Vierailija

Kenraali Hägglun oli YLEn aamuteeveessä. Hieman
kenraalilla mopo keuli...
"Ei ne tänne uskalla tulla (ryssät), ne tietää, että täällä tulee turpiin. Me pärjäämme historiallisilla suorituksilla. Meillä on erilainen tausta kuin Itä-Euroopan mailla, jotka vallattiin ja miehitettiin", Hägglund sanoo.
– Tämä oli karvas manteli tämä Suomi.

Tämä ryssä sana on viime viikkoina yleistynyt itänaapurista
kirjoitettaessa.
Hieman pitäisi kenraalinkin ajatella sanojaan. Maltti olisi
valttia.
Vaan ei meillä hätää, onhan meillä sivari puolustusministerinä...

Kommentit (9)

Lainaus:

Kenraali Hägglun oli YLEn aamuteeveessä. Hieman
kenraalilla mopo keuli...
"Ei ne tänne uskalla tulla (ryssät), ne tietää, että täällä tulee turpiin. Me pärjäämme historiallisilla suorituksilla. Meillä on erilainen tausta kuin Itä-Euroopan mailla, jotka vallattiin ja miehitettiin", Hägglund sanoo.
– Tämä oli karvas manteli tämä Suomi.

Tämä ryssä sana on viime viikkoina yleistynyt itänaapurista
kirjoitettaessa.
Hieman pitäisi kenraalinkin ajatella sanojaan. Maltti olisi
valttia.
Vaan ei meillä hätää, onhan meillä sivari puolustusministerinä...

no voi herranjestas sentään, pitääpä kaivaa tuo ohjelma esiin netistä. Kyllä on mopo karannut pahasti, ei ymmärrä "pojat", kun eivät ole sotaa käyneet. Puolustusministerikin sellainen kokematon poikanen.

Muistakaahan kiihkoilijat että Venäjä on Suomen rajanaapuri.Ei oteta mitään ylilyöntejä.
Katsoin tuon Häglundin haastattelun,ei hän mitään Haukkumanimiä käyttänyt.
Ainakin minä ymmärsin että hän vain totesi että ei naapuri nyt meitä hätyyttele.
Meidän Puolustusministeriä ei myöskään pidä aliarvioida,asiallinen ja jalat maassa oleva hän on vaikka onkin sivari..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuuntelin haastattelun. Kyllä Hägglundilta jos keneltä, on homma hukassa. Pisti korvaan hänen Suomesta puhuessaan kohta "muilla Itä-Euroopan mailla". Mistähän asti Suomi on määritelty Itä-Eurooppaan kuuluvaksi? Tuli myös mieleen, että onkohon mies tullut yli-ikäiseksi, koska puheet olivat aika pehmoisia. Ei häntä enää julkisiin haastatteluihin, kiitos!

Kyllähän Suomi niitä Euroopan itäisimpiä maita on,joten luonnehdinta
`Itä-Eurooppalainen` on Suomen kohdalla ihan paikallaan.
Naapureina meillä on Venäjä idässä,Baltia etelässä ja Skandinavia
lännessä.Karttapiireissä olemme samalla viivalla Baltian,Romanian,
Bulgarian ja Kreikan kanssa.Eli itäeurooppalaisia ollaan!
Carl Haglund on muuten mies paikallaan puolustusministerinä.
Pelottaa ajatuskin että tuolla paikalla heiluisi joku
kokoomuksen natovilli näinä aikoina!
Maksim

Koulussa opetettiin ja niin on Wikipediassakin, että Suomi kuuluu Pohjois-Eurooppaan. Annetaan Idän olla itä.

Lainaus:

Koulussa opetettiin ja niin on Wikipediassakin, että Suomi kuuluu Pohjois-Eurooppaan. Annetaan Idän olla itä.

Idästä aurinko nousee meillekin.
Maksim

Minä ainakaan en koe olevani "itämaalainen", onhan minulla juuriakin länsinaapurissa.
En koskaan kertoisi ulkomaalaiselle asuvani Itä-Euroopassa. Aina sanon, että Skandinaviassa (oli virallinen totuus tai ei).

Lainaus:

Minä ainakaan en koe olevani "itämaalainen", onhan minulla juuriakin länsinaapurissa.
En koskaan kertoisi ulkomaalaiselle asuvani Itä-Euroopassa. Aina sanon, että Skandinaviassa (oli virallinen totuus tai ei).

Skandinavia on paremmin tunnettu ulkomailla kuin Fennoskandia, johon Suomi oikeasti kuuluu.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat