Mummot peliautomaateilla.

Vierailija

Vanhusten uhkapelaaminen on kasvava ongelma. Aamusta iltaan seisoo kauppahallien auloissa mummoja ja vaareja hedelmäpelien ääressä hakkaamassa eläkekolikkojaan peliautomaatteihin, vaikka jokainen varmasti tietää, että automaatti aina vie enemmän rahaa kuin antaa.

Peliriippuvuus johtaa myös siihen, että yhä useammin vanhus on pikavippifirmojen asiakkaana hakemassa lisää lainaa, ja sitten otetaan uutta lainaa, että voi maksaa vanhat velat pois. Syntyy jatkuva velkakierre. Ainoa ratkaisu on se, että EU kieltää peliautomaatit ja pikavippifirmat kokonaan.

Itse olen vanhus noin 15 - 20 vuoden päästä. Olen kuitenkin oppinut säästäväiseksi, joten uskon, etten itse päädy peliautomaattien uhriksi.

Kommentit (6)

Vierailija

Onneksi minua eivät nuyo peliautomaatit kiinnosta. Olisi mielestäni hyvä, jos ainakin tavaratalot ja muut ruokakaupat luopuisivat niistä. Peliriippuvaisia ne houkuttavat jokapäiväisellä ostosreissulla. Minullakin on tuttavapiirissäni pari sellaista pelaajaa, joiden rahatilanne ei oikeastaan kestäisi tätä harrastusta. Kannattaisi sen sijaan osallistua ilmaisiin arvontoihin ja palkintokilpailuihin netissä. Se ei ota, ja saattaapa jopa antaa.

Vierailija

Antaa heidän pelata. Noutaja tulee niin eipä jää verottajalle kolikot turhaa. Pieni pelijännitys voi olla vanhuksen ainoa ilo.
Mikäli poistoihin mennään niin Veikkaus yhtiö seis ja pikavippi huojarit.

Vierailija

Minä jännitän nettiarvontojakin niin että hiukset nousevat pystyyn. Aina on jotain odotettavaa, ja joskus onni potkaiseekin. Eikä maksa euroakaan.

Vierailija

Lainaus:

Onneksi minua eivät nuyo peliautomaatit kiinnosta. Olisi mielestäni hyvä, jos ainakin tavaratalot ja muut ruokakaupat luopuisivat niistä. Peliriippuvaisia ne houkuttavat jokapäiväisellä ostosreissulla. Minullakin on tuttavapiirissäni pari sellaista pelaajaa, joiden rahatilanne ei oikeastaan kestäisi tätä harrastusta. Kannattaisi sen sijaan osallistua ilmaisiin arvontoihin ja palkintokilpailuihin netissä. Se ei ota, ja saattaapa jopa antaa.

Joo viedään mummoilta ja papoilta viimeinenkin "karkki" suusta ja rahat valtiolle ja sotaveteraanikeräyksiin (lue:järjestön ylläpitämiseen)TAI ainakin hyvin pärjääville lapsilleen tuhlattavaksi.

Vierailija

On se kumma kun vanhukset on aina tiellä.Milloin ne jopottelee ja milloin ne pelaa.
Eikä sinne vanhainkoteihinkaan oteta jos vielä jaloillaan pysyy.
Koskahan ne poliitikot alkaa ottaa vaaliteemakseen sen että se viimeinen pilleri 70 vuotiaille,niin ongelmat loppuu kunnon ihmisiltä.
Ei ole kaupoissa jonoja,ei terveyskeskuksissa,ei pankeissa eikä peliautomaateilla.
Ja rahat riittää kaikille kun ei tarvitse eläkettä maksaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat