google map eli kartta

Vierailija

Oletteko viime aikoina käyneet kotiseutunne satelliittikuvia katsomassa?
Ystävätär vihjaisi minulle että kannattaisi...

No minähän kävin.
Asun pienellä paikkakunnalla, mutta päätiet oli google onnistunut kartalle kuvaamaan.

Googlasin osoitteeni ja zoomasin vielä tarkemmaksi.
Jos en ihan ikkunasta sisälle nähnyt, niin melkein.
Tapanani on ollut kesäisin lueskella pihalla näkösuojassa alasti,
nyt se tapa taatusti muuttuu.

Naapurini osoitteesta näin auton, jonka peräluukku oli auki.
Hetihän mä älysin, mitä naapuri oli kaupasta ostanut!
Tämän jälkeen en hevin anna kenellekään kovin tarkkaa osoitettani.

Ennen vanhaan tontut kävivät ikkunan takana katsomassa, onko kilttejä lapsia.
Nykyään taitavat pukit käydä katsomassa, onko paljaita nahkoja.

Satelliitti ei kuvaa kovin usein, mutta miten voit tietää: SMILE, you are in canded camera ;o))

Terkuin Pipsan

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En edes muistanut koko peevelin googlea. Olihan siitä juttua silloin syksyllä,
kun Suomi vihdoin saatiin satelliittikuvien aikakauteen.

Hyvä kun varoitit. Loppui meiltäkin turha nakuilu saunan jälkeen pihamaalla.

Vierailija

Olenhan toki katsonut kotikatuni ja ympäri kaupunkia, myöskin Ruotsissa vanhaa kotikaupunkia ja osoitetta.

Paras oli se kun eräs mies harmitteli vaimon nähneen hänen autonsa väärällä pihalla. Taitaa olla vitsi, mutta näinkin voi käydä.

Vierailija

Lainaus:

mitäs pelkäämistä rehellisellä ihmiselä on, eikä kenenkään aidattua pihaa kuvata.

Hei HALOO

Satelliitit kuvaavat kohteensa avaruudesta käsin. Ei niitä aidat pitele!

Enkä taatusti halua, että esim. saunan jälkeiset pihanakuilut olisivat kaikkien uteliaiden katsottavana!

Vierailija

Googleen on kuvattu kadulta näkyvät pihanäkymät. Niin meidänkin talosta. Autokin näkyy olevan pihamaalla (rekkarit peitettynä).
Eipä siinä mitään, se on sama näkymä, joka näkyy kadullekin.
Tosin näitä voi joku käyttää tietysti väärinkin.
Oman taloni ikkunasta yritin myöskin googlessa kurkistaa sisään, muttei se onnistu. Ne menee sen verran himmeeksi ja sekavaksi, ettei niistä kyllä taatusti sisälle nää.
Usein itsekin vietän aikaani lueskelemalla takapihallani vähissä pukeissa, mutta se on näkymä joka ei näy kadulle. Eli en siis kantaisi huolta siitä.
Ja jos joku haluaa kuvata ylhäältä käsin ym. ja tirkistellä niin ei voi sanoa tässä tapauksessa että halvat olisivat huvit, ei siis missään tapauksessa ns. jokamiehen oikeus.

Vierailija

Onko tietoa siitä, että päivittävätkö näitä karttoja, siis kuvaavatkovälillä uudestaan? Meidän kesäpaikan piha kyllä näkyi hyvin kun katsoin, mutta onneksi emme olleet edes paikalla. Kyllähän sen helikopterin äänen kuulee varmasti ajoissa, että ehtii suojautua jos sattuu nakuna olemaan.
Olenko nyt tehnyt tyhmän kysymyksen?

Vierailija

En tiedä miltä satelliitilta Google kuvansa ostaa, vai onko heillä peräti omansa(?),
mutta aika ajoin päivittävät niitä karttojansa.
Siis ei niitä helikopterista kuvata.

Menkää Googlen "kartat" osioon ja hakekaa ensin vaikka oma kylänne/kaupunkinne.
Lähentämällä siitä saatte vaikka miten tarkkoja kuvia.

Meidän pihapöydällä näkyivät grillauksen jäljet, kuivakat makkarat ja kaljapullot viimekesältä.
Aika hauskaa, onneksi ei oltu siellä itse rönöttämässä!

Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, mitä niitä ujostelemaan ;)

Vierailija

Hei vaan. olen kyllä nyt niin tyhmä, että en tiedä, miten se google maps toimii.
Miten saan isän asumuksen näkyviin. Kiitos jo etukäteen avuista.

Vierailija

maps.google.fi
Hakuun Kadunnimija numero, paikkakunta
+ lla voi lähentää
Jos googleauto onkuvannut siinä +/- palkin yläpuolella onpikku-ukkeli keltaisena,
ja sen kun vetää hiirellä kadulle, niin ilmestyy katukuva näkyviin.
Kompassi kuvakkeesta voit pyöritellä itseäsi ympäri ja nuolilla liikkua.

HEI ihmiset tuohon maps.google katunäkymiin ei kuvat ihan heti uudelleen.
Satelliittikuvia ei päivitetä myöskään jatkuvasti. Täältä SUomen päältä tosi harvoin.
Ja hyviin kuviin otetaan VAIN - SUURET kaupunki alueet, ei syrjempiä alueita
ja varsinkaan maaseutua.

ELÄKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET RAUHASSA !

Olen monia ihmisiä opastanut google katunäkymällä ja kaikki ovat olleet
tosi onnellisii saamastaan avusta, ja voi hyvänen aika kui hyvin sen avulla osaa.
ps. Olen itsekin autollani kuvissa.
Lohja - Tynninharju - Hyvinkää - Hanko tien risteyksessä.
Vaalea farmari Skoda. . . ; )

Vierailija

Kenenkähän toimesta sateliittikuvauksia tehdään kun Venäjänkin tärkeät kohteet
näkyy niin selvästi?

Vierailija

Lainaus:

Google katunäkymä-keskustelua käytiin jo helmikuussa! Miksi uusi?

Ehkeivät kaikki olleet silloin paikalla!
Ja mitäs se haittaa vaikka näistä uudestaankin puhuu? Eihän näitä ole pakko lukea, jos kaiken jo tietää ;)
Kertaus on opetuksen äiti.

"Keskustelut" - otsikon alla on niin paljon juttuja, ja ainoastaan kronologisessa järjestyksessä.

Pirustako sitä varmasti tietää, mistä siellä on milloinkin puhuttu... Kaikkiko ne pitäis selata?

Vierailija

Ei kai ole haittaa jos näistä asioista keskustellaan uudelleenkin, jos tuntee tarvetta siihen

Tänne on tuullut paljon uusia ihmisiä, ja ei millään voi lukea kaikkia noita vanhoja viestejä , mitä on aikaisemmin kirjoitettu, niimpä on näppärää aloittaa uusi

Onhan tänne aloitettu toisistakin aiheista uusia keskusteluja, mitä on jo aikaisemmin käyty, ja ihan hyvä

Ja useinkaan ne ei pysy siinä asiassa, mikä on otsikko, ne rönsyilee, vaan ei se minua ainaskaan haittaa millään tapaa, pääasia jotta keskustellaan
Minusta täällä kirjoitellaan yleensä hyvin siistiä tekstiä, ja niitä on miellyttävää lukea ja jos ei jostain asiasta tai jutusta ole erikoisemmin ole kinnostunut , ne voi ohittaakkin

Vierailija

KIITOS ARSKA 58 HYVISTÄ NEUVOISTA. Anteeksi vaan ystävät, mutta minun takiani tämä juttu on täällä. Olen uusi immeinen ja en tosiaan ole lukenut kaikkia ennnen kirjoitettuja juttuja. Oli ystävällistä, kun sain apua , kun olin niin tyhmä, että en osannut tuota juttua. Ollaanhan kaikessa sovussa ja yhteisymmärryksessä täällä. On kiva jutella kaikista asioista. Niinkuin aikuiset ihmiset konsanaan. Hyvää pääsiäispyhää kaikille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat