Tyytymättömyys

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Miten jaksatte/suhtaudutte ihmiseen, joka poikkeuksetta löytää kaikista asioista vain ja ainoastaan negatiivisia asioita?
Vaikka kuinka yrittäisi asioista tuoda esille ne hyvät puolet niin silti tuntuu, että päällimmäiseksi jää aina vain enempi ja enempi se kielteinen puoli.
Tuntuu aivan ahdistavalta kaiken keskellä kuunnella jatkuvaa nassutusta siitä miten kaikki on huonosti. Kokonaisuutta ajatellen asiat ovat (minun mielestäni ) ihan hyvin, mutta hän todellakin kaivaa jokaisesta hyvästäkin asiasta vaikka sen yhden kielteisen jutun esiin..
Tuntuu ettei tätä jaksa.

Kommentit (4)

Vierailija

Hei

Kannattaa ohjata keskustelu niin, että tällainen ihminen ikään kuin itse joutuu pohtimaan asioiden painotuksia, hyvä keino on käydä ensin läpi asioiden ääripäät.

toinen ryhmä joka monesti sammuttaa hyvän keskustelun ovat ns. kaikkien alojen asiantuntijat. Tai "minähän tiedän tästäkin asiasta enemmän kuin te" ihmiset. Onko tällaisia tullut vastaan?

Vierailija

Asiantuntijat ovatkin oma lukunsa. Joillakin tuntuu olevan aina parempaa tietoa/kokemuksia kaikista asioista. Puhuttiinpa sitten ihan mistä tahansa. Kerran työpaikalla sattui sellainen tilanne kun juuri henkilö oikein selosti että miten minä tiedän ja minulle on sattunut ym. Eräs toinen henkilö seurasi tilannetta vähän sivummalta ja aloitti ihan uudelta saralta keskustelun, mutta aloitti sen osoittaen sanat suoraan tälle henkilölle, että tällainen juttu, mutta sinä varmaan voitkin jatkaa tästä koska tiedät taatusti tästä enemmän kuin me muut ja jäi odottaen katsomaan ko. henkilöä.
Voitte vain kuvitella tilannetta....

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

- Joskus on todella rakasta, kun joutuu sellasen henkilön kanssa olemaan,
JOKA kaivaa aina niitä negatiivisia asioita ja suorastaan hekumoi kuinka kauheita asioita voi sattua... ?

* * Itse olen ikuinen optimisti ja vahvasti uskon, että aina asiat jotenkin järjestyy. Onneksi voin valita keiden kanssa olen tekemisissä !
............................................................................

" Vältä äänekkäitä ja riidanhaluisia, sillä he ovat vahingoksi sielullesi....
- älä pelkää olla hellä, äläkä suhtaudu kyynisesti rakkauteen,
sillä se nousee kuin uusi ruoho; tuoreena joka kevät ! "

............................................................................

Joskus joudun kuuntelemaan "kaiken kaikesta tietäviä",
- ajattelen että puhu sie, mie pitelen hevosta....

näihin tunnelmiin......

Vierailija

Ihanaa päivää sinulle Valmatar.
Valitettavasti tuota ensimmäistä neuvoa ei voi aina toteuttaa.. Joskus on kyeessä sellainen läheinen ihminen, jonka asioita joudut hoitamaan ym. Samalla saat sitten likasangolla päälle kaadettuna kaiken maailman kamaluuden.. kaikista asioista tuodaan vain aina esille se negatiivinen puoli.
Väsyttävää!
Ja huolissaan myös siitä, "tarttuuko" se, tuleeko yhtä kyyniseksi ja pessimistiseksi kaikkeen itsekin ajan oloon??? Toivottavasti ei.
Vaikka kuinka yrittäisi kaivaa niitä hyviä asioita esille, niin tulee niin mutta kun......
Mutta kaikille positiviisuutta viljeleville ihmisille: ihania ajatuksia ja ihanaa päivää!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat