Suomalainen mies

Vierailija

Mieheni on 65-vuotias,diabeetikko,kolesteroli-ja verenpainelääkitykset myös...ja runsasta alkoholin käyttöä.Itse olen pari vuotta nuorempi ja kohtalaisen terve,vielä.
Olen yrittänyt parhaani mukaan välittää ja auttaa ja hoitaa häntä,nyt alkaa voimat loppua.Joka kerta kun tulee lääkärin kontrollikäynti,pitkän "väsytystaistelun" jälkeen ajan on varannut itse,niin huokaisen helpotuksesta.
Olen hieronut turvonneita jalkoja,tehnyt monipuolista ja maistuvaa ruokaa...ja yrittänyt rakastaa häntä kaikkien ilkeilyjenkin jälkeen.En taida enää jaksaa.
Olisin mennyt diabeteshoitajankin kanssa puhumaan,mies ei halunnut.Kunnioitin hänen toivettaan..ja ravintoterapeutin kanssa voisin keskustella?!
Diabeteshoitajalle jätin aikanaan soittopyynnön kun olin yrittänyt tavoittaa itse puhelimitse häntä.Ei tullut sitä soittoa
MIKSI suomalainen mies ei NÄE sitä rakkauden määrää mitä vaimonsa näin osoittaa??? En jaksa ymmärtää.
Olisiko joku vertaistukiryhmä johon kannattaisi olla yhteydessä?? Neuvokaa te viisaammat.
Pian olen valmis lähtemään koko tilanteesta pois ja jälleen NAUTTIMAAN omasta elämästä...vaikka yksin.
t.surullinen murtunut vaimo

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Minusta sinun pitäisikin nauttia omasta elämästäsi. Jos ei aikuinen mies osaa hoitaa itseään, on korkea aika opetella se. Et ole hänen äitinsä, eikä hän ole lapsesi. Et myöskään ole hänen palvelijansa. Olet tasaveroinen kumppani ja sinulla on oikeus ja velvollisuuskin pitää huolta itsestäsi.
Rakkautta ei ole se, että tekee kaiken toisen puolesta ja ottaa häneltä vastuun omasta voinnistaan. Rakkautta on se, että pitää huolta asioista, jotka kuuluvat itselle ja antaa toisen seisoa omilla jaloillaan.

Jaksamista sinulle ja rohkeutta lopettaa miehesi "hoitaminen" ja rohkeutta elää omaa elämääsi. Parisuhde ei ole hoitosuhde ja se että olet uupumassa, kertoo siitä, että et pidä huolta itsestäsi.
uskis♥

Vierailija

Tuossa olen täysin kannustavalla kannalla eli ajattelen samoin kuin uskis.
Tuon kaltaisesta tilanteesta johon myös sisältyi monet pettämiset, en enää jaksanut ja lähdin avioliitostani, enkä ole katunut päivääkään. Vain sitä, että en lähtenyt aiemmin.

Vierailija

Selvä ohje. Eläkää vain itsellenne. Siksipä lapsia hylätään jo vauvaiässä, kukapa niitä jaksaa.
Avioerot on vakio. Kellä kestää puoli vuotta kellä vähän pitenpään.
Jos näette loukkaantuneen kadulla, ohi vaan itsekkäästi, teillä on oma elämä eikä mitään velvotteita muille.

Vierailija

Lainaus:

Mieheni on 65-vuotias,diabeetikko,kolesteroli-ja verenpainelääkitykset myös...ja runsasta alkoholin käyttöä.Itse olen pari vuotta nuorempi ja kohtalaisen terve,vielä.
Olen yrittänyt parhaani mukaan välittää ja auttaa ja hoitaa häntä,nyt alkaa voimat loppua.Joka kerta kun tulee lääkärin kontrollikäynti,pitkän "väsytystaistelun" jälkeen ajan on varannut itse,niin huokaisen helpotuksesta.
Olen hieronut turvonneita jalkoja,tehnyt monipuolista ja maistuvaa ruokaa...ja yrittänyt rakastaa häntä kaikkien ilkeilyjenkin jälkeen.En taida enää jaksaa.
Olisin mennyt diabeteshoitajankin kanssa puhumaan,mies ei halunnut.Kunnioitin hänen toivettaan..ja ravintoterapeutin kanssa voisin keskustella?!
Diabeteshoitajalle jätin aikanaan soittopyynnön kun olin yrittänyt tavoittaa itse puhelimitse häntä.Ei tullut sitä soittoa
MIKSI suomalainen mies ei NÄE sitä rakkauden määrää mitä vaimonsa näin osoittaa??? En jaksa ymmärtää.
Olisiko joku vertaistukiryhmä johon kannattaisi olla yhteydessä?? Neuvokaa te viisaammat.
Pian olen valmis lähtemään koko tilanteesta pois ja jälleen NAUTTIMAAN omasta elämästä...vaikka yksin.

Jatkan tätä kirjoitustani vielä:olen ollut aviossa kohta 42 vuotta tämän miehen kanssa ja kasvattanut kaksi hienoa lasta lähes yksin kun mies oli ja on vieläkin osittain yrittäjä.Olen ollut omissa töissäni toisen palveluksessa ja avustavana perheenjäsenenä,ilman palkkaa koko ajan.
Kyse ei siis ole vain päähänpistosta muuttaa viimeinkin omaa elämääni-parempaan.
Runosivuilla hyvä runo Muuri-nimeltään,kuin minun elämästäni! Minä elän ja nyt taitaa olla muutoksen aika!!
PS. aluksi tein kaiken rakkaudesta,nyt sitä ei enää ole.

Vierailija

Kuule nyt. Tee palvelus itsellesi ja miehellesi, lopeta se huolehtiminen ja äkkiä. Ensimmäinen ja tärkein ohje on, että miehen on otettava vastuu itsensä hoitamisesta, muuten mistään ei tule mitään. Voit tietysti kertoa, että jos hän oman laiminlyöntinsä seurauksena istuu jonain päivänä pyörätuolissa jalattoman ja sokeana ja käy keinomunuasihoidossa, et aio jäädä katselemaan tilannetta. Tätä ei kannata käsittää väärin eli ei sairastuminen tarkoita että toisen voisi silloin hylätä. Mutta kun kyse on diabeteksesta, jonka omahoito on ensiarvoisen tärkeää, jos ei itse hoida itseään, joutaa kärsiä. Sitä saa mitä tilaa. Rajahan se on sinunkin kestävyydellä!

Vierailija

Sinulle anonyymi klo 11.26, älä kärjistä. Tässä aloittajan tilanteessa on kyse hieman erilaisista asioista kuin mitä esitit.
Muutoin olen samaa mieltä kuin ed. kirjoittaja, että ellei mies huolehdi itsensä hoitamisesta, ei sinunkaan kannata hakata päätäsi mäntyyn. Itsensä hoitamatta jättäminen on selvä osoitus siitä, ettei miehesi rakasta sinua, eikä edes välitä. Koska jos rakastaisi, haluaisi tehdä kaikkensa voidakseen jatkaa mahdollisimman pitkään kanssasi yhteistä matkaa. Eli kun hän on itselleen merkityksetön, se tarkoittaa samalla, että sinä et merkitse hänelle mitään!

Vierailija

Lainaus:

Selvä ohje. Eläkää vain itsellenne. Siksipä lapsia hylätään jo vauvaiässä, kukapa niitä jaksaa.
Jos näette loukkaantuneen kadulla, ohi vaan itsekkäästi, teillä on oma elämä eikä mitään velvotteita muille.

Veditpä aika pitkälle menevät johtopäätökset meidän kirjoituksistamme. Ja taisi mennä melkolailla metsään. Ehkä et ole lukenut aloittajan tekstiä ennen kuin kommentoit.
Kukaan ei ole sanonut, että pitää elää itselleen itsekkäästi. Mutta ellei pidä huolta itsestään, ei jaksa hoitaa sitä puolisoakaan. Ja tässä tapauksessa puoliso palkitsee kymmenien vuosien hoidon ja palvelemisen aika kurjalla tavalla. Hän elää itselleen ja kumppanin tarpeet näyttäisivät olevan hänellä täysin hukassa. Parisuhde ei ole sellainen.

Vaikka ihmisellä on oma elämä, voi vallan mainiosti kumartua maassa makaavan puoleen ja kysäistä, onko joku hätänä, vai lepääkö hän vain. Ainakaan minulla ei ole siinä mitään vaikeutta ja luulenpa , että myös nämä muut kommentoijat ovat samaa laatua.

Vierailija

Lainaus:

Äläpä suurentele, minä passasin pettävää miestä 35 vuotta ja lapset olivat lähteneet jo omilleen kun hain eron!
Olen myös auttanut ja tehnyt auttamistyötö enemmän kun keskiverto ihminen tekee elämänsä aikana.
Monet kerrat olen ohikulkijana auttanut, soittanut apua tuntemattomalle kärsivälle, eksyneelle, kaatuneelle ym.
Minusta on todella kurjaa lukea kirjoitelmaasi, moitettasi. Olet tainnut katkeroitua elämästäsi pahan kerran.

Vierailija

Keskustelun aloittaja on pitänyt lupauksensa yhteisestä elämästä.Tiedän että meitä on monta samoin elänyttä.Varmaan on pitkän yhteisen elämän aikana ollut valoisempiakin aikoja,siksi yrität häntä vieläkin hoivata.
Monet miehet tulevat vanhetessaan ja sairaana itsekkäiksi ja kiukkuiseksi,unohtuu kiitollisuus rakasta puolisoa kohtaan.
Ei tilanne lähtemällä parane,Yritä vähän itsellesi järjestää aikaa omiin harrastuksiin,jos puoliso jaksaa niin myös yhdessä
tekemistä.Toivon että hän alkaa huomata sinut kun vähän esität myös vaatimuksia paapomisen sijaan.Olen nähnyt eronneita jotka koko ajan kuitenkin kyselevät kumppanin vointia.
Kukaan ei voi toista muuttaa,voi muuttaa vain omaa itseään.

Vierailija

Otetaanpa lainaus aloituksesta:" Pian olen valmis lähtemään koko tilanteesta pois ja jälleen nauttimaan omasta elämästä vaikka yksin."
Eli väärin tulkittu. Ehkä. Muilta osin kirjoitus menee uutisvirran mukana. Erotilastot, lapset sossun hoiviin, kaduilla kävellään ohi tilanteesta riippumatta.
On selvää että uutistoimittaja hivenen kärjistää, se herättää ihmisiä. Tähänkin sain vastauksia. Tilanne muutoin on sellainen että en moiti kumpaakaan osapuolta.

Pahoittelen jos tulkitsin vikaan.

Vierailija

Hempeily pois ja ukko kuriin.
- tiukka verenpainekontrolli
- tiukka verensokerikontrolli
- tiukka ravitsemusokontrolli (pudottaa kolesteroliarvot)
- tarkka sydämen toiminnan seuranta
- terveyskeskuksen silmänpohjien kuvaukset
- jalkojen tuntoaistin ja verenkierron kontrolli ja ilmeisesti pallolaajennus raajojen pääsuonille
- liikuntapakko vähintään puoli tuntia päivässä
- tupakka pois
- viinalla läträäminen minimiin

Rakkauden osoitusten korvaaminen ilmaisella tiedolla katkokävelystä ja amputoinneista, silmänpohjien rappeutumisesta, infarktiriskistä ja pienemmistä verenkiertohäiriöistä. Tietoa, tietoa, tietoa niin paljon, että ukko päättää itse haluaako pitää itsensä kunnossa, vai kuolla tuota pikaa.

Vierailija

Voisi yrittää keskustella asioista miehen kanssa,jos nyt sattuu olemaan sellainen suomalainen mies ,joka osaa puhua. Runsas alkoholinkäyttö ja ilkeily kuulostavat kuitenkin pahalta,ne eivät taida olla asioita,jotka saa parannettua puhumalla,ainakaan ensimmäinen.Niitä kumpaakaan ei ole kenenkään velvollisuus sietää ja sanontahan kuuluukin,että sitä saa mitä sietää. Mies voi noin pitkän yhteiselon jälkeen pitää vaimon läsnäoloa itsestäänselvyytenä ja ehkä luulee voivansa käyttäytyä miten hyvänsä.Joten kannattaa muistuttaa,että näin ei ole ja jos tilanne ei parane,on ajateltava omaakin parastaan.

Vierailija

Sinä aloittaja vaimoihminen, Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat itseäsi kohdella!
Ja komppaan satasella anonyymi klo 20.18, juuri noinhan se on. Eli itse se mies valintansa tekee ja kun on tehnyt, joutuu myös elämään niiden kanssa. Ei vaimon tarvitse myydä elämäänsä sille alttarille. Eri asia kokonaan on sitten, jos mies yrittää kaikin voimin muuttaa tapojaan ja elämäänsä, silloin voit olla tukena, mutta mutta. . ei siltä vaikuta. Eli katso eteesi nainen!

Vierailija

[quote

Äläpä suurentele, minä passasin pettävää miestä 35 vuotta ja lapset olivat lähteneet jo omilleen kun hain eron!
Olen myös auttanut ja tehnyt auttamistyötö enemmän kun keskiverto ihminen tekee elämänsä aikana.
Monet kerrat olen ohikulkijana auttanut, soittanut apua tuntemattomalle kärsivälle, eksyneelle, kaatuneelle ym.
Minusta on todella kurjaa lukea kirjoitelmaasi, moitettasi. Olet tainnut katkeroitua elämästäsi pahan kerran.[/quote]
Ajatella. Minä luulin että verkkopalvelun sählä. Mutta sinäpä oletkin ikea Jeesus. Mutta mistä keksit että olen karkeroitunut. Ikävä juttu, erehdyit taas.

Vierailija

Lainaus:

Hempeily pois ja ukko kuriin.
- tiukka verenpainekontrolli
- tiukka verensokerikontrolli
- tiukka ravitsemusokontrolli (pudottaa kolesteroliarvot)
- tarkka sydämen toiminnan seuranta
- terveyskeskuksen silmänpohjien kuvaukset
- jalkojen tuntoaistin ja verenkierron kontrolli ja ilmeisesti pallolaajennus raajojen pääsuonille
- liikuntapakko vähintään puoli tuntia päivässä
- tupakka pois
- viinalla läträäminen minimiin

Rakkauden osoitusten korvaaminen ilmaisella tiedolla katkokävelystä ja amputoinneista, silmänpohjien rappeutumisesta, infarktiriskistä ja pienemmistä verenkiertohäiriöistä. Tietoa, tietoa, tietoa niin paljon, että ukko päättää itse haluaako pitää itsensä kunnossa, vai kuolla tuota pikaa.

puolen vuoden kontrollit kunnossa,silmänpohjakuvaukset säännölliset(silmäklinikalla H:ki),liikunta ei kiinnosta kipeän selän ja jalkojen takia(käskin pyytämään kipulääkkeitä tulevana pe lääkärikäynnillä),ei tupakoitsija,viinasta puhuttu useita kertoja (paha haimatulehdus jo 2011 ja teho-osastolla kk) lääkärit monta kertaa sanoneet asiasta-ei tehoa,mielestäni masennusta diabeteksen takia(lääkärit ei reagoi).
Tuo ehdotus ilmaisesta tiedosta amputoinneista ja muusta-sitä käytän seuraavaksi.
Kiitos avusta,ystävät palstalla.
Kun on mennyt naimisiin sillä mielellä että niin myötä-kuin vastamäessä niin lähteminen tästä ei ole helppoa..mutta saattaa tulla pakolliseksi itseni takia.
t.surullinen,murtunut vaimo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat