Onko raamatun Jumala jumalatar?

Vierailija

Mielenkiintoinen kysymys ja tutkimus silla juutalaiset kabbalistit sanoo Jumalan olevan osittain feminiininen.

Tama hihhuli horho koittaa vaittaa vastaan vaikka artikkeli on kylla mielenkiintoinen lukuisien lahteiden kanssa.

http://www.kotipetripaavola.com/shekina.html

Mitas mielta muut ovat?

Kommentit (9)

Vierailija

Jos lähdetään ajatuksesta, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, on Jumalassa käsittääkseni molemmat puolet. Onhan niin meissä ihmisissäkin.
Onko Jumalalla sukuelimet? Ajattelisin, että ei ole, koska Jumala on Henki ja uskon, ettei meilläkään välttämättä niitä ole iankaikkisessa elämässä. Ainakin Raamattu sanoo, että kaikki me muutumme ylösnousemuksessa. Miten me muutumme on vielä hämärän peitossa, joten sitä varmuutta joutuu odottelemaan vielä.

Onko Jumalan sukupuolella merkitystä? Sitooko Jumalaa sukupuoli? Kaikkivaltiaalla ja kaikkitietävällä ei varmasti ole vaikeuksia asian kanssa ja minun uskooni asialla ei ole vaikutusta.
uskis

Vierailija

En pidä tälläisestä alaarvoisesta Jumalan rienaamisesta.
En voi sanoa itseäni uskovaiseksi,olen sellainen totuuden etsijä.
Meillä on kuitenkin valtion kirkko ja jonkinlainen kytkös myös uskontoon.
Meidät on opetettu turvaamaan vaikeina hetkinä ISÄÄN JUMALAAN.
Kuka mitenkin,järkensä ja uskonsa mukaan.Tuskin löytyy yhtään ihmistä joka ei tiukan paikan tullen pyydä apua.
Olkoonkin se sitten isä-Jumala tai vaikka itse-Perkele.
Ei ole kovin kaukana aika kun sai syytten jos pilkkasi julkisesti jumalaa.
Mietenkin ,onko kirkkokin jo vieraantunut uskonnostaan,ja lakien laatijat.

Vierailija

Lainaus:

Kuka mitenkin,järkensä ja uskonsa mukaan.Tuskin löytyy yhtään ihmistä joka ei tiukan paikan tullen pyydä apua.

Toivon, että pääsemme eroon valtion kirkosta. Eikä Jumala asu rakennuksissa. Kuitenkin Hän voi asua Henkensä kautta ihmisessä.
Ei Jumala voi eikä loukkaannu arvostelusta ja keskustelusta siitä mikä hän voisi olla.
Hän joka ei ole perehtynyt Raamatun kautta Jumalaan on tietämätön eikä hänen suhtautimisensa voi silloin olla asiaan oikea. Silloin pelko ja vääränlainen vinoutunut kunnioitus rasittaa Jumalasuhdettaan.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Toivon, että pääsemme eroon valtion kirkosta. Eikä Jumala asu rakennuksissa. Kuitenkin Hän voi asua Henkensä kautta ihmisessä.
Ei Jumala voi eikä loukkaannu arvostelusta ja keskustelusta siitä mikä hän voisi olla.
Hän joka ei ole perehtynyt Raamatun kautta Jumalaan on tietämätön eikä hänen suhtautimisensa voi silloin olla asiaan oikea. Silloin pelko ja vääränlainen vinoutunut kunnioitus rasittaa Jumalasuhdettaan.

Juuri siksi olen eronnut kirkosta, koska etsimisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että usko ei tarvitse instituutioita, rakennuksia eikä pappeja. Löysin uskon luonnosta ja omastatunnostani. Enää ei tarvitse etsiä.

Vierailija

Ei ole feminiininen. Opetuslapset kysyivät Jeesukselta miten heidän tulisi rukoilla ja Jeesus itse opetti Isä meidän- ruukouksen.

ISÄ meidän joka olet taivaassa......

Isä ei ole ollut feminiininen ainakaan silloin. Nykyisin näyttää joillekkin olevan.

Vierailija

Raamattu puhuu Isästä, Taivaallisesta Isästä Jeesukselle.
Tästä kait ihmiset ovat sitä mieltä, että Jumala ei voi olla femiininen.
Jos Hän on Henki, uskon, että silloin ei voi olla sukupuolta.
Jumala ei varmasti ole kenekään selitettävissä tuolta kantilta.
Kristityt uskovat luottavat Isään Jumalaan.v.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Juuri siksi olen eronnut kirkosta, koska etsimisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että usko ei tarvitse instituutioita, rakennuksia eikä pappeja. Löysin uskon luonnosta ja omastatunnostani. Enää ei tarvitse etsiä.

Herää kysymys: Onko tämä löytämäsi usko pelastava eli oletatko pääseväsi taivaaseen kuoltuasi?

Vierailija

Olen samaa mieltä. Jumala on henki, kaikkeus, kaiken olevainen ja kaikkialla oleva. Ei sellainen ole ihmisen kaltainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat