Outoja tai yliluonnollisia sattumia

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Onko sinulle tapahtunut jotain kummallista ? Jotain sellaista, josta olet ajatellut, että tämä ei ole ihan normaalia. Tai onko tullut tunne, että kaitselmus oli mukana, kun tästä selvisin. Toivon aiheesta asiallisia kertomuksia ja mielekästä ajatusten vaihtoa.
Edesmennyt isäni teki äidilleni vuosikymmeniä sitten seinäkellon. Äitini kuoli v.2009 ja perin tämän kellon. Saattohoidin äitiäni kolme vuotta eli v.2006 -2009, kertaakaan ei kelloon vaihdettu patteria. Kello oli seinällä äitini vuoteen vierellä.
Kello käy edelleenkin, nyt olohuoneeni seinällä. On käynyt yli kahdeksan vuotta joka päivä ilman patterin vaihtoa. Joka päivä muistan äitiäni kelloon katsoessani. Tuntuu, että lopulliset jäähyväiset voi jättää vasta sitten kun kello pysähtyy.
Kello ei tikitä yliluonnollisesti mutta kummastuttaa. Äitikö se siellä viestittää.

Sivut

Kommentit (17)

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Herkkä mieli kuvittelle monenmoista. Minun palovaroittimessani on myös paristo kestänyt marraskuussa tulee tuo kahdeksan vuotta. Näe siinä vai käytännön, eli olen saanut kaupasta tuoreen pariston. Koska nehän voivat vaikka olla vuosia vanhoja ne ostaessamme. Suuressa osassa on jo kuitenkin viimeinen päivä mainittu.

Vierailija

Lainaus:

Onko sinulle tapahtunut jotain kummallista ? Jotain sellaista, josta olet ajatellut, että tämä ei ole ihan normaalia.

Tälle kansakunnalle on sattunut kummallinen ja hassunkurinen juttu. Suomalaiset huippupolitikot ja vasemmistojohtajat tekivät Neuvostoliiton aikana ryyppyretkiä tovereiden luo itänaapuriin ilman mitään kohupuheita. Nyt on pappismiehen poika, vasemmistoliiton puheenjohtaja - jota ei voi toveriksi kutsua - käynyt vetämässä lärvit Venäjällä. Minusta Arhinmäen tapauksesta on noussut yliluonnollinen ja outo kohu. Tekisi mieleni kutsua sitä paranormaaliksi ilmiöksi, ellei taustalla olisi median ansaintauutisointi. Siinä ei ole mitään kummallista.

Vierailija

Minullakin kännykkä kestää ja kestää, jo 10 vuotta, mutta kun on perusmalli josta haluaisin jo eroon mutta kun ei....
Mutta sitten noihin outoihin asioihin, monen mielestä esim. telepatiaa ei ole olemassa.
Monta kertaa on sattunut että olen hakenut jonkun tuttavan numeroa soittaakseni ja eikös samalla soi puhelin ja kas kummaa siellä on kaipaamani henkilö. Voihan se olla sattumaakin, mutta miksi tapahtunut useasti ja eri henkilöitä koskien. Enneunia olen nähnyt useinkin jonkun läheisen poismenosta, jotka ovat toteutuneet. Kerroin työkavereillekin unesta jonka näin äidistäni ja meni pari viikkoa siitä kun sain suruviestin, vaikka äitini ei ollut edes sairastellut.
Noista varjeluksista voin myös sanoa, että kyllä meitä Korkeimmat voimat ohjaa, ei liene mielikuvitusta.

ryökäle
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Parkkeerasin auton ja sammutin moottorin. Yhtäkkiä tuli tunne, jotta minun siirrettävä se pari pykälää kauemmaksi. Naureskelin mielessäni moiselle ajatukselle, enhän ollut koskaan ennen muutaman metrin takia siirrellyt ja avasin oven noustakseni autosta. Se ajatus ei jättänyt rauhaan. Lopulta siirrin autoa muutaman paikan verran sivummalle. Kun palasin asioiltani, iso puu oli kaatunut juuri siihen kohtaan, josta oman autoni olin pois siirtänyt. Siinä puun alla oli auto, mutta se ei ollut onneksi minun.
Eikö tämä ollut yliluonnollista?

Vierailija

Sinulla on ollut suojelusenkeli mukana varoittamassa kaatuvasta puusta. Enkelikokemukset ovat usein juuri tuollaisia että tulee vahva tunne miten pitää toimia, mennä johonkin tms.

Vierailija

Lainaus:

Minullakin kännykkä kestää ja kestää, jo 10 vuotta, mutta kun on perusmalli josta haluaisin jo eroon mutta kun ei....
Mutta sitten noihin outoihin asioihin, monen mielestä esim. telepatiaa ei ole olemassa.
Monta kertaa on sattunut että olen hakenut jonkun tuttavan numeroa soittaakseni ja eikös samalla soi puhelin ja kas kummaa siellä on kaipaamani henkilö. Voihan se olla sattumaakin, mutta miksi tapahtunut useasti ja eri henkilöitä koskien. Enneunia olen nähnyt useinkin jonkun läheisen poismenosta, jotka ovat toteutuneet. Kerroin työkavereillekin unesta jonka näin äidistäni ja meni pari viikkoa siitä kun sain suruviestin, vaikka äitini ei ollut edes sairastellut.
Noista varjeluksista voin myös sanoa, että kyllä meitä Korkeimmat voimat ohjaa, ei liene mielikuvitusta.

Samanlaista telepatiaa täällä. Olen joskus muistellut jotain ystävää, johon en ole pitänyt yhteyttä pitkään aikaan. Kas kummaa, hän soittaa yllättäen.
Isoäitini kertoi äitinsä kuolemasta. Hän heräsi yöllä siihen, kun talon ovet avautuivat ja sulkeituivat itsestään. Meni katsomaan äitiään ja isoäidin äiti oli vetänyt viimeisen henkäyksen.

Vierailija

Ajassa saateltu?

Olin kuusivuotias, hoitajatarpeen vuoksi lähitalossa ns. yökylässä.
Perheen aikuinen tytär odotteli illansuussa poikaystäväänsä ja jostain syystä kehotti minua menemään vierasta vastaan.

Poika tuli, tapasimme pihan hiekkatiellä. Niiasin “päivää” ja huomasin samassa naisen hänen takanaan, pitihän hänellekin sanoa “päivää”. Ihan mukavan oloinen olikin mainiten “sinulla on kaunis puku”. Hämillenihän siitä menin. Vielä hän kysyi ikääni, vastasin reippaasti olevani kuuden. “Minäkin haluaisin olla vielä kuuden” hän jatkoi hymyillen, sitten huomioni kiintyi toisaalle pojan sanoessa jotain. Toinen vieras unohtui kokonaan.

Myöhemmin illalla, kun luulivat minun jo nukkuvan, kuulin pojan juttelevan tyttöystävälleen kummastellen “ kuinka tuo on jotenkin outo lapsi, sanoi päivääkin kaksi kertaa, katsoi jännästi ohi ja jutteli kummia.“
Silloinpa muistinkin toisen vieraan, nousin oikein seisomaan kysyen: “Minne se täti tai tyttö meni joka sinun kanssa tuli?”
Hoitajatäti oli ällikällä lyöty tentaten ensin poikaa: “tuliko sinun kanssa joku?” Ei ollut tullut ja kysymykset siirtyivät minulle. “Miltä hän näytti, millainen puku, puhuiko jotain, oliko siivet?”
Kerroin keskustelusta ja poika totesi sopivan hyvin käyttäytymiseeni, hän oli kuullut vain minun sanani.
Ei ollut siivekäs nainen ja todettiin, ettei se sitten ainakaan enkeli ollut. Tuohon närkästyneenä vastasin olleen “ihan tavallinen ihminen”.
Hoitajatätiä tapaus askarrutti niin paljon, että iltamyöhällä soitti Helsinkiin sairaalaan, jossa isäni oli hoidettavana. “Lapsilla kun on joskus vaisto”, mutta helpottuneena kuuli siellä kaiken olevan olosuhteisiin nähden hyvin.
Tapausta puitiin vielä monessa yhteydessä selvyyttä saamatta, mitään muuta outoakaan ei noihin aikoihin tapahtunut, kunnes……

Vuosia oli kulunut, paikkakuntakin vaihtunut, olin kävelyllä tuttavani kanssa kun vastaan tuli pieni tyttö niiaten “päivää”. Tilanne oli toisinto vuosien takaisesta, mutta osat vaihtuneet. Siinähän olin minä itse aikuisena ja kuusivuotiaana.
Käännyin kanssani kulkeneen tuttavani puoleen ja hups, tyttö oli poissa.

Tapahtumien merkitystä en vieläkään ymmärrä, paitsi jos on todella niin että “kaikki aika on jo olemassa”, kuten olen kuullut väitettävän. Aikamatkustustahan on kuvattu laajalti fiktiivisissä elokuvissa.
Mutta miksi tuo minulle tapahtui, on mysteeri.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kotikylälläni oli emäntä, jolla oli yliluonnollisia kykyjä, jopa taikuutta.
Ollessani kahdeksan vuotias koululainen, kävin siellä yökylässä koulutoverini pyynnöstä. Siellä oli ihan hyvä olla.
Emäntä oli hieroja ja hän otti palkkansa luontaistuotteina. Kerran eräs naapuri otti häneltä hoitoja.
Palkaksi hieroja pyysi sianlihaa.Ko.talossa teurastettiin sika ja lihat pantiin tyhjillään olevaan huoneeseen.
Talon tyttö pelkäsi koko yön, eikä voinut nukkua.
Joku kysyi, oletteko hierojalle luvanneet mitään?-Olemme!-Toimittakaa tavara heti hänelle, silloin pelot lakkaavat.
Näin tapahtuikin.

Veren pysäyttäminen.
Kotipaikkakunnallani asui serkkuni, jolla oli tuo ko.taito hallinnassaan.
Eräs emäntä vuosi verta odottaessaan lastaan. Mies sanoi-menehän kotiisi, vuoto lakkaa. Näin kävikin.
Toinen emäntä vuosi verta nenästään. Vuoto lakkasi ko.miehen avustuksella, eikä sitä enää tapahtunut milloinkaan.

Isäni oli pannut viikatteen koivunoksalle sanoen kahdelle sisarelleni:Siihen ei saa koskea.
Vanhempi sisareni otti niitopelin ja annas ollakaan niitti haavan nuoremman sisaren sääreen.
Isäni pysäytti verenvuodon jollain loitsulla ja tietenkin sidonnalla. Sairaalareissu siitä tuli.

Pyysin isältäni näitä verenvuodon pysäyttämissanoja. Hän vastasi: Ne opetetaan vain pojille.

Pääsiäisrulli(tiedossa oleva kylän mies) keritsi lampaan puoleksi.Villa ei koskaan kasvanut keritylle paikalle.
Tunsin lapsena tämän ko.miehen.

Vierailija

Lainaus:

Anonyymi klo.10.49 ole hyvin kiitollinen saamastasi näkemisen lahjasta.

Kaikella tässä maailmassa sanotaan olevan tarkoitus, miten tuollaista lahjaa pitäisi käyttää?

Vierailija

Kaverilla pohjanmaalla on samainen mobiililiittymä kuin itsellä. Mutta hän ei ole saannut yhteistä IP estoa laisin kun itsellä on 210
Ehkä siihen vaikuttaa että oma liittymäni on Kouvolasta hankittu ja kousa on huonossa maineessa.
Kaveri haki Vaasasta mutta sama saunalahti molemmilla.
Kirjoittelimme paljon S24 omilla salamerkeillä.

Vierailija

Tähän ketjuun on tullut muutama asiallinen ja hieno kertomus aiheesta. Toivon sellaisia jatkossakin. Kiitos teille anot 25.2 klo 14.51 ja 15.39 sekä ano 28.2 klo 10.49 ja Samettiruusu 28.2 klo 14.35.

Mummoni oli erityisen uskovainen ja kertoi nähneensä yöllä valoilmiön tulevan ikkunasta, joka näytti Neitsyt Marialta. Hän kuuli tämän olennon sanovan: "Älä pelkää. Sinulla ei ole hätää." Saman yön aamuna alkoi ukonilma ja salama iski mummoni talon päätyyn. Vain osa liiteristä paloi koska satoi niin rankasti. Mummo kertoi, ettei hän pelännyt hetkeään etukäteen saamansa enteen takia.
terveisin pitulo

Vierailija

Kutsu

Eräänä sunnuntaiaamuna olin yksin kotosalla, kun tuttavani soitti ollen hyvin hätääntynyt.
Itkuisin äänin pyysi tulemaan ja kysyessäni syytä sanoi vain “tulisit nyt vaan, kerron sitten”.
Matkaa oli toistakymmentä kilometriä ja miehenikin otti pyynnön sen verran tosissaan, että lähti ajamaan vaikka oli juuri tullut omalta reissultaan.

Perillä tuttava tuli kyynelehtien rappusille vastaan sanoen: ”hyvä ,että tulitte”.
Kyselin mikä täällä on hätänä ja hän vei meitä peremmälle.
Sängyllä istui poikansa katatonisessa tilassa lasittunein, avoimin silmin.
“Tuollainen hän on ollut jo vaikka kuinka kauan”. Tottahan siinä aikaa oli täytynyt kulua, emmehän mekään heti soiton jälkeen matkaan päässeet.

Miten, en tiedä vieläkään, luulin keksineeni, “unta näkee”. Istuin sängyn laidalle pojan viereen laittaen toisen käteni selkäpuolelle toisen painaessa häntä otsasta. Tuijottaneet silmät sulkeutuivat ja hän vaipui lepäämään rauhallisesti. Vieläkin muistan helpottuneen huokaisun ja ilmeen tuttavani kasvoilla.
Juteltiin siinä niitä näitä, poikakin heräsi ihan normaaliin päivään.

Lähtiessämme perheen isä tuli rappusille saattelemaan, häntä oli jäänyt askarruttamaan, “miten tiesitte tulla tänne?” “No kun ++ soitti”. “Onko teillä sitten puhelin?” Olin yllättynyt, “on tietenkin, miten muuten olisi voinut soittaa?” “Mikä sen numero on?”, hän hämmästyksekseni kysyi. Minulla numero oli sillä hetkellä kirkkaana mielessä ja olin sitä kertomassa, kun muistini tyhjeni. Neuvottomana ja nolona aloin vain tehdä lähtöä. Tunnelma oli kummallinen.

Ajoimme hissuksiin kotiin ja eteiseen tullessa huomasin, ettei sitä puhelinta todellakaan ollut - sen aika siihen paikkaan tuli vasta myöhemmin.
Paljon puhutaan näkymättömistä auttajista, oliko "soittaja" ollut kenties sellainen?

Vierailija

Ano klo 12.37. Tätä juttua lukiessa tuli tunne, että olen jutun lukenut jossain aiemmin vaan en muista missä. Onkohan omakohtainen vai jostain "lainattu"....

Vierailija

Lainaus:

Ano klo 12.37. Tätä juttua lukiessa tuli tunne, että olen jutun lukenut jossain aiemmin vaan en muista missä. Onkohan omakohtainen vai jostain "lainattu"....

Ihan omakohtainen, uniikiksi jäänyt tapahtuma. Koska ei ole ihan eilen sattunut, onhan siitä luullakseni tullut jossain juteltua. Jännä, että sinullekin on jäänyt muistijälki.

Jos lainaan toista kirjoittajaa, tavaksi on tullut kertoa aina alkulähde.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat