Kommentit (11)

Vierailija

Kolmanteen perillisryhmään kuluvat perittävän vanhemmat ja näiden jälkeläiset. Jos vanhemmat tai toinen heistä on kuollut ennen perittävää, perintö menee näiltä osin sisaruksille tai heidän lapsilleen.

Vierailija

Tarkistuksena vielä; yllämainitussa tilanteessa, siis sisarukset ja heidän lapsensa perii, mutta ei enää lapsenlapset??

Vierailija

Lainaus:

Jos tädillä ei omia lapsia ,eikö täti silloin voi testamentata omaisuutensa kenelle haluaa?

Tädin kannattaa todellakin tehdä testamentti silloin toissijaisilla perijöillä ei ole asiaan nokan kopauttamista eli eivät peri mitään, koska eivät ole rintaperillisiä eikä heillä ole mitään lakiosaa mitä kinuta.

Vierailija

Kuka perii minut? Toivon et kuka minut periikin, niin osais olla liikaa kiinnittämättä mieltään pennosiin. Itse oon aina osannu olla kiintymättä rahaan ja omaisuuteen, suurin iloni olisi et perijäni olisi saman mielenlaadun omaava.

Vierailija

Lainaus:

Kuka perii minut? Toivon et kuka minut periikin, niin osais olla liikaa kiinnittämättä mieltään pennosiin. Itse oon aina osannu olla kiintymättä rahaan ja omaisuuteen, suurin iloni olisi et perijäni olisi saman mielenlaadun omaava.

Sinusta en tiedä mut minut perii varmaankin hukka.

Vierailija

Aloittajan tädillä ei siis ollut lapsia, oliko hän leski? Saattaa hyvinkin käydä niin, että osa, jopa puolet tädin jäämistöstä kuuluu hänen edesmenneen miehensä perillisille.

Vierailija

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 16:17"]

Aloittajan tädillä ei siis ollut lapsia, oliko hän leski? Saattaa hyvinkin käydä niin, että osa, jopa puolet tädin jäämistöstä kuuluu hänen edesmenneen miehensä perillisille.

[/quote

Tämä todellakin pitää paikkansa! Jos täti on  leski, menee pääsäännön mukaan puolet perinnöstä ensiksi kuolleen rinta- tai toissijaisille perillisille. Tästä voidaan poiketa jos esim. varallisuus on kertynyt ensin kuolleen puolison jälkeen.

Lapseton pariskunta voi testamenta varallisuutensa kokonaisuudessaan kenelle tahansa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat