Oletko onnellinen ?

Vierailija

Tutkimuksen mukaan Suomi on Euroopan neljännneksi onnellisin maa. Viime vuosina taso on
laskenut hieman pitkään jatkuneen talouslaman vuoksi.

Suomalainen on onnellisin 65 vuoden iässä, ilmeisesti siksi, että siihen mennessä onnettomat
ihmiset ovat kuolleet, joten se tuo onnellisuuspiikin tilastoihin.
Kouluarvosanoilla 4 - 10, onnellisuuden keskiarvo on naisilla hieman yli 8, miehillä vähän
vajaa 8.
Omaa onnellisuuttani arvioisin juuri tuohon kasiin ja plus päälle. Joitakin asioitani on huonosti, mutta
voitonpuolella on asiat, jotka ovat hyvin. Joten ollaan onnellisia.

Miten Sinulla. Onko onnea ja mistä se koostuu?

Viikonalkua toivottaa
Impivaaran Into

Kommentit (10)

Vierailija

Eikös sitä sanota että ..Jokainen on oman onnensa seppä.
Ainakin minä olen sitä mieltä että se on paljon ihmisen korvien välissä tuo onnellisuus.
Raha ja rikkaus sitä ei yksin tuo..
.Rakkaus on tietenkin tärkeää,mutta ei sekään ainoa onnen antaja ole.
Olen onnellinen kun olen saanut terveet lapset ja tehnyt ahkerasti työtä.Nyt saan nauttia eläkepäivistä omassa kodissa.
En enää edes toivo kuin terveyttä,kaikkea aineellista on tarpeeksi.
Tietenkin toivon päättäjille viisautta saada maamme asiat kuntoon.
Tekisi mieli antaa pisteitä onnellisuudestani täysi kymppi.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Se minkälaisena onnen kokee on eri ikäkausina erilaista. Nuorempana sitä asettaa odotuksia siitä milloin voi olla tai on onnellinen. Sitä peilaa onnellisuuttaan ja sitä miten onnellinen on ja nyt vanhempana voi olla itselleen armollisempi ja huomaa nauttivansa eri asioista erilailla ja olevansa onnellisempi. Nyt voin sanoa olevani 8 , 5 verran onnellinen.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On se onnellisuus suhde elämään, siihen oleva asenne myös. Olen kokenut rahallista vaurautta, sekä sitä toista laitaa nyt vanhempana ja totean, että raha ja ns.mammona ja tavaran määrä ei tuo onnea.
Jos muu elämän tasapaino ja ihmissuhteet eivät ole kunnossa.

Totta perusasiat tulee olla, oletan, joihin kuuluu katto pään päällä, jokapäiväinen ruoka, hyvät suhteet omaisiin, muutama hyvä ystävä ja näillä eväillä ihminen on onnellinen, jos haluaa.
Elämän mittaan tapahtuu luonteessa ja itseensä suhtautumisessa suurtakin kasvua, ja se heijastaa hyvää muihin ihmissuhteisiinsa, ainakin joillain ihmisillä, ei kuitenkaan kaikilla luonteilla.
Jos elämä ja ihminen kiinnostaa ja on positiivinen asenne, ei mikään estä olemasta onnellinen.

Vierailija

Onnellisuus taitaa olla sama kuin positiivinen elämänasenne. Itse olen kokenut paljonkin kovia asioita elämässäni ja nyt olen pienellä eläkkeellä, mutta aina olen silti tuntenut itseni onnelliseksi. Pitää poimia asioista aina esille se positiivinen puoli, niitä kyllä jokaiselta löytyy kun hieman miettii.

Vierailija

Lainaus:

Rahhaa on, mut ei oo onnee. Kerroha sie Impivaaran Into mist sitä onnee sais?

Se on jännä juttu: on ollut rahaa, mutt onni lyhytaikaista. Nyt ei ole paljon rahaa, mutt onni pitempiaikaista? Ikää tuplasti ja työtä rutkasti?

Vierailija

Onni on siinä, että kaikki on hyvin. Ei pidä antaa ikäville asioille sijaa. On ajateltava sitä hyvää, mitä sinulla on.

Rahaa on, muttei onnea, sanot. No, yksi este on voitettu, rahaa on. Seuraava askel, lähde matkalle ja nauti ympäristöstäsi.

Jos et kuitenkaan lähde matkalle, mieti, että saat hengittää raikasta Suomen happea.

Vierailija

Mammonana ei ole koskaan ollut, mutta silti olen tuntenut itseni onnelliseksi, kaikki tarpeellinen tietenkin on. Onnellinen olen läheisistäni ja siitä että heihin kaikkiin on lämpimät välit. Näin ikäihmisenä terveydestä olen myös kiitollinen, koska se on sellainen lahja mitä ei voi rahallakaan ostaa. Positiivinen mieliala olisi meidän kaikkien myös muistettava, katkeruus ja pahansuopaisuus vie onnellisuuden.

Vierailija

Erilaiset onnen tunteet

Kuten jaanakatriina aiemmin kuvasikin, eri ikäkausiin peilautuu paljolti se, mitä onnellisuudelta odottaa.
Raha on kuitenkin aina tärkeä tekijä, nuorena sitä olisi kipeimmin tarvinnut, kaikenlaista menoa ja hankintaa olisi ollut. Jos sitä vähän pääsi kertymään kuin ihmeen kaupalla, taisi se onnen tunteen hetkeksi antaa.
Nykypäivän onnellisuuttani taitaa olla yksinkertainen tyytyväisyys.

Onkohan kenellä "Samanlainen onni", jota Tapio Heinonen kuvailee?
http://www.youtube.com/watch?v=GYgScwE646E

Vierailija

Mielestäni yksi onnellisuuteen vaikuttava asia on suhtautuminen toisiin ihmisiin.
Pitää ymmärtää oma arvonsa ja antaa arvo toisillekin.
Ainakaan meitän taloyhtiössä tämä ei toimi.
Jos on edessä liirun-laarun mutta toisin kuitenkin toimii saa takinkääntäjän nimen.
Tuskin on silloin enää kovin onnellinenkaan kun tressaa ja pitää sovitella asioita.
Hyvä omatunto on tärkeä jos haluaa olla onnellinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat