Tarvitaanko uusi lainsäädäntö?

Vierailija

Mitä mieltä olette aiheesta, jonka kuulin?

Pohjustusta. Nykyään alkoholin käyttö ja tupakointi ovat rajattu lailla. On olemassa ikärajoitus ja liian päihtyneille ei saa myydä. Eikä heitä saa päästää ravintolaan.

Tarina, jonka kuulin.

Pitäisikö meillä olla samantyyppinen laki ylipainoisille?

Itse olen ylipainoinen (167cm/110kg). Ongelma on raju minulle.

Kaupat pursuavat herkkuja. Sipsejä, suklaata, jäätelöä, limonadeja yms. Lista on loputon. Ja tarjonta on loputon. Hyllyjen ohi on mahdotonta kävellä.
Lääkärit neuvovat liikkumaan. Terveydenhoitajat neuvovat syömään oikein. Tuttavat vaikenevat ja myötäilevät.

Tunnen olevani SAIRAS. Sairas painoltani, ulkomuodoltani, riippuvainen. En sopeude itseeni ja sitä kautta en sopeudu työpaikkaani.

Kysymys ja ajatus. Toivomus.

Poliitikot.
Voitteko säätää lain? Samanlaisen, kun alkoholilaki.

Ylipainoisia ei päästetä roskaravintoloihin/ravintoloihin, ylipainoisille ei myydä makeisia kaupassa. Ylipainoisille ei myydä sipsejä kaupassa.

Voitteko säätää lain? Itse olen samaa mieltä ihmisen kanssa, jolta kuulin tämän asian. Laki voisi auttaa minua ja muita.

T. Ylipainoinen ja poissa kurssilta pitkään elämään

Kommentit (2)

Vierailija

Terveydenhoitopalveluiden lisääminen on mielestäni paras apu ylipainoisille.
Ylensyönti ja siitä johtuva ylipaino on oire jostakin tunne-elämän tai psyyken ongelmista.
esim. masennus, suru, yksinäisyys, turhautuminen, heikko itsetunto tms.
Oletko itse miettinyt mikä alunperin aiheutti syömis-ongelmasi?
Ylipainon myötä kun tahtoo tulla kaikenllaisia sairauksia ja työkyvyn menettämisiä, niin kyllä aihetta olisi apua saada.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat