Kokemuksia sivusuhteesta.

Vierailija

Miten olette kokeeneet tai suhtaudutte sivusuhteeseen?
Itselläni on ollut lähes kymmenen vuotta avioliiton ulkopuoleinen sivusuhde.
Kaikki alkoi hyvänä ystävyytenä, mutta ajautui myöhemmin seksisuhteeksi.
Ystävyys on edelleen se kantava voima, joka pitää meidät yhdessä.
Välimatkaa on niin paljon, että tapaamme vain muutaman kerran vuodessa.

Syitä on varmaan monia miksi kaikki on kestänyt näin kauan.
Tärkeää on kokea olevansa arvokas ihminen, voi nauttia toisesta ihmisestä aidosti ja syvällisesti.
Iäkkäämpänä seksikin on aivan hurjaa ja intohimoista, aivan kuin nuorena, ellei enemmänkin.

Kuitenkin tapaamisten jälkeen tulee syyllisyys ja kysyy itseltään, että miksi?

Omassa avioliitossa on paljon hyvääkin, mutta se tärkein on kadonnut läheisyys.

Tietysti olisi ollut jonkun mielestä järkevää erota, mutta kun ei tullut aikonaan lähdettyä niin kannattaako enää.

Kokemuksesta tiedän, että torjujia ja moralisteja löytyy, mutta onko rehellisiä keskustelijoita ja ymmärtäjiä.
Nimim. Onnellinenonneton.

Sivut

Kommentit (136)

Vierailija

Minun mielestäni on ihan sopivaa pitää tällaista suhdetta, jos ei loukkaa sillä ketään. Tulin ihan kateelliseksi kun luin juttusi.
Se rakkaus minkä saat suhteeltasi, heijastuu varmasti avioliittoosi. Jaksaa paljon paremmin arkisen elämän. En kyllä puhu kokemuksesta mutta minusta tuntuu siltä. Kaipaan omaankin avioelämääni jota on kestänyt jo yli 40 vuotta jotain säpinää.
Tässä iässä ei uskalla enää tehdä mitään, jatkaa arkista elämää ja toivoo että jonakin päivänä omassakin avioliitossa tapahtuisi vaikka uudelleen rakastuminen aviopuolisoon.
Elää täysillä niinkauan kun on elämää !

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Eiköhän jokaisen ole päätettävä syvällä omassa sydämessään, mikä elämässä on itsekullekin tärkeintä. Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä menneen parhaat muistot ja jatkaa siitä eteenpäin, eli sitä sitten entisessä tai uudessa suhteessa tai molemmissa. Tärkeää on, että itse on sinut oman omantuntonsa kanssa, eikä loukkaa ketään.
Eläkää ja antakaa muidenkin olla!
Eläkäämme kukin tavallamme ja kunnioittakaamme muita!
Hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille toivottelee Aluisa

Vierailija

Hei.
Hienoa kun näinkin arkaluonteisesta aiheesta keskustellaan, annan suuren arvon sille.
Tällaiset kypsät syvälliset suhteet ovat varmaan hyvin antoisia ja vahvistavia.
On oltava itselleen rehellinen ja elettävä itselle tärkeiden päämäärien mukaan.
Tietysti sillä ehdolla että ei tietoisesti loukkaa toista osapuolta.

Voihan olla, että tuollainen sivusuhde antaa voimaa jatkaa ja jaksaa vakinaisessa nahistuneessa liitossa.

Meille on annettu vain ja ainoastaan tämä yksi elämä siis nauti sinä Onnellinenonneton!

Vierailija

Hei haloo naiset,mitä te oikein meinaatte... syvällistä ja antoisaa,eikä muka loukkaa ketään!
Pettämistähän tuo on!!!
Ja vielä naisten päivänä! Nyt meni kylä luotto teihin!!!

Vierailija

Siis ei voi olla totta.Luin sivun alun eilen illalla.Missä yksi ihminen kertoo,kuinka on jo vuosia pettänyt puolisoaan ja toiset antavat kannustavia "hurraa" huutoja.Jos vain hyvältä tuntuu,eikä loukkaa ketään.Pettämistä ja salailua vuosia.Uskomatonta .Eroa jo hyvä ihminen.Etkö tajua jo ilman kysymättäkin,että teet todella väärin.Eronneena olet vapaa kulkemaan,mutta naimisissa ollessasi sinulla pitäisi olla edes hiukkasen vastuuta.Huh huijaa.

Vierailija

Avioliitossa on puolisoiden kilpailtava toistensa kunnioittamisessa. Jos kunnioitus
puuttuu ei avioliitolla ole mitään merkitystä. Ollaan kuin eläimiä.
Älkää yllyttäkö ketään aviorikokseen.

Vierailija

Nyt pitää kyllä todeta, ettei kaikki naisetkaan ole samaa mieltä asiasta. Ja olisin sitä samaa mieltä olipa kyseessä sitten mies tai nainen.
Pettämistähän tuo on. Voin vain ihmetellä kuinka jokaisen reissun jälkeen ilkeätkin katsoa miestäsi silmiin ja kaivautua kylkeen.
Moralismiahan tämä on, tiedän sen. Mutta yksi avioliiton/parisuhteen edellytyksiä ovat nimenomaan luottamus ja kunnioitus toista kohtaan. Eiköhän se jokaiselta ajanoloon häviä se mieletön rakkauden tunne. Mielestäni se muuttaa muotoaan ja syvenee, jos sille annetaan mahdollisuus.
Itse aina välillä olen huomannut miettiväni (omalla kohdallani), että mitä tämä parisuhde oikein antaa, mutta sitten onneksi tulee ne kirkkaatkin hetket, jolloin huomaan ikään kuin rakastuvani uudelleen puolisooni.
Sori vain mutta en voisi kuvitella itseäni pettämässä ja sitten eläväni "normaalia" elämää puolisoni kanssa....

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki niin miehet kuin naiset,
Kenellä meistä on oikeus moralisoita saati tuomita toisten tapaa elää? Itse olen elänyt hyvin kurinalaista elämää, mutta seurannut aika läheltä sivusta, kuinka jollakulla on pitkänkin liiton aikana koko ajan ollut joku sivuviritys. Silti olen aina antanut hänelle ihmisarvon, koska katson, ettei asia missään nimessä ole kuulunut minulle. Toki jos asia olisi omalla kohdalla, tietäisin kyllä, miten toimisin.
Toivon kaikille aurinkoa sydämeen ja iloa elämään miten sitten elättekin!
Näin Aluisa aurinkoisena päivänä

Vierailija

Eiköhän tuo aloittaja ole kertonut vain "päiväunelmistaan". Totta tuo tuskin on, tuonhan lukee jo rivien välistä!

Ja tuollaisen asian kolahtaessa omalle kohdalle ei tosiaakaan tiedä miten käyttäytyisi, voihan sitä jotain luulla, mutta kun ihminen ei tunne edes itseään, vaikka olisi elänyt lähes sata vuotta.

Vierailija

Ensiksikin kiitos Aluisalle.
Olet uskaltautunut kirjoittamaan nimimerkilläsi ja vieläpä oikein asiallisesti.
Näin kun itsekkin on ystävänä seurannut kuvatun laista tilannetta niin en pystyisi olemaan tuomari ja tuomitsemaan ihmistä ihmisenä. Jokaisella on kulloisessakin elämäntilanteessa oikeus tehdä tietyt valinnat.
Näin erilaisten mielipiteiden joukosta löytyi nämä puhtaat ja viattomat toiset moralisoivat ja tuomitsevat henkilöt.
Liekö alkukirjoituksen tarkoituskin ollut näin????
Mielestäni ulkopuolinen ei koskaan voi tietää ihmisten elämää ja mikä on aiheuttanut mitä.
Harvoin me elämme toisten arjessa ja tiedämme mitä siellä oikeasti tapahtuu.
Otan esimerkiksi keskustelun narsismista.
En minä kyllä anna arvoa myöskään moralisteille ja tuomitsijoille.
Mikähän heidän oikeutuksensa oikein on?

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ei kai tässä uskalluksesta ole kiinni vastata,emmehän me tunne toisiamme,vaikka olisi nimimerkkikin.Aluksi en vaan viitsinyt vastata tähän viestiin,koska minusta se on niin uskomaton.Että sivusuhde 10 vuotta.
Minun ymmärrystäni tämä asia ei ainakaan saa.Miksi sitten roikkua toisessa ja pettää puolisoaan,jos toisen kanssa on niin ihanaa?
Taitaa kyseessä olla taloudelliset syyt,tai lasten huoltajuus.Niin tai näin,en viitsi ruveta edes pohtimaan,mutta puhdasta ja viatonta ei tämän jutun aloittajastakaan saa.
Tarina on kyllä niin uskomaton,että toisaalta se voisi olla feikkikin.Näitähän on kuulemma välillä nuorten palstoilla.
Esim. jos keskustelut ei tunnu luistavan,niin joku heittää vähän keksittyä tarinaa sekaan,niin johan taas keskustellaan!

Vierailija

Mikä tekee sivusuhteesta SUHTEEN? Seksikö? Petänkö puolisoani, jos koen sielunkumppanuutta vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa ja pystyn keskustelemaan aivan kaikista asioista, myös niistä, mitä ei kotona haluta kuulla/kuunnella?
Entä jos suhteeseen liittyy halaus, hellää koskettelua ilman yhdyntää? Entä jos oma liitto on ollut seksitön jo vuosia? Entä jos oma suhde onkin enemmän hoitosuhde kuin aviosuhde? Ulkopuolelta ei voi tietää, jokaisen pitää tietää itse. Minun käsitykseni on, ettei kukaan pääse puolisoitten väliin, jos sitä väliä ei ole.

Vierailija

Kylläpä on maailma mennyt mallilleen. Nykyisin ihmiset saavat/uskaltavat tehdä oman mielensä mukaan kaikissa asioissa,
Ei mitään rajaa esim. avioliiton pyhyydestä/pysyvyydestä.Koti oli ennen yhteiskunnan ydinyksikkö. Perheitä hajoaa, lapset kärsii, nuoriso elää irtosuhteilla.Kaikissa ikäluokissa jopa ihmisten kienlenkäyttö ja käytöstavat huonontuneet. Kaikki tällainenko pitäisi hyväksyä? Omatuntoko ei sano mitään?
Ajastaan ja jo nyt korjataan satoa vääristä valinnoista.
Ihmisten pahoinvointi lisääntyy turvattomuuden takia. Ihmis-suhteet, perheiden koossapitäminen on oleelisen tärkeää.
(Ennenaikaan motto oli Koti, Isänmaa ja uskonto.)

Tämä ei nyt ollut varsinaisesti vastaus tai syytös aloittajalle, vaan yleinen kannanottoni nykyisestä maailmanmenosta!

terv. mummo väärältä vuostuhannelta.

Vierailija

Täällä on myös toinen "mummo väärältä vuosituhannelta" !

Kyllä omatunto on kuopattu jo aikoja sitten. Jokainen saa tehdä mikä itsestä tuntuu hyvältä, ei saa ajatella miltä toisesta tuntuu, sehän saattaa jo olla uhrautumista. Jokainen on oman onnensa seppä!

Kuten olemme huomanneet ei saa moralisoida tai tuomita! Kaikki peliin vaan, kerranhan täällä tallataan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat