Vierailija

Ainakin ne, jotka maksavat yhä suuremmat verot yhteiskunnassa, eivät näytä kohta saavan mitään vastiketta maksuilleen. Lääkkeiden KELA-korvauksetkin loppuu niiltä, jotka eivät ole kaikkein huonomassa jamassa. Lapsilisien maksaminen hyväosaisille on kyseenalaistettu. Entäs eläkkeet - lopetetaanko nekin "hyväosaisilta" ? Todennäköisesti.
Johtopäätös 1: Eläkkeellä olevan on hyvä mennä hakemaan palveluita Virosta - tulee aikakin vähän halvemmalla esim. hammaslääkäri, silmälääkäri ja hiusten leikkuu.

Toisaalta autonkäytön, kiinteistöjen ja pääomatulojen verotus se vaan kasvaa.
Johtopäätös 2: Ensi talvena auto menee ainakin seisomaan.

Vanhustenhoito ja sairaanhoito alkavat olla heikot. Kuten olemme saaneet kuulla.
Johtopäätös 3: Pitääkö harkita maasta muuttoa vielä, kun siihen pystyy, saadakseen inhimillisen hoidon?

No mistäs muualta verot otettaisiin ? Tyhjästä on paha nyhjästä ! Juopoilta ei paljoa saa viinasta, joka rahdataan vielä Virosta. Juoppojen hoitohan jää Suomen kontolle.
Yhteiskunnassa huono-osaisuus kasaantuu - varattomat eivät juuri maksa veroja mutta palvelut kasaantuvat juuri heille. Jos henkilöt elävät kehä 3 tuolla puolen, tämäkin saanto on epävarmaa.

Alkaa tympäistä yhteiskunnan elättäminen. Ja täälläkin haukutaan kuinka "rikkaat" vaan rikastuu.
Onnittelen niitä, jotka ovat vieneet rahansa muualle verottajaa pakoon. Jos uskaltaisin tekisin itse myös niin..

Kommentit (8)

Olenkin aina ollut sitä mieltä, että kellä paljon on sen murheetkin paljon suuremmat. :)
Mistä enemmän korkoa, minne piiloon loikomaan ylimääräiset varat?
Kysyinkin kerran eräältä tarkan markan ihmiseltä, miksi hän sitä rahaa kerää. Itsekseni funtsin ettei kovin paljon ole aikaakaan enää kuluttaa tai kasaa pöyhiä.
Eipä osannut hänkään vastata mitään järkevää, taisi olla vain harrastus.

Lainaus:

Olenkin aina ollut sitä mieltä, että kellä paljon on sen murheetkin paljon suuremmat. :)
Mistä enemmän korkoa, minne piiloon loikomaan ylimääräiset varat?
Kysyinkin kerran eräältä tarkan markan ihmiseltä, miksi hän sitä rahaa kerää. Itsekseni funtsin ettei kovin paljon ole aikaakaan enää kuluttaa tai kasaa pöyhiä.
Eipä osannut hänkään vastata mitään järkevää, taisi olla vain harrastus.

Eiku pahanpäivän varalle tietysti,ettei vaan tarvi sossun luukulle mennä,luulen mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on hieno juttu että verotuloilla kustannamme kaikkea hienoa Suomessa.
Kaikkea josta voimme olla ylpeitä maailmalla,pohjoismaisesta hyvinvoinnista.
Tähän nähden ovat hyvätuloisten lisämaksut Isänmaan hyväksi aivan paikallaan.
Ainakin huonotuloisen kuten itse,mielestä.Älkää valittako kun paljostanne otetaan
kun se tuottaa vähäväkiselle ihmismäisen elintason!
Maksim

Kyllähän se tietysti harmittaa kun verot nousevat ja etuuksia karsitaan samalla kun tuntuisi siltä että laitapuolenkulkijat elävät täysin muiden maksamilla verovaroilla.
Olen kuitenkin tietoisesti pyrkinyt ajattelemaan että juuri tämä eroittaa meidät eläimistä.
Eläinlaumassa heikot, vanhat ja sairaat hylätään tai surmataan, ihmisyhteiskunta huolehtii myös heikommistaan.
Vaikka pahasti alkaa näyttää siltä että liumme kohti susilaumaa, aloittaen vanhuksista jotka hylätään ensimmäisinä.

Miksi meillä Suomessa hoidetaan vanhuksia niin huonosti?Eikö mitään voi tehdä asian eteen? Eikö meidän pitäisi osoittaa mieltä tässä asiassa edes hieman?Että edes vähän parannettaisiin vanhusten asemaa.Vaikka sitä omaa vanhusta ei olisikaan siellä huonossa hoidossa.

Minusta on hieno juttu että verotuloilla kustannamme kaikkea hienoa Suomessa.
Kaikkea josta voimme olla ylpeitä maailmalla,pohjoismaisesta hyvinvoinnista.
Näin runoilee Maksim

Jos olisikin niin, että veroillamme kustannettaisiin "kaikkea hienoa" Suomessa. Kyllä
ne hienot ovat olleet vähissä viimeaikana Suomessa. Veroillamme ja lisäksi
velanotolla on maksettu sitä "hienoa" ulkomaan eläville.
Ei ole montaa kuukautta, kun vanhustenhoidosta vähennettiin 300 miljoonaa
ja juuri vietiin lapsilisistä 110 miljoonaa. Tämäkö on sitä pohjoismaista
hyvinvointia?

Itse olen maksanut veroja liki 60 vuotta, nyt vähemmän, ennen 30-40 prosenttia.
Joten hyvällä omallatunnolla otan eläkkeeni vastaan.

Et voi olla 12.49 tosissasi väitteissäsi, että mainitut leikkaukset rapauttaisivat hyvinvointivaltion. Nykyisin hyvinvoinnin rapauttaa ennen muuta asennevammat. Joka paikassa törmää niihin. Nuoret lapsiperheet ovat tottuneet saamaan kaiken nyt ja heti, siksi lapsilisän leikkaus on maailmanloppu. Mitenkä ennen on voitu selvitä, oli ruokittavia joka perheessä monta suuta enemmän. Avuttomuus on monen nuoren perheen köyhyyden syy, puhutaan mitä tahansa. Jos vanhustenhoidosta on vähennetty, nykyiset vanhuuteen matkalla olevat ihmiset ovat paljon terveempiä ja kunnostaan huolta pitäviä kuin edelliset ikäluokat, lisäksi näillä uusilla vanhuksilla on itsellä rahaa ja käyttävät myös sitä. Jatkuva mariseminen on myös asennetta, ei osata olla iloisia ja tyytyväisiä siihen mitä on, ja se vika ei ole iästä kiinni.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat