Kommentit (13)

Vierailija

Tuulevi
Nivelrikko söi peukaloniveleni tietokonetyöskentelyn takia. Pärjään kuitenkin niiden kanssa hyvin, kun ei niin paljon tarvitse rasittaa.
Polvien ja nilkkojen kanssa sitten onkin vaikeampaa. Liikuntaa pitää kuitenkin saada, mutta sopivasti.
Jälleen kerran huomasin, kun juutuin sukkakutimen kanssa nojatuoliin, että nivelet olivat kuin ruostuneet saranat. Aamulla nilkutin kahvipöytään ja pelko pani miettimään, miten tästä eteenpäin.
Lähdin siten sauvojen kanssa liikkeelle. Niiden sauvojen avulla pystyin tukemaan jalkojani ja muutaman pikkulenkin jälkeen uskalsin jälleen liikkeelle ilman sauvojakin. Joskus vain unohtuu se raja kuinka pitkiä matkoja kannattaa kävellä. Sitten kyllä saa lepäillä muutaman päivän. Talvellahan se on vaikeampaa. Tosin jos pitää hiihtämisestä se kyllä sopii, kuten uiminenkin. Kesällä vastaavasti on hyvä pyöräillä.
Kyllä sen nivelrikon kanssa pärjää jotensakkin. Lääkäri sanoi minulle, että myös oma elimistö pyrkii korjaamaan tilannetta. Olen kuullut usealta nivelrikkoiselta, että niin kauan kannattaa kuntouttaa omia niveliä, kuin vain suinkin pärjää.
Tekonivelet eivät kuitenkaan ole oman veroiset.

Vierailija

Kärsin itsekkin nivelrikoista. Oikessa olet, että liikunta on hyväksi vaaikka se koskeekin. Minulla on hyvää voidetta joka helpottaa liikkumista,, se on ALOE HEAT LOTION, se suunniteltu ihan koti käyttöön ja auttaa tai ainakin hetkellisesti helpottaa liikkumista. mutta eihän se paranna. Itse olen tyytyväinen kun taas voin käydä lenkillä

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Täällä myös yksi polvi-nivelrikkoinen.
En pystynyt laskeutumaan oikean polven varaan, sitten otettiin röntgen, sitten magneettikuva ja sitten erikoislääkärille joka ehdotti polven puhdistamista sisältä.
Tuttavani kertoi hänelle auttaneen Glucosam-pillerit ja nyt olen itse käyttänyt niitä hyvällä menestyksellä.
Olen kuullut, että toisia auttaa, toisia ei.
Olen tyytyväinen kun sain niistä avun. Saa vain reseptillä.

Vierailija

Näin me taistellaan näiden kuluvien osien kanssa, kuten polvien.
Minulla on puhdistettu molemmat polvet nivelkierukan repeämän vuoksi. Toisessa polvessa todettiin jo röntgenkuvassa kulumaa, mutta toisessa polvessa kuva ei kulumaa tuonut esiin. Tähystyksessä kuitenkin siellä oli paha kuluma eli nivelrikko.
Näillä kuluneilla polvilla on mentävä.

Kesällä alkoi viimeksi puhdistettu polvi jälleen oireilla ja halusin mielummin fysioterapeutin luo kuin uusintaleikkaukseen.
Hyvän fysioterapeutin ansiosta oireiden syy löytyikin aivan muualta kuin polvesta.
Vanha selkävaiva ja siitä aiheutuva virheasento jalassa ja heikkous pakaralihaksessa.
Oikeilla jumppaohjeilla on tullut helpotusta ja ymmärrystä kipuihin ja vaivoihin.
Kulumia ja vaurioita ei saa pois, mutta oikeilla liikkeillä ja kävelutekniikalla oloon saa huomattavaa helpotusta.
Onneksi tänä talvena on ollut paljon lunta siinä on saanut hyvää jumppaa koko kropalle raittiissa ilmassa.

Liilettä niveliin on paras lääkkeeni.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Täällä vielä yksi,joka liittyy "nivelrikkoklubiin"! Minulla on nivelrikon vuoksi osa-jäykistetty kummatkin isot varpaat.
Sen jälkeen oli vähän totuttelemista taas kävelyyn,mutta fysioterapian ja yksilöllisesti suunniteltujen pohjallisten avulla sekin onnistui.
Hieman jäi jalkaan virheasentoa.
Jumpalla pitää käydä ja muistaa omatoimiset jumppaliikkeet myös,sillä pienikin virheasento jalassa saattaa myöhemmin kipuilla polvessa,lonkissa ja selässä.
Myös ylenmääräistä kävelyä pitää välttää.

Vierailija

Täällä myös nivelrikkoa sormissa.Jumppa ja liikunta ja uinti ovat auttaneet.Omat jumppaohjeet fysioterapeutilta saadut.Yliliikkuvat nivelet ja löysät nilkat sekä ranteet.Mutta liikaa ei saa lenkkeillä.Kesällä helppo ,kun ei tarvitse pelätä kaatumista.

Vierailija

Tässäkin yksi nivelrikkoinen.Vesivyökävely on ollut minulle sopivaa liikuntaa.Vaikka tunnin kävelen,niin nivelissä ei tunnu myöhemminkään kipua .Joinakin päivinä pyöräilen,mutta se melkein enemmän tuntuu polvessa kuin tuo uimahalliliikunta.Harmittaa,kun ei voi polvillaan pylliä kukkamaalla,kun nyt keväällä olisi niin monenlaista puuhastelua ulkona.Mutta hyvä näinkin,kun vielä omin voimin liikkeelle pääsee.Aurinkoa kaikkien kevääseen !!!

Vierailija

Täälläkin yksi polvennivelrikosta kärsivä,tutkittu on ja lääkkeitä en voi syödä kipuun muuta kuin panadolia.Parempi kipuhoito on kuitenkin ollut hevosgeeli siinä on kamferia,mentolia ja arnikkiöljyä.Ensin viilentää ihoa sen jälkeen lämmittää.Ei tahraa vaatteita ja auttaa ainakin minulla kipuun ja laskee turvotusta,kuntosalilla käyn 3x viikossa,siellä oma ohjelma polvia ympäröivien lihasten vahvistamiseen on auttanut.Kyykkyyn ei enää voi kuitenkaan laskeutua alas asti.Olen ajatellut hankkia pihalle pienen puutarhapenkin jolla voi istua kun tekee istutus töitä=)

Vierailija

Tuota hevosgeeliä minullekin on kehuttu useammasta suusta, on edullisen hintaistakin kuulemma.
Minua harmittaa, kun polvi on ruvernnut niin pahasti reistaamaan että lenkkeily ei enää ole kivaa, pitää astella irvihampain. - Tiedättekö, pitääkö painavien kassien ja mattojen kantamista välttää? Polveen sattuu kun niitä retuutan, mutta tuleekohan polvi siitä myös pahemmaksi?
Aion ensimmäiseksi kokeilla noita voiteita ja sitten polven puhdistusta, joka naapurin rouvalle auttoi pitkäksi aikaa.
Ennen kävin jumpparyhmissä, mutta nyt en enää viitsi mennä, kun niin paljon siellä nojaillaan polven varassa ja pompitaan. Ei onnistu enää minulta!

Vierailija

Moikka,

Nivelkierukan poisto aiheuttaa lähivuosina kivuliaan nivelrikon. Nivelkierukka voidaan nykyään korjata siirteellä ja implantilla. Kirjoittelin tänne mietteitä nivelkierukan palauttamisesta -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0 .

Itselläni mediaali puolen nivelkierukka repesi onnettomuuden seurauksena ja kierukasta jouduttiin poistamaan noin 80%. Nyt samassa polvessa on kivulias nivelrikko ja keinonivelen asennus huolettaa koska ikää on vasta 35-vuotta.

Vierailija
kevättä

Täälläkin yksi polvennivelrikosta kärsivä,tutkittu on ja lääkkeitä en voi syödä kipuun muuta kuin panadolia.Parempi kipuhoito on kuitenkin ollut hevosgeeli siinä on kamferia,mentolia ja arnikkiöljyä.Ensin viilentää ihoa sen jälkeen lämmittää.

Mitä tämä "hevosgeeli" on oikealta nimeltään ja mistä sitä voi ostaa?

Vierailija

Itsellä on ollut neljä vuotta molemmissa polvissa nivelrikko ja vasemman käden nimetön ja keskisormessa nveltulehdus särkyyn  600mg Burana tarvittaessa ja yrttivoidetta, kylmä hevosgeeliä,Glucadol 400 mg 3 tabl/päivässä .Kivut välillä rauhoituneet.Harrastan pyöräilyä , uintia.

Kävelyssä välillä rappuissa tuntuu polvien nivelrikkot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat