Lapsettoman testamentti

Voiko aviopuoliso tehdä testamentin omasta lakisääteisestä osuudestaan kenelle haluaa, jos ei ole rintaperillisiä? Vai pitääkö testamentissa olla molempien aviopuolisoiden nimet ja kaikki yhteinen omaisuus? Nimimerkki Testamentin laatijaLue koko juttu

Lapsettoman testamentti

Kommentit (6)

Täytyykö kaikki ns. lakisääteiset perilliset ilmoittaa perukirjassa, jos on testamentannut koko perinnön neljälle ei-lakisääteisille perillisille ja kahdelle lakisääteiselle perilliselle ? Täytyykö lakisääteisiltä perillisiltä (sisarilta ja veljiltä tai kuolleitten sisarusten lapsilta, jos he eivät ole testamentin saajia) pyytää testamentin hyväksyminen ? Olen yksinäinen sinkku, olen tehnyt testamentin kahdelle lakisääteiselle perilliselle ja neljälle ei-läkisääteiselle. "Tulevaisuudesta huolestunut"

Kauan sitten perin lapsettoman tätini vähäisen omaisuuden testamentilla. Hänellä oli silloin lakisääteisiä perillisiä elossa, kuten veljiä ja kuolleitten veljien lapsia. Testamentin saajana tätini kuoleman jälkeen minun oli pyydettävä näiltä lakisääteisiltä perijöiltä kirjallinen hyväksyminen, siis että he hyväksyvät hyväkseni tehdyn testamentin.

Sitä en enää muista, tuliko kaikkien lakisääteisten perijöiden nimet perukirjaan, mutta luulisin, että tulee.

Ei sinun testamentin tekijänä tietääkseni tarvitse tätä hyväksymistä pyytää, vaan vasta heidän, joiden hyväksi olet testamentin tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos ystävällisestä viestistä. Olen joutunut hoitamaan peräti kuudet hautajaiset, perunkirjoitukset (tuomari) ja perinnönjaot (tuomari), joten asia huolestutti minua. Tiedän, että perilliset hoitavat testamentin hyväksynnän. Otan vielä asiasta selvää joltain tuomarilta. "Tulevaisuudesta huolestunut".

Lainaus:

Kiitos ystävällisestä viestistä. Olen joutunut hoitamaan peräti kuudet hautajaiset, perunkirjoitukset (tuomari) ja perinnönjaot (tuomari), joten asia huolestutti minua. Tiedän, että perilliset hoitavat testamentin hyväksynnän. Otan vielä asiasta selvää joltain tuomarilta. "Tulevaisuudesta huolestunut".

Käänny pankkisi puoleen, siellä on lakiosaajat. Kun sinulla ei ole rintaperillisiä, voit testamentata omaisuutesi ihan kelel haluat, mutta ota yhteyttä lakia osaaviin.

Käsitinkö oikein, kuoleva on huolissaan tulevaisuudesta. Ei ne sulta jälkeenjäävät perinnöt oo mitään ikuisia. Turha huoli pois eläessä. Voit testamentata kelle haluat, eikä sun tarvi perukirjoituksesta huolehtia, muut huolehtivat sen kuoltuasi lain määräämän 3 kk aikana.

Vierailija

Käsitinkö oikein, kuoleva on huolissaan tulevaisuudesta. Ei ne sulta jälkeenjäävät perinnöt oo mitään ikuisia. Turha huoli pois eläessä. Voit testamentata kelle haluat, eikä sun tarvi perukirjoituksesta huolehtia, muut huolehtivat sen kuoltuasi lain määräämän 3 kk aikana.

Tähän nuoren henkilön tekemään pikkunäppärään komenttiin tekee mieli tehdä vastakommentti, eiköhän me kaikki olla kuolevia ?

Ei kannata ulkoistaa itseään problematiikasta.

Fiksu ihminen huolehtii aikanaan selväksi perintöasiat - siis sellaiset henkilöt, joilla on perittävää omaisuutta joko elämäntyön tai suvun perinnön vuoksi. Ja tärkeässä asiassa kannattaa käyttää asiantuntijaa eli juristia. Tällaisilta keskustelupalstoilta ei paljoa apua löydy.

Tyhjätaskuilla ei ole tätä ongelmaa hoidettavana.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat