Miksi kysytään puhelinnumeroa?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Osallistun mielelläni erilaisiin kilpailuihin, mutta minusta harmittavasti vastaajan yhteystietojen kohdalla pyydetään poikkeuksetta myös puhelinnumeroa.
Puhelinnumeron antaminen ei ole useinkaan vapaaehtoista jos haluaa osallistua kilpailuun, vaan "tähdellä merkityt kohdat ovat pakollisia" täytettäviä.
Minä en mielelläni ilmoita puhelinnumeroani, sähköpostiosoitteeni kylläkin. Eikö se riitä?
Mitä mieltä olette asiasta?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Hei Hyvämieli

Osallistun paljon eri nettikisoihin, ja olen jopa jotain voittanutkin. Vinkkini sinulle: jos et halua antaa puhelinnumeroa, vaikka se kuuluukin "pakollisiin tietoihin", kirjoita vaikka yhdeksän nollaa kyseiseen kenttään, lomakkeet ei ole niin viisaita että tietäisivat onko numero oikea, sille riittää että annetut merkit ovat numeroita. Palkintoa varten riittää yhteystiedoksi joku sähköpostisosoite (olen luonut selllaisen ihan vain kilpailuja varten hotmailiin). Henkilökohtaista tai työsähköpostiosoitetta en käytä kun osallistun kilpailuihin.

Hanna Hanhi

Vierailija

Ottakaa avuksi Suoramarkkinointikielto. Se on maksuton palvelu.
Tilaus p. 0600-13404.
T.metsänpoika.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Minuakin ärsyttää, että soitellaan, vaikka minulla on salaiset numerot, jostain ne aina vuotavat vääriin käsiin. Jos näen kännykässä tuntematon numero, en edes vastaa. Lankapuhelimeen vastaan kohteliaasti etten osta enkä myy mitään puhelimitse, kiitos!
Terveisin Aluisa ja hyvää illan jatkoa kaikille

Vierailija

Minua taas ärsyttää, jos on kilpailuissa pakollisena ilmoitettava syntymäaikansa. Eihän naisen ikää saa kysellä, heh!
Minä ainakin haluan vastata iättömänä, silloin ei tule mitään ennakkoasenteitakaan (ikärasismia keskuteluissa, tms.)

Vierailija

Mutta jos sinulla ei ole salainen numero, niin kyllä se nykypäivänä tuo puh.numerosi löytyy helposti vaikka et itse sitä laittaisikaan niihin kilpailukuponkeihin.
Kokemusta on!

Vierailija

Lainaus:

Hei Hyvämieli

Osallistun paljon eri nettikisoihin, ja olen jopa jotain voittanutkin. Vinkkini sinulle: jos et halua antaa puhelinnumeroa, vaikka se kuuluukin "pakollisiin tietoihin", kirjoita vaikka yhdeksän nollaa kyseiseen kenttään, lomakkeet ei ole niin viisaita että tietäisivat onko numero oikea, sille riittää että annetut merkit ovat numeroita. Palkintoa varten riittää yhteystiedoksi joku sähköpostisosoite (olen luonut selllaisen ihan vain kilpailuja varten hotmailiin). Henkilökohtaista tai työsähköpostiosoitetta en käytä kun osallistun kilpailuihin.

Hanna Hanhi

Ei tämä kikkasi kyllä onnistu kaikissa kilpailuissa.
Kyllä niinkin viisaita "lomakkeita" on että ilmoittaa että anna puhelinnumero oikeassa muodossa:)

Vierailija

Eiköhän niitä kilpailuja järjestetään nimenomaan markkinointitietojen keräämis tarkoituksessa, kuka nyt ilmaiseksi hyvää hyvyyttään mitään jakaisi? Olettekos miettineet sitä, että jos kilpailussa ilmoitetaan että puhelinnumero on pakollinen tieto, että jos siihen laittaa "00000000" niin onko se kilpailu ilmoitus siitä huolimatta sellainen kuin kilpailun säännöissä sanotaan ts. onko se oikeitettu osallistumaan kilpailuun vai jättääkö itseasiassa arpoja sen lopulta kokonaan väliin? Tottakai arvan oikeellisuus tarkistetaan ennekuin palkinto luovutetaan!

Vierailija

Mutta kilpailu kannattaa varmaan järjestäjälleen siinä mielessä, että siinä saa brändile hyvää mainostilaa.
Esimerkiksi: monilla nettisivuilla ilmoitetaan, että nyt firma "Kaunokainen" järjestää arvonnan, jossa palkintoina
sen ja sen nimisiä meikkejä ja hoitoaineita. Moni innostuu osallistumaan, ja tulee samalla lukeneeksi kuvauksia
tuotteista ja katsomaan mainoksia. Samalla syöpyy brändi mieleen.
Tuskin puhelinnumero on se ainoa, jonka takia kilpailu järjestetään.
Lehtimarkkinointia varten on puhelinnumero tietysti tärkeä. Tänäänkin minulle soitettiin...

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niinpä, minulla on salainen numero, enkä halua jaella sitä kilpailukuponkeihin. Minusta kilpailu on kilpailu jos sellainen kerran järjestetään ilman, että vaaditaan puhelinnumero ilmoittamaan

Vierailija

Jos puhelinnumero on käytössä se ei voi olla salainen. Aivan turhaa kuvitellakkaan.
Aina sen joku tietää ja silloin se ei ole enää salainen.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Minullakin on salaiset numerot, vaan kyllä tulee lehtikauppiailta soittoja silloin tällöin, vaikka sanon että poistavat numeroni listoiltaan.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Hei, minulle on myös käynyt niin, että lehtikauppias on soittanut ja kaupannut nuorten lehteä. Kiitin vaan kohteliaisuudesta :). Mistä lie puhelinnumeroni onkinut?

Vierailija

Kyllä kilpailuissa puhelinnumeroa kysytään ainakin voittajan tavoittamiseksi - http://kilpailusivu.com -sivustolla huomasimme puolison kanssa olevan kohtuullisen suuria palkintoja jaossa, kuten 100 tuhatta euroa, 13000 euroa ja paratiisikohteita kuten Havaijin -matkoja ja kun katsoin kilpailua niin siellä oli suomalaisista voittajista kuvia voittoshekkeineen, eli kaipa näistä kuitenkin moni voittaakin. Itse en ole koskaan voittanut ÄSSÄ arvan 10 euroa isompia voittoja.

Vierailija

Ei sitä puhelinnumeroa kaikki vaadi,riittää sähköpostiosoite,ja viiva puhelinnumeron kohdalle.Eihän ihan kaikilla kansalaisilla edes ole puhelinta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat