Miten selviytyä vaikean suhteen jälkeen

Vierailija

Hei!
Olisi mukava keskustella ja saada tukea vaikean suhteen jälkeiseen selviytymiseen. Tuntuu kuin edessä olisi seinä, kaikki mennyt painaa, henkisesti on aivan rikkirevitty. Toisen osapuolen kanssa ei keskustelut ole mihinkään johtaneet, koska hän ei koe tehneensä mitään väärää. En haluaisi koko edessä olevaa elämääni kantaa tätä taakkaa.

Kommentit (6)

Vierailija

HEI! YKSI NEUVO,KUINKA VOIT JÄTTÄÄ TAAKSESI TRAUMAN. MIELIKUVAHARJOITUS:ISTUTA SINUA LOUKANNUT HENKILÖ TUOLILLE,KERRO ETTÄ OLET ANTANUT HÄNELLE ANTEEKSI.TOISTA USEASTI MIELESSÄSI. JATKA KERTOMALLA,ETTÄ HÄN ON SINULLE KUOLLUT.EIKÄ VOI ENÄÄ LOUKATA SINUA, USKO TAI EI SE TOIMII. ITSE SAIN APUA TÄSTÄ,SEN NEUVON ANTOI TUTTAVANI,JOKA MYÖS OLI KOKENUT PAHAN SUHTEEN. ANTEEKSIANTMUS ON TÄRKEÄÄ,SILLÄ MUUTEN KATKEROIDUT JA KANNAT VAIN TAAKKAA SISÄLLÄSI. SURU JA VIHA AJANMYÖTÄ HELLITTÄVÄT. ITSE SELVISIN PAHOINPITELYISTÄ JA HENKISESTÄ VÄKIVALLASTA PIAN. YSTÄVÄT JA HARRASTUKSET AUTTOIVAT LISÄKSI. NYT VOIN HYVIN JA EN EDES MUISTA MILTÄ LOUKATTUNA OLEMINEN PAHIMOILLAAN OLI. JOS KATKEROIDUT ET VOI ALOITTAA UUTTA ELÄMÄÄ,KOSKA JOKIN KALVAA MIELTÄSI. ANNA SIIS ANTEEKSI JA UNOHDA HENKILÖ,JOKA SINUA ON LOUKANNUT. KATSO,JOKAINEN PÄIVÄ ANTAA UUTTA JA IHANAA!MUISTA MYÖS PITÄÄ PILKETTÄ SILMÄKULMASSA!

Vierailija

Hei!
Kiitos neuvoistasi! Olen kyllä yrittänytkin tehdä juuri noin ja välillä meneekin pitkiä aikoja hyvin, mutta sitten taas kaikki vyöryy päälle ja tuntuu, että en selviä tästä ikinä. On pakko myöntää, että tämä vaikeuttaa elämääni pahasti. En pysty ajattelemaan positiivisesti tulevaisuudesta enkä luota toiseen sukupuoleen vaikka järki sanoo, että mitä tahansa hyvää voi tapahtua. Itsetuntoni on kärsinyt pahasti ja ajattelen usein, että ei kukaan oikeasti välitä minusta. Tällaiset on vaikeita juttuja ja haavat ei helposti parane.

Vierailija

Joidenkin umpisolmujen avaaminen ja tarkempi tutkiskelu onnistuu myös keskustelemalla asioista.
Hyvä ystävä voi olla avuksi.
Monia kanavia ja ryhmiä löytyy missä voi tutkailla asioita pintaa syvemmästä.

Kuvallinen ilmaisu avaa myös hyvin sisäistä maailmaa.
Samaten musiikki.

Joiden ryhmien nimenä on terapia, esim. kuvataideterapia, musiikkiterapia, jne.
Sosiodraama ja psykotraama ovat varsin tehokkaita ryhmiä myös.
Monia muita on tietysti lisää.

Sinun on tarpeen varmasti vahvistaa itsetuntoasi ja tehdä kaikkesi itsesi eteen.
Kokemasi jälkeen tulee kenties uusia vastaavia kokemuksia ellet tee jotain itsellesi.
Ympäristöä ja toisia kun ei voi muuttaa.

Näin kun on kokenut paljon vaikeuksia ja pitkän psykoterapian kautta saanut avun, ilman että häpeän.

Vierailija

Sitäpä olen miettinyt paljon. Sitä helposti varmaan ajautuu sellaiseen, että aina tulee samanlaisia kokemuksia, jos ei saa itseään vahvaksi. Olen puhunutkin tästä kokemuksesta ystäville, mutta silti se on sellainen peikko, etten meinaa selvitä. Asiaa vaikeuttaa se, että tämä henkilö vieläkin pystyy vaikuttamaan elämääni niin etten pääse henkisesti irtautumaan hänestä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Itse olen selvinnyt monista elämäni käännekohdista pukemalla ajatukseni kirjalliseen muotoon. Usein kun on vaikeaa luen näitä kirjoituksia ja yritän ammentaa niistä energiaa jatkaa eteenpäin. Minulla elämäni traagiset tapahtumat ovat niin henkilökohtaisia, etten niistä helposti halua puhua julkisesti, mutta jokainen elää oman elämänsä näköisen elämän!
Voimia jaksaa toivoo Aluisa

Vierailija

Olet tosiaan hyvin vaikeassa tilanteessa. olen itse kokenut tuon samanlaisen. Asiassa on semmoinen puoli, että siinä kuluu aikaa, ennenkuin saa maata jalkojensa alle. Hyviä neuvoja kyllä on roppakaupalla, mutta sitä on yleensä niin väsynytkin, että ei pysty niitä toteuttamaan. Ja kun on yhtä kaaosta elämä, niin pitäis yksi asia kerrallaan heittää pois. Totaalinen irtautuminen on ensiaskel asiassa. Se on kova paikka , vielä kun toinen on ns. viaton.
On kuin puhuisi seinille. Pitää vaan pitää pintansa, eikä antaa yhtään periksi.
Uuden elämän aloittaminen pienin hitain askelin parempaan päin, miten voimat sen sallivat.
Jostakin tulee aina joku pieni virkistävä asia. jos on joku hyvä, luotettava ystävä, niin puhuminen auttaa.
Se on hidasta taivalta, mutta tuottaa tulosta. Jos jaksaa joku päivä iloita ehkä asioistakin, niin se on kukon askel jo paranemisessa. Ehdoton kielto toiselle osapuolelle , että ei mitään yhteydenottoja, jos on jo päässyt omaan rauhaan.
En tiedä mikä on tämä tapaus ja missä mennään, mutta perusasiat kuntoon ja uutta elämää elämään.
Ei se helppoa ole, en tarkoita sitä.
Tässä vähän asiaa. Olisin voinut kirjoittaa enemmänkin, mutta en halua olla mikään touhottaja.
kaikkea hyvää sinulle.
Kirjoita , jos haluat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat