Fibromyalgian oikea hoito - vältä turhat tutkimukset

klo 4:00 | 12.5.2014
Fibromyalgia aiheuttaa piinaavaa kipua. Ranka- ja nivelkipujen ohella potilaat kärsivät univaikeuksista ja uupumuksesta. Kun hallitset kipuasi oikein, vältät lääkärikierteen ja turhat tutkimukset.Lue koko juttu
Minä harrastan talviuintia. Se auttaa ainakin minulla kipuihin.
Sama laji. En juokse lääkärissä vaan vedessä. Suosittelen.
Turha juosta lääkäreissä koska sieltä ei mitään apua saa. Onnekseni löysin netistä SERRAPEPTAASIN. Kivut ovat hävinneet ja nukun oikein hyvin ilman kipuja ja aikaisemmin kärsimiäni leposärkyjä. Toivon tämän jatkuvan ja suosittelen muitakin kokeilemaan.
Lisäisin vielä edelliseen 3/3 myös aanun valtava väsymys hävisi ja nyt olen heti pirteä.
Minulla paras lääke ollut Cymbalta.
Olen kokeillut kaikki lisäravinteet ja nyt ihan normi vitamiinit (C,D,Beet, magnesium, jodi, seleeni) vain lisänä.
LDN on hyvä lääke.
Ei fibroon ole mitään hoitoo.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm
Kyllä fibromyalgiaan on hoitoa, ei tosin reseptillä saatavaa.
Vahva D-vitamiinilisä!
Inkivääritee/-juoma säännöllisesti.
Tehokas liikunta.
Hyvät harrastukset ja ystävät.
Levollinen yöuni. Tähän toki mieto nukahtamisapu purkista tilapäisesti.
Asennemuokkaus!
Ja erittäin tärkeä seikka on se, että hyväksyy sairautensa, sovittaa elämänsä sen vaatimusten mukaiseksi ja on kiitollinen siitä, ettei tuo vakava ja voimakkaasti invalidisoiva krooninen sairaus sentään johda kuolemaan.
Ei niin. Minulla oĺlut liki 20vuotta. Muutama Buranaa suuhun ja pyöräilemään tai kävelemään mutta seuraavana päivänä ei pääse sängystä. Uni todella huono särkyjen vuoksi. Vatsa kuin ilmapallo ei siedä mitään vihanneksia paitsi kurkku ja tomaatti. Kaikki on kokeeiltu. Vaivat pahenevat vuosi vuodelta.
Niinpä, olen nyt "seurustellut hra Fibron kanssa" noin 30 vuotta. Joku joskus väitti, että kun täyttää maagiset 60 vuotta, niin säryt vähenevät, mutta mitä vielä: uutuutena on tullut todella raateleva kipu. Ei tuosta irti pääse, pakko on hyväksyä ja yrittää iloita niistä lähes säryttömistä päivistä, niitäkin on joskus. Ja kerran oli kolme täysin särytöntä viikkoa, ja ihmettelin, että tällaistako se ihan oikeasti on, mutta harmikseni tuo lääke, Prednisolon, ei sen kauempaa auttanut, ja sivuvaikutuksena alkoi kehittyä kaihi. Joten jätin sen pois niin kuin Triptylin ja masennuslääkkeet. Niiden sivuvaikutukset alkoivat olla vielä ikävämpiä kuin itse ongelma.
Jokapäiväinen hengästyttävä liikunta
on paras lääke
ja välillä relaksanttikuuri,
noin viikon kerrallaan,
kun lihakset liikaa panttaa.
Lihasten hapettaminen
on ensiarvoisen tärkeä,
muuten niitä särkeä:)
ja kas kummaa,
kuinka ihanaa on jatkaa,
kun aina vaan jaksaa
ja jaksaa, ja jaksaa...