Iskias

Vierailija

Iskiaskipu iski. Onko kokemusta auttaako venyttely, kylmä/lämmin, kipulääkkeet vai mikä? Kirjoita jos on kokemusta!

Kommentit (3)

Vierailija

Issiaskipu voi johtua hyvinkin monesta syystä. Ihan ensiksi sinun pitäisi tietää syy ongelmaasi.
Itse olen kokenut välilevypullistuman ja siitä aiheutuneen issiashermon puristuksen. Hoitona rajut kipu-rauhoittavat lääkitykset ja lopulta leikkaus.
Kylmähoito ehdottomasti. Liikkeelle, ehdottomasi kävelemistä, uimista, pyöräilyä, vaikka kipulääkkeen voimalla. Kipulääke säännöllinen ja vähintään viikko kunnon tulehduskipulääketta ja jotain relaxanttia.
Paikallaanolosta ei pitkän päälle ole suurta apua. Leikkausta en ihan heti suosittele, sillä kompilikaation vaarat on olemassa.

Vierailija

Olen muutaman kerran joutunut iskiaskivuista kärsimään ja antaisin neuvon, että kannattaa mennä lääkärin juttusille mahdollisimman pian.
Minulla nuo kivut johtuivat välilevyn madaltumasta ja mitään painavaa en pysty kantamaan enkä nostamaan, kivut tulevat heti pienellä viiveellä.
Pari eri kertaa olen saanut lähetteen fyfioterapeutille joka sai iskiaskivut pois. Jumppaohjeet kotona tehtäviksi päivittäin, myös päivittäinen liikunta on tärkeää ja pitää kivut poissa.
Särkylääkkeitä en ole tarvinnut enkä halunnut käyttää.

Vierailija

Kiitos vastauksista! Varmaan sitä pitäs yrittää lääkärin jutuille, vaikka se täällä kehitysalueella onkin melkoinen voimain ponnistus! Ei ole kyllä lääkäriasemia, jossa olisi vastaanotto 24h.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat