Omannäköisiä neuleita

Vierailija

Olen laiska värkkääjä, en jaksa seurata neule- ja virkkausohjeita. Niinpä otan langat, puikot tai koukun ja ryhdyn touhuun. Nautin jokaisesta silmukasta, Sotshin olympialaisten aikaan olen värkännyt kirjoneulesukkia, toiset sukat näette kohta kuvassa. Mikään taitaja en ole, pois minusta se. Sätöstelykin on hauskaa!

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

Hei haloo, miten tälle palstalle voi lisätä kuvan?

Kuvan voi lisätä, kun on ensin rekisteröitynyt ja sitten kirjautuneena.

Vierailija

Minä neulon myös sukkia televisiota katsellessa. Lahjoitan niitä sukulaisille ja tuttaville ja osan myyn kirpputoreilla. Käsitöiden tekeminen on niin mukavaa.

Vierailija

Hei kaikki lankojen rustaajat!

Vuosi sitten päätin, että kaikki langat häipyvät huusollista ennen uusien ostamista.
Naapurirapussa asuu yksinäinen eläkeläinen ja halusi käsilleen jotakin tekemistä.
Kudoimme kevään ja kesän aikana yli 40 paria sukkia. Eri kokoisia ja väreissä löytyi sitten vaikka mitä. Kaikenlaiset jämä langat ja keskeneräiset purettiin ja tehtiin aina kaksi samanlaista kerää, että sukapari olisi edes jokseenkin samanlainen.
Joulun alla kannoin kassillisen Pelastusarmeejan pataan. Toivottavasti jonkun varpaat saivat lämmikettä tähän kosteuteen.
Niitä oli ilo tehdä, vaikka kaikista tulikin erilaisia. Kaikki langat eivät ole vieläkään loppu, mutta nyt emme ainakaan vielä ole aloittaneet seuraavaa urakkaa.

Vierailija

Kylläpä oli ilo lukea sukkalahjoituksesta Pelastusarmeijalle. Siinä on moninkertainen ilo, kun itse saa iloa tekemisestä ja mummo sai ilon ja vielä sukkien saajakin saa varpaansa lämpimiksi. Tosi hyvä idea.

Olen itekin paljon neulonut tai kutonut kuten olen oppinut sanomaan. Nyt on ollut sellainen hiljainen kausi. Käsillä tekeminen on minulle tärkeää ja väkertelen milloin mitäkin. Sielu lepää , kun tekee jotain käsillään
uskis

Vierailija

Minä olen ommellut vaatteita nuoresta lähtien ja niistä jäi aina ylimääräisiä kankaan paloja, joista ompelin pieniä paitoja, shortseja ja mekkoja jotka lahjoitin SPR:lle afrikkaan vietäviksi.

Vierailija

Vinkki sukankutojille, myös lapasten, ostin kahdet sukkapuikot ja kaksi kerää tai toinen langanpää kerän sisältä, neulon yhtä aikaa molempia sukkia, muutama kerros toista ja taas toista sukkaa. Tulee samanlaiset eikä tarvitse laskea niin paljon kerroksia ja silmukoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat