaunis on se hopeinen tasainen väri, mutta kaikile sellaista ei tule hyvin vanhanakaan.
Itselleni harmaa hiipii ohimoiden kautta, ja lopputulos on - harmaa: kalpeaa naamaa kehystävät haaleat tupsut. Niinpä värjäytän tukan omalla vanhalla värilläni. Jos joskus ryhdyn harmaapäiseksi, teen sen varmaan kerralla ja väripurkista!

Vierailija

Olen ennen värjännyt kampaajalla harmaat peittoon oman luonnollisen hiusteni sävyllä viimeksi melkein kaksi vuotta sitten. Silloin kuitenkin päänahka kutisi kovin pari viikkoa värjäyksen jälkeen. Sellaista ei ennen ollut ongelmana. Sen jälkeen en ole uskaltanut värjätä hiuksia ollenkaan. Harmaa on kyllä kaunis jos se on tasainen sävyltään, mutta minulla hiukset näyttävät likaisen harmaalta. Hiukan harmittaa, mutta kaikenkaikkiaan se on aika pikkujuttu.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kampaamosta voi ostaa hopeashampoota, joka vie keltaisuutta pois. Tosin se saattaa tehdä hiukset violetiksi, jos sitä käyttää liikaa.
Kampaaja ei naura minkäänlaisille väri toiveille. Harmaa oli itse asiassa muotia jokin aika sitten. Itse olen alkanut harmaantumaan jo kolmekymppisenä. Veljeni vielä aikaisemmin. Nyt 57 vuotiaana olen melko harmaa jo. Minäkin pidän harmaasta. Varsinkin kun olen tummahiuksinen alun perin ja olen aina kaiholla katsellut vaaleita hiuksia. Nyt saan lopun ikääni nauttia vaaleista hiuksista. Niin se elämä muuttaa... ;)

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Harmaantumaanhan tässä on alkanut jo kun ikääkin on 64v.Värjäsin pitkän aikaa hiuksiani mutta nyt olen jo luovuttanut ja ajattelin tulkoon harmaus.Helpommalla pääsen ja värjäysraha säästyy.Kai sitä kelpaa oli minkä värinen tukka tahansa.
En tunne silti itseäni vanhaksi vaikka hiukset muuttuvat harmaiksi.

Vierailija
June.A

Harmaantumaanhan tässä on alkanut jo kun ikääkin on 64v.Värjäsin pitkän aikaa hiuksiani mutta nyt olen jo luovuttanut ja ajattelin tulkoon harmaus.Helpommalla pääsen ja värjäysraha säästyy.Kai sitä kelpaa oli minkä värinen tukka tahansa.
En tunne silti itseäni vanhaksi vaikka hiukset muuttuvat harmaiksi.

Sama ikä - sama tilanne! Nyt viimein saan kohta nauttia blondina olosta, siitähän aina nuorena turhaan haaveilin.

Vierailija

Mitäpä v...n väliä on miltä näyttää, kun ei ole miestä eikä sellaista enää saakaan koskaan... :((((

Vierailija

Mitä se mies hiusten väriin liittyy, mulla ei ainaskaan edes millin vertaa. Kai jokainen haluaa näyttää hyvältä omissa silmissään, mitä ihmeen väliä sillä on mitä mieltä joku sivullinen asiasta on.

Vierailija

Ruskeahiuksisena oon aina hiukka kadehtinu keltahiuksisia, on ne mun mielestä vaan niin kauniit. Miks ihmeessä joku haluaisi niistä eroon.

Vierailija

Samoin minä jo lapsena kadehdin vaaleatukkaisia. Kerron pienen muistuman lapsuudestani, vaikka sitä eivät kaikki uskoisikaan:
Koulun kesälomilla oleskelin usein omakotitalomme vintillä, lueskellen vanhoja lehtiä ja penkoen roinavarastoja.
Yhtenä päivänä näin orrella roikkuvan jonkinlaisen hampunvaalean kasan, se oli saman näköistä ainetta kuin nuken hiukset.
Kokeilin sitä peilin edessä päähäni, ja kas kummaa: päässäni oli puolipitkä vaalea tukka! Menin pihalle komeilemaan
blondina, tunsin itseni hienoksi. - Illalla kuulin vanhemmiltani, että naapurin perhe oli kysellyt kuka vaalea tyttö oli
meillä vieraana.
Mutta seuraavana aamuna, kun menin taas vintille ottamaan "peruukkia" orrelta, se oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen.
Tänä päivänäkään en tiedä, mistä se oli tullut, ja minne se sitten katosi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat