Runo: Toive

Kommentit (11)

Vierailija

Voi mummokulta! Minua hieman järkytti tämä runo, ehkä siitä huokuva kuoleman kaipuu.
Onhan se niin, että elämään kuuluu kuolema, eikä se ole mikään yllätys, siitä täytyy vain puhua, että pelot pysyvät pois.
Runoajatelmana, no ..tämä mummo ottaa hatkat, ihan mukava kevennyt.

Vierailija

Monikin vanhempi ihminen,kaiken nähneenä,on huolestunut vanhusten huollosta...mm. minun puolisoni,kaikkine vaivoineen.Samaa mieltä toiveesta kirjoittajan kanssa siis. Onko se nyt mikään ihme?

Vierailija

katsokaa ympärillenne ja NÄHKÄÄ yksinäiset vanhukset! Kuka välittää? Elämä on eletty,lapset maailmalla ja sairaudet seurananne...ja iloa? Mistä??

Vierailija

Iloa ihan pienistä asioista,kun aurinko paistaa,leskenlehtiä tien varrella,kesä tulossa....piha haravoitava,paikat siivottava ja ikkunat pestävä! kaikenlaisia "iloisia" asioita siis!

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

katsokaa ympärillenne ja NÄHKÄÄ yksinäiset vanhukset! Kuka välittää? Elämä on eletty,lapset maailmalla ja sairaudet seurananne...ja iloa? Mistä??

Minä näen paljonkin elämää kantavia ja iloa antavia aiheita. Elämä itsessään on ihanan voimaannuttavaa, että saan näinkin terveenä elää, joten en tiedä omakohtaisesti mitä se olisi, kun niin masentuisi, että haluaisi kuolla.

Olen vanhuksia hoitanut, hoidokeistani jokaisella oli toivo loppuun asti. Joten en ymmärrä kuvaamaasi vihaa.
Ja yleensäkään tätä huutoa vanhusten huonosta kohtelusta.
Onhan tietty, että härmän kansa on aikalailla synkkämielistä ja negatiivista sorttia, tämä varmasti on moneen asiaan selitys.

Vierailija
valone

Minä näen paljonkin elämää kantavia ja iloa antavia aiheita. Elämä itsessään on ihanan voimaannuttavaa, että saan näinkin terveenä elää, joten en tiedä omakohtaisesti mitä se olisi, kun niin masentuisi, että haluaisi kuolla.

Olen vanhuksia hoitanut, hoidokeistani jokaisella oli toivo loppuun asti. Joten en ymmärrä kuvaamaasi vihaa.
Onhan tietty, että härmän kansa on aikalailla synkkämielistä ja negatiivista sorttia, tämä varmasti on moneen asiaan selitys.

Se parhaiten nauraa joka viimeksi lähtee??? Eletään vaan SATA vuotta mutta elämän laadusta viis....Rakastan silti elämää vaikka tämä runo oli synkkä.Ja sairauksiaan oppii SIETÄMÄÄN...melkein pakko.

Vierailija

valone

Se parhaiten nauraa joka viimeksi lähtee??? Eletään vaan SATA vuotta mutta elämän laadusta viis....Rakastan silti elämää vaikka tämä runo oli synkkä.Ja sairauksiaan oppii SIETÄMÄÄN...melkein pakko.

Mielestäni ei ole vihaa vaan realismia! Runon realismista pidin.Kiitos

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

valone

Lisään tuohon...siis se on itsestä kii..tarkoittaen tervettä elämää, hyvät geenit ja positiivinen ote ja asenne elämään. taatusti on tutkimuksiakin, että sellaiset henkilöt elävät terveempina ja tietysti pitempään.
No niin, kuka sitä tietää milloin täältä täytyy lähteä, niin se on .

Vierailija

Kun joka paikkaa särkee ja mieli on mustaakin mustempi....herää toive! juuri kuin runossa."Antakaa rauha!" miksi näin ei saisi ihminen ajatella vanhana ja vaivoissaan?
Kun eläin on tarpeeksi sairas niin pääsee pois mutta ihmistä vain hoidetaan ja pidetään hengissä! Eikö? Vaikka tiedetään ettei tilanne missään tapauksessa ainakaan parane.
t."antakaa mulle rauha"

Vierailija

Lainaus:

Kun joka paikkaa särkee ja mieli on mustaakin mustempi....herää toive! juuri kuin runossa."Antakaa rauha!" miksi näin ei saisi ihminen ajatella vanhana ja vaivoissaan?
Kun eläin on tarpeeksi sairas niin pääsee pois mutta ihmistä vain hoidetaan ja pidetään hengissä! Eikö? Vaikka tiedetään ettei tilanne missään tapauksessa ainakaan parane.
t."antakaa mulle rauha"

Kun jäät sinne sängyn pohjalle ja saat olla rauhassa et kuukauteen nouse, kyllä siitä henkes lähtee sa mun sanoneen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat