Minä olen surullinen

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nyt kun palstauudistuksen pääpiirteet on julkistettu niin täytyy todeta että olen surullinen Kulttuuri osion lopettamispäätöksestä.
Luulen että sille olisi tarvetta, nykyisellään kirjoitukset hukkuvat tuonne runoviidakkoon ja niin tulee tapahtumaan myös kirjoiteltaessa Sana on vapaa osastolle.
Kulttuuri on senverran tärkeä osaalue elämässä jotta olisi suonut sille oman osion.

Kommentit (15)

Vierailija

Olen samaa mieltä että Kulttuuri olisi pitänyt säilyttää.
Sitä en ymmärrä miksi Jumalan etsintä siirtyy mukana, millä perusteella ? Siellähän on kaikkea muuta kuin otsikko antaa ymmärtää.

t.nikillinen anonyymi

Vierailija

Eikös tuo tiedote ollut jonkun häirikön tuotos ? jos ymmärsin oikein eilisistä viesteistä.

Vierailija

Runorouvarupikonnan kelmin työ. Niin oletan.
Täytyy muistaa että uudistus on tuon häirikön tekele, sikäli mikäli mitään muuttuu.

Vierailija

Ensimmäisen tiedotteen lopussa oli osoite, minne voi mielipiteitään laittaa.
Laitetaan toivomukset Kulttuurin puolesta, ja kaikki muutkin hyvät (ja huonot) toiveet.

Vierailija

Ei ollut häirikön tuotos. Muistaakseni sari tai joku on kertonut aikaisemmin, että runoarvosteluihin tulee toisenlainen systeemi, muistankohan oikein? Ne eivät kai sitten enää yulisi keskusteluun, vaan niillä olisi oma paikkansa. Ehkä olen ymmärtänyt väärinkin.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
mökinmuori

Nyt kun palstauudistuksen pääpiirteet on julkistettu niin täytyy todeta että olen surullinen Kulttuuri osion lopettamispäätöksestä.
Luulen että sille olisi tarvetta, nykyisellään kirjoitukset hukkuvat tuonne runoviidakkoon ja niin tulee tapahtumaan myös kirjoiteltaessa Sana on vapaa osastolle.
Kulttuuri on senverran tärkeä osaalue elämässä jotta olisi suonut sille oman osion.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Moi!
Eipä voi olla kuin samaa mieltä!
Mielestäni kriteerinä ei voi pitää sitä, miten paljon jollekin kanavalle kirjoitetaan vaan mitä kirjoitetaan.
Kulttuuri on mielestäni asia, joka on niin laaja, monimuotoinen ja jokaiselle vähänkin "kulttuuriselle" tai kulttuurista kiinnostuneelle henkilölle jotain antava. Nykyään tässä hurlumhei- ja aika tympäisevässäkin nettikirjoittelussa kulttuuri-osiossa olisi jotain mielekästä luettavaa ja keskusteltavaa. Edellyttäen, että uusi kanavauudistus toisi mukanaan sen, että epäasialliset kommentit karsiutuisivat eikä asiallinen aloitus tai keskustelu loppuisi heti alkuunsa torppaaviin kommenteihin.

Mielestäni eri kulttuurin alat ovat niin mielenkiintoisia, joista löytyy jokaiselle jotain; voi olla puolesta ja vastaan tai jotain siltä väliltä. Oikeassa ei voi olla kukaan. Siteeraan tähän
Yrjö Kallista, jolta kysyttiin, että mikä on totuus? Hän vastasi suunnilleen näin: "Totuus on kuin taulu. Jokainen näkee sen omalla tavallaan ja jokainen on oikeassa".

Ei muuta kuin kulttuurikanavan puolesta kirjoittamaan. Jospa päätöksiin voitaisiin vielä vaikuttaa.

-tmaria-

gastella2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Todella ikävää jos kulttuuri osio loppuu.

Siellä oli mukavia kirjoituksia, mielipiteitä ja arvosteluja kirjoista.

Muistaakseni Mökinmuori oli aloittanut ketjun tauluista. Yritin sinne aikoinaan saada minunkin mieli tauluni, mutta kuvan siirto ei onnistunut.

Myös muita kiinnostavia kirjoituksia. Sitä voisi kehitellä vielä hyvinkin paljon mielekkäämmäksi.

En ymmärrä miksi tämä osio on lopetus uhan alla.
gastella

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä ymmärsin tuon kirjoituksen uudistamisesta niin, että keskusteluja, siis vanhoja keskusteluja ei siirretä. Ei siellä puhuta mitään koko Kulttuuri-osion lopettamisesta. Sehän on vilkkaimmasta päästä, kun verrataan moneen muuhun alueeseen.

Olenko ymmärtänyt väärin?

Jos kaikki tiedotuksessa mainitut osa-alueet lopetetaan, kovin menee suppeaksi ja entistä sekavammaksi koko nettiET. Koko tiedotus on niin epäselvä ja epätarkka, että kaipaa selvennystä tai sitten suunnittelu on edelleen kesken.

Vierailija

En ole tutustunut infoon uudesta saitista, mutta ymmärrän sanan kulttuuri eri tavalla, mitä se täällä näyttää olevan.
Täällähän suurin osa Kulttuuriosion viesteistä on omia runontekeleitä, joita ei voi kulttuuriksi parhaallakaan tahdolla sanoa.
Toki OIKEASTA kulttuurista voi varmaan laittaa viestejä jonnekin muualle.
Vai olisko niin mahtavasti että runot poistetaan kulttuuriotsikon alta, jos niitä siihen laitetaan? Se olisi upea uudistus.

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa. Runoille aivan oma osio. Runoja ei enää teksti ketjuihin. Runot, riimitykset, kevätlorut jne saman osion alle.

Vierailija

Kyllä tottakai ne pitää erottaa jotka tekevät kulttuuria ja ne jotka vain siitä nautiskelevat tai kritisoivat.
Minä arvostan enemmän heitä jotka tekevät kulttuuria.

Vierailija

Lainaus:

En ole tutustunut infoon uudesta saitista, mutta ymmärrän sanan kulttuuri eri tavalla, mitä se täällä näyttää olevan.
Täällähän suurin osa Kulttuuriosion viesteistä on omia runontekeleitä, joita ei voi kulttuuriksi parhaallakaan tahdolla sanoa.
Toki OIKEASTA kulttuurista voi varmaan laittaa viestejä jonnekin muualle.
Vai olisko niin mahtavasti että runot poistetaan kulttuuriotsikon alta, jos niitä siihen laitetaan? Se olisi upea uudistus.

Olisi upea uudistus, että heille joilla on peukalo keskellä kämmenta ja vain leuat louskuvat eli arvostelevat OIKEATA KULTTUURIA he voisivat kirjoittaa ihan oman juorupalstan nimikkeellä.
Siis OIKEATA KULTTUURIA

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On hyvin monenlaisia asioita jotka kuuluvat kulttuuriin. Lienee mahdotonta määritellä, mikä on oikeaa kulttuuria. Onko se edes tarpeen? Tarvitseeko kaiken jaottelun olla täydellistä ja tarkkaa? Ketä se palvelee? Keskustelupalstoilla voitaneen olla joustavia.

Vierailija

Sana KULTTUURI tarkoittaa ja sisältää!

Weilin ja Göös..ilmaisi 1994 Nykysuomen sivistyssanakirjassa sen näin;

Jonkin ihmisryhmän aineellisen ja henkisen kehityksen aste; inhimillinen toiminta ja toiminnan tuotteet tieteessä, taiteessa ja uskonnossa.

Uusi Suomen kielen sanakirja Gummerus 2002-vuodelta sanoo näin; sivistys, valistus ja henkinen ja aineellinen kulttuuri.
Kulttuurikansa, kansa jolla on pitkälle kehittynyt kulttuuri.
Kulttuurinen, joka kuuluu kultuuriin tai on kulttuurille ominainen.
Käsitteeseen kulttuuri kuulu niin paljon, ei vain maalaustaide....niin kuin täällä asia on ymmärretty.
Kaikki muut vähätelty hornan tuuttiin pois osaamattomien käyttäjien tieltä. Olen närkästynyt arvoistanne.
nim. kulttuurin tekijä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat