Seuraa 

Jälleen kerran istuin loppuunmyydyn Järvenpäätalon eturivissä hakemassa valohoitoa Katri Helenalta.
Eikä Katri pettänyt tälläkään kertaa, taiteilijan lämpö ja karisma kietoivat kuulijat syleilyynsä, positiivinen energia virtasi esiintymislavalta aina viimeiselle penkkiriville asti.

Sivut

Kommentit (61)

Yli viidenkymmenen vuoden ajanjakson läpi laulut kuljettivat meitä aution hiekkarannan kautta tähtitaivaisiin.
Katri Helenan ääni soi nuorena ja pehmeänä, taiteilija on pitänyt instrumentistaan hyvää huolta.

Katrin hyvä itsetunto ja huumorintaju sallivat hänelle itseironian josta osansa saivat
niin Tommi Liimatainen kuin Panu Rajalakin.

Konsertin päällimmäiseksi sanomaksi jäi,
Enemmän on uskoa,
Enemmän on toivoa,
Enemmän on rakkautta,
Enemmän on kiitosta....

Kiitos Katri Helena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin olen istunut suuressa konserttisalissa kuuntelemassa häntä.
Suosikkikappaleeni puuttui esityslistalta, koska tyttärensä ei ollut mukana tuolloin.
Jossain olen nähnyt heidän esiintyvän yhdessä.

Netistä löysin yhden version, kuviakin siihen olisi voinut lataaja lisätä.

Almaz, onnen lapsi
http://www.youtube.com/watch?v=6kpKeuH3-Yw

Komea ja pitkä ura. Harvinaista suomessa. Noita tähdenlentoja vilisee, mutta ilmeisesti nuoriso sekä ajan syke vaatii uutta uutta jatkuvasti.
Ei taida enää syntyä "ikivihreitä" joiden varassa valtaosa musiikin kuuntelusta tapahtuu.

Olin mukana Olavi Virran viimeisellä keikalla. Siinä viina vei upean lauluäänen ja karismaattisen esiintyjän.
Mutta näihän nämä suomen suosikit sortuu. Luonne ei kestä mainetta, rahaa, hulinaa. On myönnettävä että kovat keikkaputket teloo fysiikan. Seisemän yötä viikossa esradilla syo ihmistä.

Minä lienen ihan omituinen, kun en ole koskaan pitänyt Katri-Helenasta. En tiedä, mistä johtuu, mutta näin vain on. En lauluäänestä enkä muutenkään.

Täällä kolmas omituinen joka ei ole koskaan ihaillut Katri-Helenaa. Jostain syystä koen että hän ei sen suomalaisempi ole kuin kukaan muukaan. Ja lauluääni ainakin jossain välissä mielestäni oli kovin väkinäinen, ja ihmettelin miksi häntä pidettiin niin loistavana artistina. Hänen tapansa keskustella myös on hyvin teennäistä ja hienostunutta, ja ei löydä sopivia sanoja ilmaistessaan asioita. Onhan hän nuorekas ja saanut nuoren miehen itselleen josta ammentaa voimaa elämäänsä, enkä sitä kadehdi. Meillä on oikeus mielipiteisiimme.

Varmasti johtuu siitä, että väkisin laulettu kevytmusiikki ei ole mieleen.
Ei me olla laumasieluja. Ei kaikki ihannoi julkkiksia, en minä ainakaan.
Täytyyhän joukossamme olla oman tiensä kulkijoita, ei kaikki voi olla massasieluja ja perässähiihtäjiä.
Tietysti totuus on, että nämä massat elättävät nämä esiintyvät "taitelijat". Vapaasti vaan.
Minä en laittaisi lippuun melkolailla satasta moista kuullakseni.

Minä olin joskus sanonut, että voisin mennä Katri-Helenankin konserttiin, jos joku tarjoaa lipun. Kerran sitten eräs tuttava tarjosi, kun ei itse päässyt. Menin täpötäyteen kirkkoon ja istuin kyllä koko konsertin ajan, mutta ei se sytyttänyt. Sillä kertaa äänikään ei tainnut olla kunnossa vaan esiintyjä paikkasi sitä tunnelmoimalla.

Toista kertaa en välittäisi mennä ilmaislipullakaan. Ei minulla mitään Katri-Helenaa vastaan ole, mutta ääni ei ole minun makuuni. Mutta eihän kaikkien tarvitse kaikkia miellyttää muutenkaan elämässä.

Eihän tässä kukaan kadehdi ketään. Mielipiteitähän nämä vain ovat. Enkä ainakaan minä ole kuutta kertaa kirjoittanut. :) Jokaisella on idolinsa ja se on ihan ok.
Anonyymi 19:23.

Ihan samaa mieltä, jokaisella on vapaassa maassa oikeus mielipiteeseen!

En itsekään kuuntele tuon K-Helenan genren musiikkia, siis mikään ns. iskelmä ei vaan iske muutenkaan. Toki olen radiosta muutamia kappaleita häneltäkin kuullut, jotka ihan siedettäviä. Mielestäni nuoruuden raikkaus ja ilo kuului vielä niissä vanhemmissa kappaleissa, joita K-H esitti. En kuitenkaan menisi edes ilmaiseksi konserttiin tai vastaavaan, sori.

Mutta mukavaahan se on, että joillekin tämä on se juttu mistä saa voimaa. Kukin tavallaan..

**nimimerkillä: kaikkea hyvää toivottaen**

Lainaus:

Varmasti johtuu siitä, että väkisin laulettu kevytmusiikki ei ole mieleen.
Ei me olla laumasieluja. Ei kaikki ihannoi julkkiksia, en minä ainakaan.
Täytyyhän joukossamme olla oman tiensä kulkijoita, ei kaikki voi olla massasieluja ja perässähiihtäjiä.
Tietysti totuus on, että nämä massat elättävät nämä esiintyvät "taitelijat". Vapaasti vaan.
Minä en laittaisi lippuun melkolailla satasta moista kuullakseni.

Jokaisella oikeus mielipiteeseensä mutta ei korrektia kutsua toisinajattelijoita massasieluiksi ja perässähiihtäjiksi.

Nyt ihan korrektisti kerron mielipiteeni tuosta mummomekosta, järkyttävän emäntämäinen, hirvee.

Ei mummo uskalla kuin sinistä pistää päälleen, pelkää, että ei pian olekaan suomen sinivalkoinen mummo.
Kun se mielist...miellyttäminen on niin pakkomielteenomaista.

Lainaus:

Täällä kolmas omituinen joka ei ole koskaan ihaillut Katri-Helenaa. Jostain syystä koen että hän ei sen suomalaisempi ole kuin kukaan muukaan. Ja lauluääni ainakin jossain välissä mielestäni oli kovin väkinäinen, ja ihmettelin miksi häntä pidettiin niin loistavana artistina. Hänen tapansa keskustella myös on hyvin teennäistä ja hienostunutta, ja ei löydä sopivia sanoja ilmaistessaan asioita. Onhan hän nuorekas ja saanut nuoren miehen itselleen josta ammentaa voimaa elämäänsä, enkä sitä kadehdi. Meillä on oikeus mielipiteisiimme.

Olen täysin samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa, ei voi muuksi muuttaa. Ei edes sekään, että nuorempana kuulin kaiken aikaa olevani Katri-Helenan näköinen. Jos joku sanoo tuota pröystäilyksi, sanon, ettei minua enää voisi Katri-Helenaan sotkea.

Nyt menee asian vierestä, mutta menköön. Tämä ei liity mitenkään aloitukseen vaan sinivalkoisena mummoiluun.

Olin kesällä ostamassa vahakangasliinaa mökin keittiön pöydälle. Katselin kuoseja, kun myyjä tuli ja iloisesti hymyillen vetäisi jostakin välistä sinivalkoruudullisen vahakankaan, että tässähän teille sopiva. No ei ollut ja myyjä oli suorastaan ihmeissään olevan näköinen, kun ei mummulle kelvannut sinivalkoinen vahakangas. Liina jäi sillä kertaa ostamatta.

Lainaus:

10. Ei toki. Katrihelenalla on timmi vartalo kun eräältä on vähän (vähän) levinnyt. Kyllähän tuollaisella laardiperällä on pehmeä istua, ei siinä mitään. Mutta älä käytä sinisiä vaatteita. Luulevat että taivas on tippunut.

Hyvää yötä sinulle

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat