Osteoporoosin Käypä hoito päivittyi: ennaltaehkäise ja mittauta

Osteoporoosin Käypä hoito -suosituksen päivitys korostaa murtumien tunnistamisen ja ennaltaehkäisyn tärkeyttä. Kalsiumin ja D-vitamiinin saannin seuraaminen sekä luuntiheysmittauksen tarpeellisuus korostuvat.Lue koko juttu

Osteoporoosin Käypä hoito päivittyi: ennaltaehkäise ja mittauta

Kommentit (5)

"Osteoporoosin käypä hoito: ennaltaehkäise ja mittauta."

Minulla on osteoporoosi, todettiin n.kolme vuotta sitten. On myös korkeat kalkkiarvot, joten en
voi syödä kalsiumia. Sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa, jonka vuoksi minulta leikattiin adenooma
n.kaksi vuotta sitten. Kävin kilpirauhas-vertaistukiryhmässä, siellä olin ainoa liikatoimintainen, muut
osallistujat kaikki vajaatoimintaisia. En ole saanut lääkäreiltä tarpeeksi tietoa tilanteestani, joten
olen vähän tyhjän päällä, ja käsittääkseni olen ns.harvinainen tapaus. Mieliala heittelee, iho kuivuu.
hiukset ohenee jne. Ei ole annettu mitään lääkitystä, ainoastaan yksi 20mg:n D-vitamiinikapseli vrk:ssa.

Löytyykö kohtalotovereita?

nim. epätietoinen kuuskymppinen mummo

20µg on vastasyntyneen annos D-vitamiinia

100µg/vrk on aikuisen

kalsiumin aineenvaihdunta häiriintyy, kun D-vitamiinia ei saada tarpeeksi

lisäksi

K2
magnesium

Naapuri 50v on osteoporoosi. Pyylevä ja liikkuvainen. Kaatui ja oikean käden ranne ihan sökö ja työkyky meni.

Tämän me maksamme kaikki verorahoissa, kun THL valehtelee ja pitää kansaa sairaana kohdusta hautaan

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Keskustelun aloittaja,sinun ei nyt kannata eikä pidäkään jäädä miettimään .
Vaadi tarkempia tutkimuksia noihin vaivoihisi.Kilpirauhasesta ,varsinkin juuri liikatoiminnasta tulee monia vaivoja.
Osteoporoosi on yksi niistä.Siihenkin on hoitokeinot.
Ja jokin perimmäinen syy on myös tuohon kilpirauhasen liikatoimintaan,mikähän,se pitää selvittää.

Osteoproosi on erittäin ikävä, kivulias sairaus. Minulla on hoitona 500mg Calcichew purutabletti sekä Protelos jauhe kerran päivässä. Viimeisimmässä mittauksessa pituus lyhentynyt 2 cm. Ensisijaisesti keskitytään kivun hoitoon joten näillä mennää eteenpäin, joskus kovempaa ja tarpeentullen sitten hidastetaan vauhtia.

Mökin muori

Osteoproosi on erittäin ikävä, kivulias sairaus. Minulla on hoitona 500mg Calcichew purutabletti sekä Protelos jauhe kerran päivässä. Viimeisimmässä mittauksessa pituus lyhentynyt 2 cm. Ensisijaisesti keskitytään kivun hoitoon joten näillä mennää eteenpäin, joskus kovempaa ja tarpeentullen sitten hidastetaan vauhtia.

Aika outoa hoitoa.

Osteoporoosi EI johdu kalsiumin puutteesta vaan sen imeytymisestä.

Kun on jo saanut sairauden, niin lääkäri määrää lääketehtaan kalkkipillereitä, jotka eivät ole millään tapaan terveyttä edistäviä.

Kannattaa itse ottaa selvää ravitmeuksen vaikutuksesta terveyteen.

Kaikkea voidaan lisäksi mitata verikokeilla.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat