Sivistymätöntä

Vierailija

Eikös tämä sivusto ole suunnattu eläkeläisille. ? Meillä on omat sanonta ja kirjoitustapamme. Asuinalueesta riippuen myös tavanomaisesta kansan kielestä poikkeavia sanoja, sanontoja.
Emme myöskään halua opetella uutta tyyliä.
Joten ihmetyttää tuo yksi "aina äänessä" ihminen, joka ei muuta tee kuin kyttää kirjoitusvirheitä, isoja että pieniä kirjaimia, latoo ääntämisohjeita.

Minusta hän on vika sivustolla.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Lainaus:

Eikös tämä sivusto ole suunnattu eläkeläisille. ? Meillä on omat sanonta ja kirjoitustapamme. Asuinalueesta riippuen myös tavanomaisesta kansan kielestä poikkeavia sanoja, sanontoja.
Joten ihmetyttää tuo yksi "aina äänessä" ihminen, joka ei muuta tee kuin kyttää kirjoitusvirheitä, isoja että pieniä kirjaimia, latoo ääntämisohjeita.

Kerroppa minullekin missä, niin käyn kyyläämässä, tuota "aina äänessä" olijaa. Oli mukava tietää mielipiteesi!
Johan tuolla sanoin, että mitä sillä nyt niin on väliä, jos joku ei ymmärrä olkoon ymmärtämättä.
Älä anna niuhon häiritä tyyliäsi. En minäkään anna;)

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuulepa, mää en oo ope enkä mää oo niuho. Enkä mää oo muuta ku puoalustanu heitä jokka kärsii noista huamautteluista.
Eikä mulla oo muuta nimmaria käytössä ku tää valone.
Mää oon kyllä suomekiälemaisteri oma, siis äiti.
Nii mulla on niiku noilta lapsilta saatua perintöö toi kirjotusinto:)))

Vierailija

Lainaus:

Onko tämä sivusto suunnattu eläkeläisille? Missä niin lukee? Onko joku tietty ikäraja, mitä ennen ei saa kirjoittaa tänne Et-nettiin? Entäs jos on sairauseläkkeellä, ja on joutunut sille nuorena esim. 40-vuotiaana. Eikö saa kirjoittaa? Ihmisiä jää eläkkeelle eri-ikäisinä, jotkut varhennetulle jotkut sille myöhemmälle. Mikä on siis se oikea ikä, jolloin olisi pääsy näille sivuille? Ystävällisesti pyydän neuvoa ja vastauksia ketjun aloittajalta sillä olen 60-vuotias ja pelkään nyt eksyneeni väärälle sivustolle.

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

.
[IMG]http://kuvaton.com/k/yl3U.gif[/IMG] Höhöhöh. Ainha noit höpsähtänneit, katkerii, katteit vanhoipiikoi tän lennähtää. Sit istutaa silmä kii toiste tekstis. Miekii oon saant vaikka minkälaisii huomautuksii millo mistäkii sanonnast. Ainakii murresivu o murteil tarkotettu. Vaik ei pitkää vilkuilla kirjakieiltäkää.
Mitä niist välittää. Kirjottakaa vaik saamekiele jos silt tuntuu. Ja nää sanonnat nää o suomekiele rikkaus.
Viel...kaike hulluint o jot nää itsekii käyttää kaikemaalima sanontoi ja totteemuksii.

Miu mielitiettyin o muute suomekiele tosentti. Neljäs yliopistos.
Kröhmm...

Tilulilulii

Juuli
.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onko tämä sivusto suunnattu eläkeläisille? Missä niin lukee? Onko joku tietty ikäraja, mitä ennen ei saa kirjoittaa tänne Et-nettiin? Entäs jos on sairauseläkkeellä, ja on joutunut sille nuorena esim. 40-vuotiaana. Eikö saa kirjoittaa? Ihmisiä jää eläkkeelle eri-ikäisinä, jotkut varhennetulle jotkut sille myöhemmälle. Mikä on siis se oikea ikä, jolloin olisi pääsy näille sivuille? Ystävällisesti pyydän neuvoa ja vastauksia ketjun aloittajalta sillä olen 60-vuotias ja pelkään nyt eksyneeni väärälle sivustolle.

Minäkin ihmettelen, että onko tämä sivusto suunnattu vain eläkeläisille... tai tietyn ikäisille ihmisille. Yksittäiset kirjoittajatko saavat päättää, ketkä tänne kirjoittavat?
Jokainen kirjoittakoon tyylillään mutta ei kyllä saisi sulkea ihmisiä pois iän tai sen mukaan onko eläkeläinen tai töissä tai missä hyvänsä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Minäkin ihmettelen, että onko tämä sivusto suunnattu vain eläkeläisille... tai tietyn ikäisille ihmisille. Yksittäiset kirjoittajatko saavat päättää, ketkä tänne kirjoittavat?
Jokainen kirjoittakoon tyylillään mutta ei kyllä saisi sulkea ihmisiä pois iän tai sen mukaan onko eläkeläinen tai töissä tai missä hyvänsä.

Ajattelisin kyllä, tilannetta jonkin aikaa seurattuani, olen tullut siihen tulokseen, että ei tämä sivusto aivan teineille eikä lapsille ole suunnattu. ET-lehtihän se päättää mitä ja millä formaatilla se täällä netissä toimii ja mitä julkaisee :-) Oletan.

Vierailija
valone

Kuulepa, mää en oo ope enkä mää oo niuho. Enkä mää oo muuta ku puoalustanu heitä jokka kärsii noista huamautteluista.

Suomen kieli perityy varmaan ylenevässä polvessa, mutta miten toi maisterien itsekritiikki?

Vierailija

valone

Suomen kieli perityy varmaan ylenevässä polvessa, mutta miten toi maisterien itsekritiikki?

Fiksut pitää huolta taidoistaan. Ole huoleti!

Vierailija

Juulikin se kirjoittelee yöllä yhden aikaan katkerista, kateellisista vanhoistapiioista...

Ja otsikko oli sivistymätöntä. Hyvin osuu moneen tekstiin.

Vierailija

Sitähän on ainakin kahdenlaista sivistystä.
On koulusivistystä ja sitten on sitä sydämensivistystä.
Jos nuo kaksi yhdistyy niin tilanne on ideaali, mutta pahasti näyttää siltä että yhä useammalta puuttuu tuo sydämensivistys mitä ei opiskelemalla saada.

Vierailija

Tuosta "kirjoittelee yöllä yhden aikaan..." tuli mieleen, kun eräällä toisella seniorien suosimalla palstalla kirjoitin kommenttini puolenyön jälkeen. Joku erimielinen vastaaja sitten mitätöi kommenttini sillä(kin) perusteella, että se oli liian myöhäisenä ajankohtana kirjoitettu.
Ei ole täälläkään mitään aikarajaa annettu, milloin passaa kirjoittaa.
Useinkin herään kesken yöunieni pariksi tunniksi lueskelemaan tai surffailemaan. Jos herään, en jää makaamaan ja pimeyteen tuijottelemaan.

Vierailija

Jo on todellakin naurettavaa päsmäröintiä! Jokainen kirjoittaa silloin kun itselle parhaiten sopii! Ihmisillä kun sattuu olemaan erilaisia biorymejä.... Fiksut kuulemma valvovat öisin ;) Katsotaas tuleeko tosikkokommenttia perään... saattaapa hyvinkin ilmaantua, sitä on nyt liikkeellä täällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat