yksityiselle vai terveyskeskukseen

Vierailija

Akillesjänne vaivaani hoidettiin terveyskeskuksessa lähes puolenvuoden ajan, Hoitona oli kipulääkkeet kortisonipistos ja jumppaohjeet sekä fysioterapiaan jonoon. Noin kolmen kuukauden kuluttua, kun mistään ei tuntunut olevan apua, menin yksityiselle ultraääneen, joka näytti repeämää. Tämä tieto ei aiheuttanut terveyskeskuksessa muutoksia hoitoon. Onneksi yksityisen lääkäri kielsi venyttelyt. Tämän jälkeen sattui jotain portaita noustessani, ilmeisesti liian voimakas ponnistus ja jossain vaiheessa kompastuin kotona kissaan. Näiden jälkeen kävin taas terveyskeskuksen lääkärillä, jolta sain lähetteen yksityiselle fysioterapeutille, jonne sain ajan parin päivän päästä. Taisin viimeinkin olla oikeissa käsissä. Fysioterapeutin mielestä akillesjänteeni oli poikki, ja suositteli ortopedille menoa, jolle sai ajan seuraavaksi päiväksi. Myös hän oli samaa mieltä fysioterapeutin kanssa, ja laittoi lähetteen sairaalan päivystyspoliklinikalle. Jalkani kipsattiin ja voin vain toivoa, että se vielä paranisi.
Tämän perusteella on pakko asettua yksityisen puolelle. Ei se terveyskeskuksessa käyntikään ihan ilmaista ole, jos siellä joutuu monta kertaa käymaan, ja vielä ilman tulosta.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lankesin pahasti ja vasen olkapääni murtui. Paikallisessa keskussairaalassa sattui tuuraamaan nuori ortopedi, joka leikkasi minut heti, oli siis sunnuntai ja jälkitarkastus tapahtui yksityisellä lääkäriasemalla, jossa ko. ortopedi otti vastaan. Parantuminen alkoi heti ja kävin vakuutusyhtiön kustantamana yksityisellä fysioterapiaa antavalla toimijalla ja nyt vuosi on kulunut. Käteni on entinen, kiitos tuon nuoren ortopedin.

Vierailija

Jatkan vielä, tässä tapauksessa puitteet oli julkisen, mutta toimija yksityinen ja tulos on erinomainen. Hyvin moni vastaavan kolarin jälkeen pahoittelee, koska ei ole saanut raajaansa toimimaan entiseen tapaan.

Vierailija

Lainaus:

Akillesjänne vaivaani hoidettiin terveyskeskuksessa lähes puolenvuoden ajan, Hoitona oli kipulääkkeet kortisonipistos ja jumppaohjeet sekä fysioterapiaan jonoon. Noin kolmen kuukauden kuluttua, kun mistään ei tuntunut olevan apua, menin yksityiselle ultraääneen, joka näytti repeämää. Tämä tieto ei aiheuttanut terveyskeskuksessa muutoksia hoitoon. Onneksi yksityisen lääkäri kielsi venyttelyt. Tämän jälkeen sattui jotain portaita noustessani, ilmeisesti liian voimakas ponnistus ja jossain vaiheessa kompastuin kotona kissaan. Näiden jälkeen kävin taas terveyskeskuksen lääkärillä, jolta sain lähetteen yksityiselle fysioterapeutille, jonne sain ajan parin päivän päästä. Taisin viimeinkin olla oikeissa käsissä. Fysioterapeutin mielestä akillesjänteeni oli poikki, ja suositteli ortopedille menoa, jolle sai ajan seuraavaksi päiväksi. Myös hän oli samaa mieltä fysioterapeutin kanssa, ja laittoi lähetteen sairaalan päivystyspoliklinikalle. Jalkani kipsattiin ja voin vain toivoa, että se vielä paranisi.
Tämän perusteella on pakko asettua yksityisen puolelle. Ei se terveyskeskuksessa käyntikään ihan ilmaista ole, jos siellä joutuu monta kertaa käymaan, ja vielä ilman tulosta.

Mitä eikö ollut kaksi eri vaivaa ja siitä haukut tk.ta .Minusta perusterveys kärsii juuri siitä että lääkärit häärää kahdessa paikassa.

Vierailija

Kihtiäni hoidettiin terveyskeskuksessa bakteeritulehduksena,söin antibioottia ei auttanut.Toinen terveyskeskuslääkäri ei muuttanut diaknoosia. Jalka vain useamman kerran sairaan kipeä,kipulääkkeitä.Useamman kuukauden jälkeen sain lähetteen erikoislääkärille epäilynä nivelpsori,erikoislääkäri "löysi" heti kihdin,lääkityksen ansiosta paraneminen alkoi heti.
Ihottumaani hoidettiin terveyskeskuksessa useamman lääkärin toimesta,mitkään hoidot ei auttanut,menin itse yksityiselle erikoislääkärille jossa hoito aloitettiin pitemmällä lääkekuurilla ja myöhemmin terveyskeskuslähetteellä erikoislääkäriin,ihottumani alkoi paranemaan ja on nyt poissa.Olen pettynyt näihin terveyskeskuslääkäreihin,tosin sielläkin on päteviäkin joukossa,mutta aikaa ei heille välttämättä saa.Viimeksi kun kävin lääkärissä oli tohtorin mielestä tärkeintä saada minulle sähköiset reseptit,puoliväkisin,hoidosta en nyt halua kertoa mitään,ootellaan.

Vierailija

Muuhun en ota kantaa, mutta tuo reseptien muuttaminen sähköisiksi on hyvä ihminen oma etusi. Ja sehän tulee joka tapauksessa pakolliseksi eli olisit tyytyväinen että edes se asia hoitui.

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin edellinen.Tämä reseptien muuttaminen sähköiseen muotoon on hyvä ja helppo tapa.Heti apteekissa näkevät kun vain esittää sair,vak,korttinsa, ei tarvitse itse tutkailla paperi resettejä.Yksityislääkäri-asemat on ihan kätevä ratkaisu pikkuvaivoihin. Avun saa nopeammin.Mutta jos on vaikea sairaus niin kyllä sieltä joutuu siirtymään kuitenkin yhteiskunnan ylläpitämiin erikoishoitoihin.

Vierailija

Lainaus:

Olen samaa mieltä kuin edellinen.Tämä reseptien muuttaminen sähköiseen muotoon on hyvä ja helppo tapa.Heti apteekissa näkevät kun vain esittää sair,vak,korttinsa, ei tarvitse itse tutkailla paperi resettejä.Yksityislääkäri-asemat on ihan kätevä ratkaisu pikkuvaivoihin. Avun saa nopeammin.Mutta jos on vaikea sairaus niin kyllä sieltä joutuu siirtymään kuitenkin yhteiskunnan ylläpitämiin erikoishoitoihin.

Pitäähän siellä apteekissa näyttää se paperilappunen edelleen jossa se sähköinen resepti on kirjoitettuna.Vai onko vain itselle muistilappu?Ja mitenkä uusitaan soitanko terveyskeskukseen vai hoitaako apteekki .

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun sähköiset reseptini uusittiin apteekin kautta. Uusinta maksoi 2 euroa vai oliko se 4 eur, en muista kumpi määrä. Koko minun runsaan reseptirimpsun uusinta siis yhteensä maksoi tuon verran.

Minä olen itse tulostanut OmaKanta.fi:stä yhteenvedon resepteistäni, jonka esitän apteekissa,
ja tietenkin Kelan sairausvakuutuskortti myös.

http://www.kanta.fi/6

https://tunnistus.suomi.fi/VETUMASSO/app

Vierailija

Minä taas en tee muuta kuin lyön Kela korttini tiskiin.
Tiskin takana istuva henkilö näkee lääkemääräykset tietokoneensa ruudulta, helppoa ja kätevää.

Vierailija

Lainaus:

Minun sähköiset reseptini uusittiin apteekin kautta. Uusinta maksoi 2 euroa vai oliko se 4 eur, en muista kumpi määrä. Koko minun runsaan reseptirimpsun uusinta siis yhteensä maksoi tuon verran.

Minä olen itse tulostanut OmaKanta.fi:stä yhteenvedon resepteistäni, jonka esitän apteekissa,
ja tietenkin Kelan sairausvakuutuskortti myös.

http://www.kanta.fi/6

https://tunnistus.suomi.fi/VETUMASSO/app[/quote]
Minulla on nyt sähköisiä ja ei sähköisiä reseptejä.Ehkä olisikin kätevää jos kaikki voisi uusia kerralla,mutta lääkäriltä taisi loppua aika ettei voinutkaan niitä kaikkia sähköisiksi siirtää,kun sitä varsinaista asiaakin piti hieman käsitellä.

Vierailija
mökinmuori

Minä taas en tee muuta kuin lyön Kela korttini tiskiin.
Tiskin takana istuva henkilö näkee lääkemääräykset tietokoneensa ruudulta, helppoa ja kätevää.

Minä taas haluan itsekin olla perillä siitä mitä sillä kertaa otan ja mikä on muutenkin tilanne :)

Vierailija

Suurin vaikeus on päästä Terveyskeskuksesta jatkotutkimuksiin. Jos on onnistunut saamaan lähetteen erikoislääkärille, asiat alkavat hoitua ja voi päästä jopa toimenpiteisiin. Omaa kokemusta on.

Vierailija

Se on vaikeaa päästä edes Terveysaseman lääkärivastaanotolle!!!! Kun ei ole akuutti tapaus.
8 viikkoa saa jonottaa!!!! Kyllä on meininkiä konsanaan! Ja toivottavasti on suomenkielinen lääkäri! Muuten ei tule mitään! Vajaalla kielitaidolla ei asiat tule oikein ymmärretyksi! Jaa mutta voisihan sitä sitten vaatia tulkin paikalle.

Vierailija

Reseptit voi muuttaa sähköisiksi terveyskeskuksissa oleva vastaanotonhoitaja ent. vastaanottoavustaja, ei tarvita siis lääkäriä.
Apteekissa tarvitsee näyttää vain kela-kortti. Yhteenvedon voi pyytää myös apteekista, heillä on velvollisuus tulostaa se asiakkaalle. Uudistamispyyntö kannattaa soittaa/käydä sanomassa terv.keskuksessa, apteekki ottaa siitä maksun, 2 euroa ekalta reseptiltä, jokaiselta seuraavalta euron.

Vierailija

Kun on vielä tämä lääkemääräysasia vähän keskeneräinen niin on myös erilaisia tapoja ,liittyen uusimiseen ym.
Minä olen ainakin sen niin ymmärtänyt että hoitava lääkäri laittaa ne eri reseptit sitä mukaa sinne sähköiseen järjestelmään kun uusii niitä.Niinpä on minullakin vielä osa laittamatta,kyllä ne sinne saadaan sitten ajallaan.
Sen ..lunttilapun ..voi tietenkin pitää jos haluaa,apteekki ei sitä tarvitse,näkevät kyllä koneelta.
Ja sieltä sähköisesti uusitusta pilleripurkin kyljestä löytyy sekin minne asti lääkemääräys on voimassa.
Siellähän se on lapun takana liimattuna.
Ystävättäreni vaivaa ei ottaneet todesta ,hän lainasi rahaa ja meni yksityis-lääkäriasemalle.
Rahat meni kyllä tutkimuksiin,mitään ei siellä voitu tehdä,sai lähetteen yhteiskunnan ylläpitämään erikoishoitoon,oli vatsasyöpä kysymyksessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat