Luottokorttitietojen jakelu

Vierailija

Luin lehdestä eräästä ulkomailla toimivasta hotellista. Linkin kautta etsiydyin lähempiin tietoihin. Paikka oli sopiva, ei hurlumheiasutuksessa vaan rauhallisemmalla paikalla.
Katsoin varausohjeet ja kas kummaa, kerrottiin että firma tarvii asiakkaan luottokortin numeron. Miksihän? En ymmärrä jos maksetaan hotelli etukäteen miksi tarvitsevat luottokortin numeron?
onko jollain kokemusta vastaavasta, itse en ole koskaan antanut luottokorttinumeroa kellekään.

Kommentit (10)

Vierailija

Eikös asiaa voisi tiedustella paikan omistajalta, hän varmaan osaa kertoa miksi numero tarvittaisiin.

Vierailija

Lainaus:

Eikös asiaa voisi tiedustella paikan omistajalta, hän varmaan osaa kertoa miksi numero tarvittaisiin.

Asiakkaan tekemien tuhojen korjaamiseen pitää tietää mistä laskuttaa.

Vierailija

Lainaus:

Luin lehdestä eräästä ulkomailla toimivasta hotellista. Linkin kautta etsiydyin lähempiin tietoihin. Paikka oli sopiva, ei hurlumheiasutuksessa vaan rauhallisemmalla paikalla.
Katsoin varausohjeet ja kas kummaa, kerrottiin että firma tarvii asiakkaan luottokortin numeron. Miksihän? En ymmärrä jos maksetaan hotelli etukäteen miksi tarvitsevat luottokortin numeron?
onko jollain kokemusta vastaavasta, itse en ole koskaan antanut luottokorttinumeroa kellekään.

Minne se kortin numero olisi pitänyt laittaa? Oliko erikseen kohta/rivi, mihin se laitetaan siis? Meinaan vaan, että jos olet jo maksanut, niin silloin sitä kortinumeroa ei tarvitse yleensä ilmoittaa, ellei hotelli jostain syystä halua ns varmuutta, että jos jotain huoneessa on hajoitettu, baarikaappi tyhjennetty jne. Etukäteen maksu takaa huoneen ja hotelli pitää huoneen puoleen yöhön asti. Luottokorttia pyydetään myös silloin, jos on myöhä saapuminen etkä ole vielä etukäteen maksanut. Eli toimii panttina, ja sitten voidaan veloittaa sitä korttia, jos et ollenkaan saavu, eli no show.

Luottokortin ilmoittaminen tuossa mainitsemassa tilaanteessa pitäisi olla vapaaehtoinen, jos huone maksettu. Kannattaa ottaa selvää tarkemmin. Huoneesi on kuitenkin jo taattu, joten en ilmottaisi kortin numeroa.

Vierailija

Jatkoa edelliseen... Jos et ole vielä ostanut sitä matkaa, niin luottokortti toimii silloin maksuvälineenä. Vai kuinka aiot sen maksaa etukäteen muuten? Toisaalta, lähes aina kortti on vain vakuutena siitä, että luottoa on ja hotelli saa maksun. Joskus he veloittavat etukäteen yhden yön tai ottavat sen verran ns pantiksi, mutta lähtiessä voi vaihtaa maksun vaikkapa käteiseen. Itse olen varannut netin kautta aina ja laittanut kortin numeron, eikä koskaan mitään ongelmaa. Mutta se ei ole etukäteismaksu, vaan nimenomaan vakuu siitä että olemme tulossa ja on luottoa. Korttia ei etukäteen veloiteta.

Vierailija

Lainaus:

En ilmoittaisi kenellekään luottokortin numeroa. Jäähän hotelliin nimesi ja osoitteesi.

Juuri niin, ei missään hotellissa kirjoiteta sisääntulokaavakkeeseen luottokortin numeroa. Eli tuo tieto ei ole edes sallittu.
Kun asuu hotellissa , siivooja käy huoneissa ja näkyy kyllä jos on huone tuhottu kokonaan. Kyllä se asia hoidetaan heti, ei minkään luottokortin kautta. Eli turhaa puhetta ajatella että kaikki asiakkaat tuhoavat hotelleja!!

Vierailija

Lainaus:

Jatkoa edelliseen... Jos et ole vielä ostanut sitä matkaa, niin luottokortti toimii silloin maksuvälineenä. Vai kuinka aiot sen maksaa etukäteen muuten? Toisaalta, lähes aina kortti on vain vakuutena siitä, että luottoa on ja hotelli saa maksun. Joskus he veloittavat etukäteen yhden yön tai ottavat sen verran ns pantiksi, mutta lähtiessä voi vaihtaa maksun vaikkapa käteiseen. Itse olen varannut netin kautta aina ja laittanut kortin numeron, eikä koskaan mitään ongelmaa. Mutta se ei ole etukäteismaksu, vaan nimenomaan vakuu siitä että olemme tulossa ja on luottoa. Korttia ei etukäteen veloiteta.

Ei tarvi maksaa luottokortilla vaan pankkikortilla masku käy myös.
Nyt ei ole kyse mistään kansainvälisestä kaupunkihotellista vaan ihan muunlaisesta, yksityisen omistamasta majoituslaitoksesta.
Eri asia on se kun tekee varauksen esim. Booking.comista, Travellinkistä yms. Maksetaan suoraan eli maksukohdassahan ohjaudutaan oman pankin sivuille eikä maksun saaja näe asiakkaan kortin numeroa.
Olen tottunut hoitamaan näitä asioita, teen varauksia lähes kuukausittain mutta vastaavaa kuin tämä mainittu, ei ole tullut eteen.
Unohdamme tuon asian, systeemi on erikoinen.
Varausta ei voi tehdä suoraan kuten Booking.comissa, vaan ollaan yhteydessä yritykseen.
Maksan aina kaiken varaustilanteessa, olen käyttänyt tunnettuja yrityksiä, tämä on jokin yksityinen "pulju".
Olen jutellut asiasta muutaman henkilön kanssa, kaikki ihmettelevät toimintatapaa.

Vierailija

Lainaus:

Varauksen jälkeen luonnollisesti firma lähettää laskun sähköpostin välityksellä, maksan sen pankkiin (Suomeen siis). Silloin varaus on sitova. Saavat maksun kun maksaa kaiken etukäteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat