Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Onko siis todella niin, että tämä kaikki ei maksa muuta kuin tietenkin nettiyhteyden ja sitten sen kameran, jos sellaisen haluaa ostaa?

Vierailija

Kyllä näin on. Skype on täysin ilmainen ohjelma, jonka avulla voi pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin. Soitot tietokoneesta toiseen ovat maksuttomia, saa siis nettiyhteyden hinnalla rajattoman minuuttimäärän puheluita. Kuuluvuus oman kokemuksen mukaan loistava jopa toiselle puolen maapalloa.

Kustannuksista: kuulokkeet ja mikrofoni kannattaa hankkia, jos meinaa soitella....Tietokoneosastoilla osaavat kyllä neuvoa.

Itse ohjelma löytyy osoitteesta: http://www.skype.fi/intl/fi/

Vierailija

Skypeen kuuluu myös maksullisia palveluja. Skype-puhelut toisten Skypen käyttäjien kanssa ovat ilmaisia, mutta Skypellä tehdyt puhelut matkapuhelimiin tai lankapuhelimiin maksavat. Jos haluat soittaa Skypellä lankapuhelimiin tai matkapuhelimiin, pitää sinulla olla ns. Skype-saldoa tai kuukausisopimus Skypen kanssa.

Täällä Nettilehtorin ohjeet Skypeen. http://www.nettiet.fi/kysy/internet/art1040-Miten-saan-Skypen-tietokonee...

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Skype on kyllä loistava keksintö.
Tosiaankin ilmainen skypestä skypeen soitettuna. Eikä välttämättä tarvi kameraa ,kuulokkeita tai miksofonia.
Itse tulen hyvin toimeen läppärilläni ilman näitä lisälaitteita.
Lankapuhelimeen soitettaessa min. hinta on 4 sent. ja matkapuhelimeen 16 sent. itse olen käyttänyt ja käytän näitä jokaista mahdollisuutta. Saldon lataaminenkin on melko helppo toimenpide
Siitä vaan laataamaan skype ja soittelemaan. solopel

Vierailija

Nyt tämä mamma kokeileekin skypen hommaamista,jos sais kaverinkin innostumaan....
tuttava kertoi miten helppoa oli pitää sillä yhteyttä ulkomailla asuvaan lapseen...

Vierailija

Latasin sen itse, joten olipa helppo.... ;)

Nyt sitten kuulokkeiden/mikrofonin ostoon...

Vierailija
solopel

Skype on kyllä loistava keksintö.
Tosiaankin ilmainen skypestä skypeen soitettuna. Eikä välttämättä tarvi kameraa ,kuulokkeita tai miksofonia.
Itse tulen hyvin toimeen läppärilläni ilman näitä lisälaitteita.
Lankapuhelimeen soitettaessa min. hinta on 4 sent. ja matkapuhelimeen 16 sent. itse olen käyttänyt ja käytän näitä jokaista mahdollisuutta. Saldon lataaminenkin on melko helppo toimenpide
Siitä vaan laataamaan skype ja soittelemaan. solopel

Eikä välttämättä tarvi kameraa ,kuulokkeita tai miksofonia.
Kai ne on sitten sisäänrakennettu sun koneeseen?
minulla ei ole...
kyllähän mikrofoni ja kuuloke soitteluun tarvitaan?

Vierailija

http://www.halvat.org/nettipuhelut/
Mitä skype vaatii tietokoneelta
Käyttö edellyttää että tietokoneella pystyy soittamaan ja taltioimaan ääntä. Äänen toistaminen on yleensä uusien tietokoneiden vakio-ominaisuus mutta äänen taltioimista varten pitää hankkia mikrofoni, joka liitetään tietokoneen etu- tai takapaneelissa olevaan sound in -porttiin. Itse suosittelen tietokoneille tarkoitettua ja Skypen sertifioimaa sankamikrofonia.

Skype on virolais-ruotsalaisen yhteistyön hedelmä. Sen ovat perustaneet Niklas Zennström ja Janus Friis jotka tunnetaan myös toisen suositun ohjelman, Kazaan kehittäjinä.

Skypen kokeileminen
Skype-ohjelmisto on ladattavissa ilmaisesti Skypen kotisivulta. Ohjelmasta on versiot Windowsille, Mac OS X:lle, Linuxille ja Pocket PC:lle.
Skypen kotisivu suomeksi

Vierailija

Jos tarvii skypeä varten ostaa erillisen mikrofonin, ei ole kallis hankinta. Mikki maksoi pari euroa eikä kamerakaan ollut kuin vähän yli 10 euroa ja hyvin toimii. Aikaa näistä hankinnoista on tosin jo useampi vuosi.

Vierailija

Nyt mummoille ja vaareille Skypet käyttöön!
Kun on nettiyhteys jo valmiina monellakin, niin tässäpä oiva konsti jutella netissä naamakkain ;)
Säästää puhelinkuluissakin...sen mikrofonin ja kameran hinnan takas...

Itse olen aika kova lärpättämään puhelimessa, pitääkin kutsua mummuja "Skyperinkiin" niin ollaan yhteyksissä useammin- ja ilmaiseksi!
Uskomattoman hienolta tuntui, kun näin Skypessä suvun uusimman vauvan..ja hyvät keuhkotkin kuului olevan ;)

Vierailija

Minäkin hankin skypen, mutta en ole saanut sitä toimimaan kunnolla. esimerkiksi soittaessani serkulleni saksaan tietokoneelta tietokoneelle -puhelun yhteys katkeilee aina vähän väliä. Ensi tietokone ilmoittaa, että puhelussa on ongelma ja skype yrittää korjata sitä. Pian sen jälkeen yhteys katkeaa, ei näy videokuvaa eikä kuulu ääntä. Kone ilmoittaa, että internetyhteys on poikki.
Kun sammutan internetyhteyden ja palautan sen ja menen jälleen skypeen puhelu toimii taas pari minuuttia ja katkeaa uudestaan. Tätä jatkuu ja jatkuu..
Olen kysellyt asiasta muutamilta ystäviltä, mutta hekin ihmettelevät kovasti nähdessään, kun yhteys ei toimi.
Harmittaa vähän kun homma on mennyt niin vaivalloiseksi. Muuten tietokoneen(kannettavan) netti pelaa hyvin ja sivut aukevat nopeasti.

Vierailija

Lainaus:

Onko siis todella niin, että tämä kaikki ei maksa muuta kuin tietenkin nettiyhteyden ja sitten sen kameran, jos sellaisen haluaa ostaa?

Ei ole järkee hommata, eihän normaali puhelukaan maksa juuri mitään, ja jos on älyttömästi asiaa laittaa sähköpostia, mulla ainakin on sen verran rahaa, että ei ole ylivoimaista soittaa tavallisellakin puhelimella, ellei sitten lörpöttele aamusta iltaan!

Vierailija

Ei ole järkee hommata, eihän normaali puhelukaan maksa juuri mitään, ja jos on älyttömästi asiaa laittaa sähköpostia, mulla ainakin on sen verran rahaa, että ei ole ylivoimaista soittaa tavallisellakin puhelimella, ellei sitten lörpöttele aamusta iltaan!

Skypen asentamisessa koneelleen ei todellakaan ole kyse rahasta. Se on täysin ilmainen. Jos on asiaa, älyttömästi taikka vähemmänkin, sen voi "naamakkain" kaikken sujuvimmin toimittaa. Toisekseen, tavallisella puhelimella soitto toiselle puolelle maapalloa maksaa jonkin verran, silloin ei paljon muita kuulumisia kysellä. Kun tekniikka kehittyy, mielestäni on kehittävää olla siinä mukana, varsinkin kun siitä on itselle hyötyä niinkuin esim. juuri skypestä. On aivan ihana keskustella kaukana asuvien omaistensa kanssa livenä. Heitä näkee muuten tosi harvoin, ei edes joka vuosi.
Mutta kenelle passaa vanha systeemi niin mikäpäs siinä, soittelee menemään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat