raha

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nyt kun lapsilisiä pienennettiin menetetyn osan saa heti melkein takaisin kun lopetat / tai edes vähennät tupakointia.Aski maksaa noin 4.5e(jos poltat askin päivässä) se tekee 126 e kk ja 1512 e vuodessa eli jos edes vähentäisit menetetty raha tulisi pian takaisin.Ja jos molemmat polttaa se tekee noin 3000 e vuodessa.Ja jos oikein kaivetaan veistä haavassa mennään alkoholiin pullo viiniä noin 7 e jos nautit sitä joka viikonloppu se tekee 336 e vuodessa.Mutta kuinka monessa perheessä tämä riittää , no , kuvitellaan näin äippä nautii viiniä ja iskä olutta a 3.5e (4pll)vaikka saunapäivänä tekee 672 e vuodessa +äippän viinilasku 336 e..Tämä oli ihanne kukaan ei olisi koskaan kunnolla kännissä,ihanaa! "ja kaikilla olisi niin mukavaa oi jospa oisin saanut jne".Mutta kaikki me tiedämme että näin ei oikeesti joka kodissa mene.Monessa kodissa ei käytetä kumpaakaan ja taas monessa kodissa käytetään molempia moninkertainen määrä.Mutta sitä toivon vilpittömästi kun menette Alkoon älkää helkkari jättäkö lapsien karkkipäivää väliin tai kuitatko sitä jollain hemmeti tikkarilla , ainakin kilo kunnon karkkia mistä lapsesi oikeesti tykkää !!On jokaisen oma asia mitä syö/juo tms mutta kun alkaa kritisoida viimepäivän päätöksiä katsoo ensin peiliin.Tämä ei tarkoita sitä etten olisi helvetin kiukkuinen päätöksestä mikä Katainen kertoi.

Kommentit (10)

Vierailija

Esimerkkisi pitää keskiarvona paikkansa. En ole tykästynyt tupakkaan. Olen törsännyt ne lomailuun ja kameran kanteluun.
Alkoholi on kulutukseltaan liki nolla kotimaassa, mutta varpaat välimeressä laverilla lojuen niin joku lasillinen tulee otettua.
Paljon työkavereita joilla pakkotottumuskuvio on 2 askii savukkeita, viinapullo päivässä töissä sekä iltalehti eli jotain 25-30 e päivä

Vierailija

Moni joutuu "kituuttamaan"pienillä oikeesti käteen jäävillä summilla.Ja jokaisella on oikeus tehdä niillä mitä lystää.Mutta ponttini on että ennenkuin syyttää ketään varattomuudestaan katsoo ensin miten itse on edesauttanut tilanteen kehittymistä.Matkustelu on ihanaa sitä toteutan silloin tällöin .Kaikki järkevä rahankäyttö ei ole aina pahaa ,täytyy sitä relatakkin joskus muuten ei hyvää seuraa..Mutta se että usein haetaan omaan rahattomuuteen muualta syypäätä kuin itsestä.

Vierailija

Minun pojan pomo antaa syöntekijöilleen ilmaisia kuntoseteleitä, ja vielä muutakin bonusta ahkerille liikkujille.
Liikunnasta, esim. uinnista, sekä saunomisesta saa ihanan onnellisen olotilan, ei siihen alkoholia tarvita. Viinaksista saa vain pöhöttyneen naaman ja omenamahan.

Vierailija

No voi yhden kerran, taas painovirhepaholainen (vaikken olekaan hutikassa): "työntekijöilleen" piti kirjoittaa.

Vierailija

Virheet tekee aivokopalle hyvää ne joutuu miettimään miksi ja onko toi näin (: (: herättää välillä

Vierailija

Aloituksessa on epäkohta. Jos lopettaa tupakoinnin ja konjakkiherkut sekä liikkumisen. Niin valtio menettää verotuloina niin paljon että on vietävä lapsilisät kokonaan.

Vierailija

Tupakointi, alkoholinkäyttö, karkilla hemmottelu, lehden osto , leivoksilla kahvilassa herkuttelu, ystävän kanssa ulkona hyvin syöminen kera kuulumisten vaihtamisen ei voi viedä kokonaan saavutettuja etuja ,koska näillä samoilla hemmottelevat herrat eduskunnassakin itseään ja "voideltaviaan" eli samassa kusessa ollaan.Mutta silti kaikki on suhteellista mikä on kalllista kullekkin ja kuka pärjää milläkin summalla kuukaudessa.Monella tilannetta horjuttaa vakava sairaus joka yleensä yllättää vaikka siihen jossain määrin olisikin varautunut.
Silloin tarvitaan rahaa mutta ennen kaikkia ystäviä ja myötäeläjiiä (ei säälijöitä)ahdistus ei tunnut ihan niin pahalta kun on luotettava ystävä henkisenä tukena.Minä olen saanut auttaa hetkellisesti hädässä olevaa ystävääni kun öljy loppui tilasin hänelle sitä ettei tarvinnut joulua olla kylmässä.Hän on minulle äärimmäisen tärkeä ja tiesin ettei hän moista apua olisi kehdannut pyytää joten

soitin Teboilille ja annoin osoitteen ja jäin odottamaan ystäväni soittoa koska hän riesi kuka sen teki rakastan häntä niin ja hänen lapsiaan ps. Jos olisin lesbo pyytäisin häntä vaimokseni (: (: (

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat