Itäsuomalaiset

Vierailija

Täällä on alettu järjestellä matkoja meille yksinäisille.nämä kaikki keskustelijat tuntuvat olevan länsirannikolta.onko meitä täällä,itäsuomi/etelä-karjala alueella sellasta porukkaa että lähdettäis toisiamme tapaamaan .esim noinjuuri eläkeikään tulleet ja miks ei muuten vaan yksinäiset.ottakaa kantaa.

Sivut

Kommentit (106)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei itäsuomalaiset,
Minä olen Etelä-Savosta, enkä pääse tuonne risteilylle. Olisi kiva, jos itäsuomalaiset saisivat aikaan jonkun tapaamisen. Ilmoitelkaahan jos olisi innostusta.
Terveisin Aluisa

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Täällä on alettu järjestellä matkoja meille yksinäisille.nämä kaikki keskustelijat tuntuvat olevan länsirannikolta.onko meitä täällä,itäsuomi/etelä-karjala alueella sellasta porukkaa että lähdettäis toisiamme tapaamaan .esim noinjuuri eläkeikään tulleet ja miks ei muuten vaan yksinäiset.ottakaa kantaa.

Hei Itä-suomalaiset! Teillä on niin ihania kesäretkipaikkoja, että pistäkää töpinäksi.
JOku teistä varmaankin voi mennä www.savonlinna.fi sivuille ja matkailuosioon. Sieltä löytyy esim. kesähotelleista kivoja yöpymispaikkoja vaikka isommallekkin porukalle ja Savonlinnan kesähän on täynnä mahdollisuuksia.
Esim. kävelykierros, n, 5€, Olavinnan kierros, pieni pyrähdys Kerimäelle jossa tututstuminen maailman suurimpaan puukirkkoon
Kylpyläelämää savolaisittain
Virkistäviä vaihtoehtoja moneen lähtöön Savonlinnan uimahalli PikkuSaimaassa, Tanhuvaaran Urheiluopistolla, Kuntoutuskeskus Herttuassa ja Punkaharjun Kruunupuistossa voi pulahtaa uima-altaaseen virkistäytymään tai kuntouinnille. Kannattaa myös kokeilla erikoisempia saunomismuotoja, kuten puhdistavaa turvesaunaa tai perinteistä savusaunaa.
Voisitte sopia ITÄ-Savo-lehden toimituksen kanssa tutustumiskäynnistä.
Varmaankin on joku lukijoista sieltä päin ja valmis ottamaan matkasauvan käteensä johdattaakseen innostuneen katraan Itä-suomen ihmeisiin. Voisihan sinne "sivistyksen" pariin tuppautua muutama kiinnostunut muualtakin.

Vierailija
Liekko

Otin yhteyttä Siilinjärven Kunnonpaikkaan, sieltä tarjottiin esim.11.5 - 14.5 (kolme yötä) puolihoidolla 219 euroa/henk. edellyttää vähintään 16:sta hengen ryhmää.
Matkat sinne joutuisi itsekukin järjestämään.
Olin siellä ensimmäistä kertaa helmikuussa "Vielä virtaa"-lomalla ja tykkäsin.
Anonyymi tarkoittaa varmaan lähenpää Joensuuta tai Savonlinnaa,mutta tämmöistä olisi täällä.

Epäilen porukan kasaamista, kun nykyisiä savolaisia ja itäsuomalaisia tuntuu olevan linjoilla aika vähän.

Mikä rikkaiden kultaranta tässä matkoja suunnittelee?
219 € ja matkat päälle, sillä rahalla minä syön kuukauden.

Varmaan tykkäisin minäkin ja virtaakin vielä olisi, ei puutu kuin hiukka kapitaalia!

Keksikää jostain vähän edullisempia reissuja, niin mukaan tulijoita voisi vaikka ollakin!!!

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Liekko

Otin yhteyttä Siilinjärven Kunnonpaikkaan, sieltä tarjottiin esim.11.5 - 14.5 (kolme yötä) puolihoidolla 219 euroa/henk. edellyttää vähintään 16:sta hengen ryhmää.
Matkat sinne joutuisi itsekukin järjestämään.
Olin siellä ensimmäistä kertaa helmikuussa "Vielä virtaa"-lomalla ja tykkäsin.
Anonyymi tarkoittaa varmaan lähenpää Joensuuta tai Savonlinnaa,mutta tämmöistä olisi täällä.

Epäilen porukan kasaamista, kun nykyisiä savolaisia ja itäsuomalaisia tuntuu olevan linjoilla aika vähän.

Mikä rikkaiden kultaranta tässä matkoja suunnittelee?
219 € ja matkat päälle, sillä rahalla minä syön kuukauden.

Varmaan tykkäisin minäkin ja virtaakin vielä olisi, ei puutu kuin hiukka kapitaalia!

Keksikää jostain vähän edullisempia reissuja, niin mukaan tulijoita voisi vaikka ollakin!!!

Hei Liekko ja anonyymi.
Kiitos Liekko, että saimme sinulta tietoa yhdestä mahdollisuudesta ja tarkan hintaarvion. Sellainen on hyvä pohja vertailuhinnaksi samantapaisille matkoille.

Anonyymille sanoisin, että kantasi on myöskin hyvä ottaa huomioon ja aivan aiheellinen monien kohdalla.
Nythän on niin, että jos kohtaaminen olisi esim. Savonlinnassa, niin kauempaa tulijat joutuvat maksamaan enemmän ja lähiasukkaat säästyvät matkakuluilta. Savonlinnan seudulla on kyllä mahdollisuus hyvinkin huokeisiin tapaamisvaihtoehtoihin ja varmaan monella muullakin paikkakunnalla.
Siispä hyvä Anonyymi, kerrotko mikä olisi sinusta hyvä kokoontumiskohde jonne olisi helppo tulla useammasta suunnasta. Voisihan se olla vaikka päivänretki pienemmälläkin porukalla vaikka johonkin kesätapahtumaan.
Uskoisin, että kenenkään ehdottajan tarkoitus ei ole suunnitella kalliita "kultaranta" matkoja, vaan innostua mukavasta tapaamisesta.
Jos vaikka 10 kirjoittajaa antaa oman ehdotuksensa, niin niistä varmaankin seuloutuisi yksi kaikille sopiva hinnaltaan ja toteutukseltaan.
Uskon, että kaikilla on hyviä ajatuksia kokoontumisen suhteen.

kissanminttu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Itäsuomesta olen, lähin kaupunki Savonlinna. Mie luulen, jotta täälläpäin ei yksinäisiä immeisiä olekkaan?
En ole kovin innostunut matkailusta, muutoin kuin kotimaata ois mukava nähdä. No raha ja terveyshän ne tosin rajoittaa menemisiä.
Jos jotain ryhmäkokoontumista ajattelisin, niin sellaisen pitäisi olla niiden kesken joiden harrastus/ajatusmaailma ois yhteneväinen. Itse en ole kovin sosiaalinen luonne ventovieraiden parissa. Iso ryhmä ahdistaisi.
Enempi jonkinlainen vaellus/samoiluretki metsässä tahi järven rannalla ois kiinnostavaa.
Eipä vaan ole tuota kesämökkiäkään, jonne vois luontoystäviä kutsua.
No taajaman ulkopuolella kyllä asun, joten sillai luonto lähellä.

Kyllähän tuo raha on aika tärkeää matkat, majoitus, ruoat, erinäiset kylpylähoidot tms. ja pitäisihän jotain tuliaisiakin reissusta tuoda?
En kylläkään kadehdi muiden menemisiä. Jokaisella omat mielenkiinnon kohteen, ihan hyvä niin.
Onneksi tuo luonto on ja kohta alkavat pihatyöt ovat halpoja harrastuksia. Tosin kyllähän pihaan ja puutarhaankin saa uppoamaan rahaa.

Ehkäpä joskus saan itsekin jonkinlaisen kunto/hoitoloman? Ehkä oisin jo vaikka saanutkin, vaan en tiedä mistä niitäkin haetaan? Jos Kelan kautta jotain ois tarjolla, niin itse niitä pitää osata kysellä ja hakea ei niistä Kelan virkailijat ketään neuvo.
Näihin ajatuksiin, sateisesen harmaasta itä-savosta.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Kissanminttu,
Minäkin olen Itä-Suomesta ja Etelä-Savosta ja SLN on minunkin lähin kaupunkini. Olisi kiva jos joku ryhtyisi hommaamaan jotain tapaamista tännepäin. Risteilylle en pääse mukaan, kun täältä on niin kauhian pitkä matka Turkuun, minulla autolla ajaen tulisi 485 km. Eihän sen majoituksen suinkaan tarvitse olla viiden tähden tasoa, kun ei tässä nyt kukaan taida olla rikas Kroisos tai he varmaan menevät muualle... Jään odottelemaan josko joku innokas pistäisi tuumasta toimeen.
Minä voin lupautua tarjoamaan itse leivotut Karjalan piirakat!
Hyvää viikonloppua toivottelee Aluisa

Vierailija

Hei !

Naiset yhdessä ry ja Lomaliitto järjestävät tuettuja lomia RAY:n tuella. Google antaa varmaan tietoa näistä ja suoraankin tulee vastauksia.
Olen ollut tuetulla lomalla viime kesänä...

Vierailija

Olen täältä pääkaupunkiseudulta enkä yksinäinen, silti voisin sinne itäsuomeen tulla yhteiseen tapaamiseen.
Mikäli sellainen passaa.
Onhan vanhempani kotoisin Savonlinnasta ja seudut niin tuttuja.

kissanminttu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lomareissuista tuli mieleeni, jotta viimeksi ollut "oikealla" lomalla n. 25v. sitten Lapissa, kun tytär oli n.8kk vanha !
Töissä ollessakin kesälomat ja pekkaset tuli oltua vaan kotosalla.
Sukulaiset, lähinnä sisarukset asuvat etelä-suomessa ja sielläkin käynyt 2000-luvulla vain kahdesti.
Minulla vaan ollut sellainen "vastakappale" , joka ei halunnut minua ja lapsia ajatella ensinkään.
Oikeastaan tämä tarina olisi kuulunut tuonne keskusteluun "mitä tiedät narsismista". Siellähän joku kirjoitti, jotta edes uusia vaatteita ei saanut ostaa yms. Siksihän miekin täällä yksinäisyyttä valitan, kun puolisolle ei edes minun ihmis-suhteet olleet kelvollisia.
Tämmöisiä nyt tänne kirjoitin, jos vaikka kohtalotovereita löytyisi.?

Olen saanut ystävähakuun kolme vastausta. Yhdelle laitoin viestin tuon Lähetä yksityisviestin kautta, lieneekö perille tullutkaan? Yritän tässä vastata pikapuoliin kahdelle muullekin. Mesen kauttahan sitä voitasiin vaikka ihan reaaliajassa keskustella. En ole tuohon mesetykseen oikein perehtynyt kylläkään.
Yksinäisten tapaamisestahan tässä kyllä nyt oli aloittajan aihe, mutta näinhän sitä tutuiksi tullaan, kun rohkenee ihan nimimerkillä omista kokemuksista kertoa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Kukka,
Tervetuloa vain tänne Savonlinnaan. Olisikohan muita tulossa kuin Sinä ja minä? Mitä olisi toiveissa tehdä täällä? Minä jo aikaisemmin lupasin leipoa Karjalan piirakat kaikille joille ne maistuisivat?
Jään odottavalle kannalle Aluisa

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Hei !

Naiset yhdessä ry ja Lomaliitto järjestävät tuettuja lomia RAY:n tuella. Google antaa varmaan tietoa näistä ja suoraankin tulee vastauksia.
Olen ollut tuetulla lomalla viime kesänä...

Tiedoksi! Lomaliitto on mennyt konkurssiin, joten sitä kautta ei kannata hakea tietoa netistä.
Mutta kyselkää vaikka seurakunnan kesäpaikoista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat