KÄNNYKÄT

Vierailija

Kännyköitä myydään paljon, ja niin hienoja, niin hienoja. Mutta kuinka moni meistä osaa käyttää niitä kaikkia hienouksia? Kuka tietää mikä on mobiililaajakaista? Miten pääsee puhelimella internetiin? Mikä on Bluetooth ja kaikki se muu siellä valikoissa? Kuinka usein me maksamme turhasta - turhista mahdollisuuksista, joita meille ei kukaan opeta! Itse koetin käydä myyjäkaupassa saamassa neuvoja, mutta ei se asia heitä kiinnostanut, ei tietenkään, olinhan jo ostanut puhelimen.

Kommentit (8)

Vierailija

Itse olen kovin myöhään opetellut kännykän käytön. Niin kauan kuin Suomessa lankapuhelimet pidetään, aion roikkua langoilla - vain telefoonin puutteessa turvaudun kännykkään. Niin sanottu mummokäykkä olisi varmaan ainoa, jonka näppäimet olisivat minun sormilleni kyllin isot. En ymmärrä, miten miehetkin isoine kourineen niin näppärästi tekstaavat viestejä pikkuruisia näppäimiä vikkelästi painellen. Oikea taidonnäyte minun silmissäni. - Itse en osaa mitään lisätoimintoja, enkä oikein niitä tavallisiakaan hallitse kunnolla. Aina ilmestyy ruudulle joku kumma kysymys, jota en ymmärrä. Sitten painelen vimmatusti kaikkia mahdollisia nappeja päästäkseni soittamaan. - Niin että tunari mikä tunari.

Vierailija

Emme me ole tunareita, tunareita ovat ne myyjät, jotka eivät välitä esitellä asiakkaille edes oleellisimpia toimintoja. Minäkin maksan jostain mobiilikaistasta, josta en edes toedä mikä se on. Tiedän, että kännykällä pääsisi jopa sähköpostiin, mutta se kai tarvitsisi jonkinlaista asennustoimintaa, en tiedä. On todella kummallista, että missään ei ole kiinnitetty huomiota tällaiseen. Oikeastaan itse myyjäliikkeet, - tai kansalaisopistot visivat järjestää puhelimen käyttökursseja.
ET-lehti voisi tehdä jutun tällaisesta!!!!

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kännykän omistajat,
On se hyvä, että minun v. 2001 ostettu kännykkä vielä toimii sen verran, että saan soitetuksi ja tekstiviestin lähtetyksi.
Muutapa minä en edes tarvitse. Lankapuhelimen käytön sentään vielä hallitsen silloin harvoin kun sitä tarvitsen. Minä olen intohimoinen kirjeiden kirjoittaja, joten sitä kautta yhteydenpito ystäviin sujuu mainiosti.
Kirjoitellaan toivoo Aluisa

metsänpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ei taida olla sellaisia kännyköitä jolla voi pelkästään soittaa?

Mobiililaajakaista liittyy kai niihin kannettaviin laitteisiin joilla pääsee nettiin langattomasti
vaikka missä. Pitää olla mokkula ja siihen sim-kortti.

Tietokoneella on muuten helpompi kirjoittaa ja lähettää tekstiviestejä kun on iso ja selkeä
näppäimistö millä kirjoittaa. Esim. joku toivotus ja vaikka 10 eri kännykkänumeroa ja
kaikille menee sama toivotus.
Onko tuttua touhua?

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Seniorikännyköissä taitaa olla sellainen malli jolla voi ainoastaan soittaa ja tietysti siihen voi soittaa.
Nyt suomenkin markkinoille on tullut useita seniorikännykkä malleja.
Kun nettiin laittaa hakusanaksi "seniorikännykkä" niin löytyy monta esittelijää noista laitteista

Vierailija
metsänpoika

Ei taida olla sellaisia kännyköitä jolla voi pelkästään soittaa?

Mobiililaajakaista liittyy kai niihin kannettaviin laitteisiin joilla pääsee nettiin langattomasti
vaikka missä. Pitää olla mokkula ja siihen sim-kortti.

Tietokoneella on muuten helpompi kirjoittaa ja lähettää tekstiviestejä kun on iso ja selkeä
näppäimistö millä kirjoittaa. Esim. joku toivotus ja vaikka 10 eri kännykkänumeroa ja
kaikille menee sama toivotus.
Onko tuttua touhua?

Minulla on kyllä sellainen yksinkertainen kännykkä, jolla vain soitetaan ja
lähetetään tekstareita. Kamera ja laajakaista ovat sitten taas
ihan erikseen. Olen kyllä joskus lähetellyt tekstareita tietokoneella, ihan
kätevää se on.

Hyvää viikonloppua kaikille t. Grandmother

Vierailija

Kiitos tuosta vinkistä, että tietokoneella voi lähettää tekstiviestejä. Sillä tavalla minultakin varmaan parhaiten onnistuisi, kun sähköpostia käytän muutenkin paljon. En tohdi kaikilta tuttavilta udella e-mail -osoitetta, kun ihmiset muutenkin tikahtuvat roskapostin paljouteen. Itsekin jatkuvasti joudun siivoamaan pois roskaviestejä ja kirjoittamaan peruutuksia mainostaville firmoille. Nettikilpailuista harvoin voitan, mutta usein alan saada mainospostia.
Meidän nuorimmainen surffailee netissä kännykällään, minä en kunnolla näkisikään niin pientä screeniä (vai mikä se oli).

Aluisa, mukava kuulla että kirjeiden kirjoittajia yhä löytyy - muidenkin kuin karhukirjeiden. Silloin harvoin kun maltan ruveta väsäämään kirjettä, oikein nautin siitä. Ja vielä tyytyväisempi olen, kun saan preivin valmiiksi ja pudotan sen postilaatikkoon, Itellan hyvään (?) huomaan. - Puhumattakaan siitä ilosta, jonka saamani kirje tuottaa lukiessa. Sähköposti ja tekstiviesti ovat nopeita lähettää ja heti luettavissa. Mutta oikeaa vanhanajan kirjettä ne eivät korvaa.

Vierailija

Tässä on jotain kännykkäasiaa, mutta ei varsinaisesti "seniori-kännykästä",
josta aiheesta kyseltiin vasta avatussa keskustelussa. Muistelin, että
joskus olisi keskustelu sellaisista selkeänäyttöisistä kännykkämalleista,
mutta en sitä nyt löytänyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat