Kommentit (12)

Vierailija

Mieheäni vaivaa ulostamisvaikeudet,saattaa olla 4 päivää ulostamatta,tunne että ulostuttaa mutta sitten ei tulekkaan ja kun tulee niin tulee pieni määrä vain..olen huolissani,yritän patistaa lääkäriin mutta ei ole halukas..maha myösbturvoksissa,mahaa vääntää välillä kovastikin,eilen valitti kipua vasemalla puolella mahaa..ilmavaivoja todella paljon..syö ihan normaalisti..vaivannu yli kaksi vuotta tämä..kuralla hyvin harvoin,sillon kun se uloste tulee niin ne on kuuluma "kivi kovia"...

Vierailija

Kyseessä ei ole vakava sairaus eikä paha oire, vaan siitä voi selvitä oikealla ruokavaliolla ja tiettyjen jauhojen käytöllä.

Tässä hyvä resepti mehevään leivokseen.

Sekoita 300 grammaa vehnäjauhoja ja 100 grammaa helluntairouhetta haaleaan veteen. Lisää sokeria ja suolaa ripaus, ja lorauta sekaan kahvikupillinen baptisti-öljyä. Älä käytä hiivaa. Anna muhia tunti kulhossa pellavaliinan alla. Paita munkkiöljyssä rautapadassa ja lisää liemeen sley-maustetta. keitä öljyssä kunnes ovat rapsakoita.

Saa toimimaan vaikeankin vatsan.

Vierailija

Siis mitä on Helluntairouhe Baptisti öljy sley mauste
Minulla on parenpi ehdotus Laita lasiliseen vettä ruoklusikallinen pellavansiementä yöksi likoamaa ja juo aamulla lasi tyhjäksi Voi laittaa enemmänkin kuin ruokalusikallisen Itse käytän myös jugurtin seassa Ja joskus otan ihan pelkästän kun pidän sen mausta

Vierailija

Minä kyllä neuvon: VÄLITTÖMÄSTI lääkärin pakeille, sillä tämä voi olla suolistosyöpää!
Mitään siinä ei ainakaan menetä, päinvastoin, voi saada avun, jos onkin kyseessä vakava sairaus.
Minun mieheni kuoli suolistosyöpään vain 52-vuotiaana! :(

Vierailija

[quote]
Minä kyllä neuvon: VÄLITTÖMÄSTI lääkärin pakeille, sillä tämä voi olla suolistosyöpää!
Mitään siinä ei ainakaan menetä, päinvastoin, voi saada avun, jos onkin kyseessä vakava sairaus.
Minun mieheni kuoli suolistosyöpään vain 52-vuotiaana! :( [/quote

Kerro miehesi oireista, kiitos.
Itselläni on ollut noin 2 vuotta suoliston kohdalta vatsa tosi kipeä ja kramppaava. Toimii kerran päivässä. Lääkärini oli sitä mieltä. että pelkkä ultra riittää selvittämään, onko suolistossa kaikki hyvin. Ultrassa ei näkynyt mitään. Kivut loppuvat melkein heti kun menen selälleni ja samoin alkaa suoliston äänet tosi kovina. Pelkään, että minulla on syöpä, se kun voi tukkeuttaa suolta ja asennonvaihdollakin on merkitystä, kuten minun makuuasennollani. Lisäksi kipupuolen rinnasta löysin kyhmyn jota on nyt pähkäilty 2 kuukautta ottamatta lainkaan neulanäytettä. Maanantaina menen terveyskeskuslääkärilleni ja olisi vaan kiva tietää miten voin vaatia asioiden todellista tutkimista, ettei pidetä luulosairaana.

Vierailija

Olen vuosia kipuillut samankaltaisetn vaivojen kanssa ja on tähystetty ym. Sypää ei löytynyt vaan ärtynyt paksusuoli. Ruokavalio ja hyvin rauhallinen ja tasapainoinen elämänrytmi pitää nyt vatsan kunnossa. heti kun tulee elämään jotain muutosta alkaa oireet.
Ennen ruokavaliota meni minullakin monta päivää etten käynyt isolla asialla, tunne oli muttei mitään tullut kun oli niin kovalla.
pellavansiemenrouhe, siemeniä, viljat vaihdoin kauraleipään ja tattarirouhepuuroon yms. Ruista en voi syödä yhtään, enkä vehnäjauholla leivottua kuin vähän. Omena, kaali pois.

Vierailija

Huolestuttavia oireita: verenvuoto peräsuolesta, pidätyskyvyttömyys, voimakas närästys, väsymys, suoliston toiminnan äkillinen muutos ilman tiedossa olevaa syytä, kivut vatsan ja suoliston alueella.

Vierailija

Ikävä sairaus jota varmaan aikaisessa vaiheessa vaikea havaita, varsinkin jos on melko oireeton ja kynnys lääkäriin menossa korkea.

Omassa suvussa tiedän tapauksen, että lääkäriinmenon jälkeen kesti 4 vko ja potilas kuoli.

Vierailija

Äitini, veljeni ja tätini ovat kuolleet suolistosyöpään. Paras mennä lääkäriin, eikä jäädä kokeilemaan ruokavalioita ja ihmesekotuksia. Niitä ehtii kokeilla kyllä myöheminkin. Itselläni oireet liittyivät diverdikuliittiin.

Vierailija

Suoliston pituus on noin 10 m ja se sisätää enemmän tai vähemmän ilmaa. Siksi ultraäänitutkimus ei ole ensisijainen suoliston tutkimus. Jos omena tai kaali aiheuttaa koliikkia, voi syynä olla sappikivet, jollinka ultraääni on ensisijainen tutkimus. Jos vatsa toimii 4 päivän välein, on kiire selvittää syy. Onko paksusuoli jo tähystetty?

Tämän kerron vatsanalueen ultraäänitutkimuksiin erikoistuneena röntgenhoitajana 30 vuoden kokemuksella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat