Anja 64: "Sydäninfakti tuli yllätyksenä ja ilman rintakipuja"

Sydänkohtaus yllätti Anjan. Olo oli ollut uupunut, mutta tutkimukset jäivät väliin, koska rintakipuja ei ollut. Infarkti iski juhannuspäivänä.Lue koko juttu

Anja 64: "Sydäninfakti tuli yllätyksenä ja ilman rintakipuja"

Kommentit (8)

Siinäpä yllä taas kerran tuli kilometritolkulla kaupallisia tiedotteita.
Eikö tekstimainonta ole enää kiellettyä.

Nimim. tolosen tuotteita karttava

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Voithan muuttaa etelään, niin ei tarvitse syödä D-vitamiinia purkista ;)

Muuta meren rannalle, niin voit itse kalastaa kalasi.

Varmista, että luontoa on riittävästi ja sademetsää, jotta saat kaiken ruokasi ihan itse haettua sieltä.

Hyvää matkaa.

Keskustelun aloittajalla on ilmeisesti korkea kolestroli koska hoitava lääkäri on määrännyt lääkkeen hänelle.
Ei aina tarvitse olla edes ylipainoinen,voi olla perimästä kysymys.
oiretta voi tietenkin hoitaa jonkin verran myös ruokavaliolla.
Olen kokenut sen omakohtaisesti.
Kiireisen työelämäni takia en paneutunut terveyteeni,söin mikä maistui,tosi epäterveellisesti.
Kolestroli oli koholla,omalääkärini määräsi staniineja.En voinut niitä käyttää lihassärkyjen takia.

Napsin opin päin primaspania varmuudeksi sydänsairaan mieheni purkista.Uskon vieläkin että näin pelastin henkeni.
Sain yllättäen yöllä levossa kovan rintakivun.tutkimukset osoittivat että oli ollut lievä sydänkohtaus ja sairastan Sepelvaltimotautia.Nyt on lääkitys kohdallaan ja terveellinen ruokavalio myös ,elämä jatkuu ja aurinkokin taas paistaa.

Sairastin infarktin puolisen vuotta sitten,kivuttoman.Kolesteroliarvoni silloin kokonaiskolesteroli 4,5.Sairaalasta lähdin mm.simvastatin 20mg ja primaspan100mg reseptein.Nyt on simvastatin puolitettu kymmenenmilligrammaiseksi ja primaspania otan nyt 50 mg kun tuli mustelmia,taitaa tulla vieläkin.Sokeriarvoni on nyt kohonneet hieman ,voiko johtua simvastatinista?Ihmetyttää ja mietityttää nämä lääkkeet onko todella tarpeen syödä,etenkin kolesterolilääkettä mietin syönkö vai en.Olen hieman yli kuusikymmppinen.

Ainoa potilasryhmä, jolla on merkitystä kolesterolin vähentämisellä, on familiaarista hyperkolesterolemiaa sairastavat, eli ne, joilla geneettisen perimän vuoksi maksa muodostaa huomattavasti liikaa kolesterolia. Muille, eli suurimmalle osalle suomalaisista ja 99%:lle kolesterolilääkkeitä käyttävistä kolesteroliarvojen keinotekoinen pienentäminen on terveydelle haitallista.

Vierailija

Kolesterolilääkkeet aiheuttavat diabetesta ja rappeuttavat lihaksia, myös sydänlihasta. Ehdottomasti niitä ei kannata syödä, elleivät viralliset arvot ylity useilla kokonaisluvuilla. Jossain vaiheessa rajaa laskettiin nykyiseen 5:en, aiempi 7 toimi yksilötasolla aivan yhtä hyvin.

Älkää antako myrkyttää itseänne. Etsikää tietoa netistä, esim. varhaiset kolesterolilääkkeet jotka tappoivat ihmisiä lihaskatoon varsin lyhyessä ajassa.

vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Voihan noita juttuja lukea muualtakin. Ihan karmii, millaisia tietopankkeja, vai siirtävätkö he jutut tänne jostain muualta? 

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat