Kevättä kaikille yksinäisille!

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Jäätyäni kesällä leskeksi,olen yksinäisyyden ja surun keskellä yrittänyt etsiä niitä hyviä ja kantavia asioita tämän elämäntilanteeni keskellä. Löytyyhän niitä:
Perhe,lastenlapset,ystävien aito tuki,jokunen harrastus ja tämä asumismuoto maalla,jossa on pakko lähteä lumitöihin sekä lämmityspuita sisälle hakemaan.Ajattelen usein että onneksi asun maalla.Ei ole mahdollista pelkästään kääriytyä suruunsa.Pakolliset ulkotyöt antavat voimia ja raitista ilmaa.Kohta pääsemme kevääseen ja kesään.ja "tilukseni" senkun laajenevat ympäröivään luontoon.Voimia kaikille yksinäisille !

Kommentit (7)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Maatiainen,
Toivotan sinulle voimia jaksaa päivä kerrallaan. Olen itse elänyt paljon yksinkin, enkä ole sitä surrut, arki pitää meidät kiinni elämässä. Olkoon päiväsi täynnä iloa, valoa ja lämpöä! Täällä on kiva "tapailla" toisia ihmisiä ja vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia.
Hyvää kevään odotusta toivottelee Aluisa

Vierailija

Kyllä tämä kevät tuo välillä kovasti pintaan tämän yksinäisyyden. Mistähän johtuu? Vaikka kyllä se kulkee mukana joka päivä. Iloton on moni päivä.. On sairautta ja ystäviä ei paljon ole. Jossain vaiheessa hekin ovat kadonneet.
Olisipa ihana omistaa kuitenkin oma kulta. Ei tässä iässä enää mitään ihmeellisyyksiä kaipaa. Tietäis, että joku välittää.
Raha on este monellekkin asialle. pitäis vaan jaksaa keksiä jotakin tekemistä aina, kun alkaa tuntua ikävältä. Onneksi on sentään pari hyvää ystävää, jotka soittelee ja netissä tulee haastettua. Liian kauan yksinäni olen ollut. Vuosissa tarkoitan. Tämä pitää vaan kestää. Tulee oma koti ainaskin tutuksi, kun aikaansa täällä päivästä toiseen viettää.
Kevät tulee. Odotan sitä . Aurinko piristää. Kissoja hoitelen. Terveisiä muillekkin yksinäisille ja koitetaan pärjätä.
Ei ollut tarkoitus ainoastaan valittaa.

Vierailija

Kiitokset Maatiaiselle (ja muillekin vastaajille) toivotuksista.

Silti minun tunnelmat ovat melko samanlaiset kuin Pirtsalla. Asun myös (työ)maalla, mutta ei ole perhettä, ei ystäviä jotka tukisivat seurallaan tai auttaisivat käytännön asioissa. Kaikki on tehtävä itse, yksin, tai sitten jää tekemättä niinkuin tänä talvena jatkuvan sairastelun vuoksi. Kun voimat on lopussa, ei siinä paljon hyvä asenne ja itsesuggerointi auta. Yksinäinen lanka katkeaa helposti.

Päivä paistaa samalla tavoin risukasaan ja kevät on kaikilla. Vaan elämän onni pysyy poissa.

t. yksin kotona, sairaana

Vierailija

Hei
Haluan toivottaa kaikkea hyvää kaikille!
Kevät herättää monenlaisia tuntoja pintaan mm. tämän yksinäisyyden tunteen. Kaikkein voimaikkain tämä ilmiö tulee juuri keväällä, kun luonnossa on menossa "parinäytelmiä" ja uuden kasvun alun aikaa.
Mutta täytyy muistaa, että kevät on myös toivon ja uusien ihanien toiveiden ja odotusten aikaa.
Joskus on tietysti ns. synkkiä hetkiä jokaisella.
Aina ei ole helppo iloita asioista, jos tuntuu, että rämpii yksinäisyyden suolla.
Eilisaamun radiotoimittaja sanoi että kun oli rämpinyt sohjossa kengät kastuneena kotio, häntä ensin harmistutti, mutta kun hän oivalsi, että sehän johtuu kevään tulosta, niin osasi jopa riemuiten laittaa kengät kuivumaan.
Toivon todellakin, että jokaiselle löytyisi joka päivään ainakin yksi hyvä ilonpilkahdus ja muutenkin mukavaa kevättä!

Vierailija

Ilonpilkahduksia jokaisen päivään toivon minäkin :-)

Jokainen uusi päivä on Luojan lahjaa....

Vierailija

Edelliseen on hyvä jatkaa,Hän pitää huolen taivaan linnuista ja kedonkukista,miksikäs ei meistä.

Voimia ja ilonpilkahduksia tähänpäivään ja tuleviin.

Vierailija

Lainaus:

Kiitokset Maatiaiselle (ja muillekin vastaajille) toivotuksista.

Silti minun tunnelmat ovat melko samanlaiset kuin Pirtsalla. Asun myös (työ)maalla, mutta ei ole perhettä, ei ystäviä jotka tukisivat seurallaan tai auttaisivat käytännön asioissa. Kaikki on tehtävä itse, yksin, tai sitten jää tekemättä niinkuin tänä talvena jatkuvan sairastelun vuoksi. Kun voimat on lopussa, ei siinä paljon hyvä asenne ja itsesuggerointi auta. Yksinäinen lanka katkeaa helposti.

Päivä paistaa samalla tavoin risukasaan ja kevät on kaikilla. Vaan elämän onni pysyy poissa.

t. yksin kotona, sairaana

Mitä se onni muuten on?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat