Kommentit (8)

Vierailija

Olen kala allerginen ja tuntuu että vain kalaa kalaa elät pidempään.Mietin jotta mistä me saadaan pitkää ikää ja verisuonet että sydän vois hyvin.Pitäis olla rinnakkais juttu allergiasta kärsiville.

Vierailija

Voitko syödä kanaa/broileria? Entä pähkinöitä, auringonkukansiemeniä, manteleita, hyviä kylmäpuristettuja öljyjä? Niillä kyllä pärjää.

Vierailija

Taitaa olla niin että korkea LDL-kol. on haitallista elimistölle. Tietenkin on hyvä asia jos on korkea HDL-kol.-arvo, se suojannee jonkin verran LDL:n haittavaikutuksilta, mutta kohonnut LDL-arvo indikoi plakin syntymistä verisuoni-seinämiin.

Vierailija

On myös levästä valmistettua vegaania EPA ja DHA valmistetta kalaöljyallergisille.

Suomalaisen ravitsemussuosituksen (VRN) mukaan Omega-3 rasvahappoja tulisi saada 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta n. 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä laadukkaita Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapoilla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.

Kokonaisruokavalio on se juttu.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

Vierailija

Kolesteroli on kumma juttu; kuulun sukuun, jossa on korkea kokonaiskolesteroli (yli 8) mutta minulla on vielä HDL =hyvä kolesteroli piirun verran alle 5! Rakastan kalaa, rasvaista lohta lähinnä ja syönkin sitä paljon. Sydänlääkärin mielestä ei ole mitään syytä lääkitä kun arvo on noin hyvä. Ja lisäksi olen hoikka, kävelen paljon enkä syö punaista lihaa. Jottei menisi pelkän kehumisen puolelle, rakastan suklaata.

Vierailija

Avokado on myös hyvä hyvän kolesterolin tuottaja.Ompas mahtava arvo edellisellä kirjoittajalla hyvällä kolesterolilla.Kai sen hyvän pitäisikin olla noin puolet huonosta kolesterolista,vai oliko vähintään.

Vierailija

Minulla ldl arvo nousi kun söin kalaöljyvalmistetta. Luulin tosiaan että se olis hyväksi mutta toisin kävi. Mutta minulle onkin diagnosoitu sepelvatltimotauti ja vaikea rasva.aineenvaihdunnan häiriö, joka on sukurasite. Mikään ruokavalio ei toimi, ldl on liian korkea ja hdl matala.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat