Mistä saat iloa arkielämään

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei vaan kaikille. Arkielämä on joskus hyvin pitkäpiimäistä ja tylsääkin välillä. Joistakin pienistäkin asioista voi saada ilon ja energisyyden päivän rutiiniin. Tämä rutiini se on, mikä ehkä joskus kyllästyttää. Elämässähän on paljon asioita, kivoja sellaisia, kun vaan äkkää semmoset. Itselläni on kissat, jotka tuovat eloa yksimäisyyteen. Suurimman osan päivästähän nekin nukkuvat.
Nämä keskustelupalstat ovat hyviä päivän piristyksiä.
Olen myös askarrellut kortteja. Muutakin vois tehhä, kun keksisi.
Tietysti nyt keväällä alkaa nuo multasormet syyhyämään ja sinne puutarhaan on monen matka. Uudet tuttavuudet täällä foorumilla ovat mielenkiintoisia. Joskushan sitä voi pyrähtää kirpputoreillakin.
2Uuden asian olen nyt ottanut kuvioihin, mitä ei niinkään ennen ollut, niin radion kuuntelu. Kun vaan löytää hyvät ohjelmat. Keskusteluohjelmat ovat mukavia.
En tiedä, onko tämä tylsä keskustelunaihe, mutta ajattelin, että tätä kautta vois saada ehkä jotain uutta päivien kulkuun.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minulle iloa tuottaa ainakin tämä ET:n nettikeskuskustelu.
Aama on mukava aloittaa lukuhetkellä.

No tietysti hitaasti ja hartaasti nautittu aamukahvi ja päivän lehden luku.
Siinä ohessa saa seurattua lintulaudan elämää ja näin keväällä vilkasta sellaista.
Lehdenlukua hidastaa aina joku kolmesta KISSASTA, jotka makoilevat lehden päällää ja vainoavat kinkkua leivältä.
Kissojen touhuaminen on muutoinkin mukavaa seurattavaa.

Parasta vaikkakin harvoin on lapsenlapsen kanssa touhuaminen ja kehityksen seuraaminen.

Lumien sulamisen edistyessä hyvin on jo päässyt iki-ihaniin pihatöihin.
Nyt tietää, että pitkälle syystalveen aikaa tulee vietettyä valtavasti pihalla.
Siellä vaan istuu ja katselee ja välillä jotain nyppii, jos siltä tuntuu.
Vielä, kun grillikausi alkaa niin ruokaillaankin pihalla.

Käsitöiden tekeminen on viihdettä talviaikaan ja sadesäällä.

Ystävien tapaaminen säännöllisesti vaikkakin harvakseltaan on aivan mahtava voimavara elämään.

Jonkinasteinen makustelu tuo aina uutta virtaa ja muisteltavaa pitkäksi aikaa.

Kohta koittaa kesä niin eiköhän se tuo meille kaikille iloa ja vaihtelua, luntakin on vähemmän!!!

Vierailija

-Hei kaikille! Hauska lukea, että teillä Kukka, Tmaria ja Pirtsa on kissoja. Lähetän niille kaikille terveisiä, kissat on kivoja. Laitoin myös äskettäin ( 6.4.) Pirtsan kissoille terveisiä osioon Sana on vapaa/ Mukavien asioiden kalenteri. Voit käydä kurkkaamassa.. :)
-Olen itse työelämässä ja tällä hetkellä myös koulutuksessa, joten paljon ei ole ylimääräistä aikaa. Tykkään kyllä uuden oppimisesta, kun saa omaan tahtiinsa opiskella ja suorittaa.
-Päivän piristeenä joskus, kun on vapaata, lähden kirjastoon. Reppu selkään, lukulasit mukaan ja kävelemään, tulee lenkki tehty samalla. Kirjastossa luen sanomalehtiä ja etsin uutta, mukavaa lainattavaa.
-Oma harrastukseni antaa tosi paljon uudenlaisia virikkeitä elämääni.
-Uutena juttuna minulla on kirjeystäviä ulkomailla. On tosi mukavaa, kun postissa tulee oikea kirje, eikä vain laskuja ja mainoksia.
-Kävelyretket ja kesällä usein pitkätkin pöyräretket mukavassa seurassa piristävät kyllä mieltä ja kehoa.

Vierailija

Minun ilonaiheitani: - liikkuminen kaupungilla ja juokseminen tarjousten perässä, sitten väsyneenä mutta tyytyväisenä kotiin kassien kanssa kahville
- vanhojen elokuvien katselu
- vanhojen ja uudempienkin kirjojen lukeminen
- internet josta löytyy vaikka mitä kivaa ja hyödyllistä
- kerhot ja tapahtumat
- viimeisenä vaan ei vähäisimpänä: meidän nuorten elämän seuraaminen, avittaminen siinä missä voin

Vierailija

Kiitos Biba terkuista. On mennyt perille. Kiva on lukea, mitä kaikkea toisetkin touhuaa.
Niin muuten minullakin on päivän aloitus tämä nettikeskustelu. Nyt kun pääsin alkuun tässä.
Täällähän on kissaihmisiäkin. Kissojen kanssa kyllä tulee kaikenlaista päivän mittaan, kun seuraa niiden touhuja.
Aamukahvit on se päivän avaus titenkin. Muuten ei silmät aukea.
Lähettelen myös ystävilleni kortteja. On tosiaan kivaa saada oikeeta postia. En ole kyllä kirjeitä kirjoittanut, kun tuo sähköposti on vienyt sen harrastuksen.
Harmaa ja sateinen on tämäkin päivä. Hyvä sen takia, että lumet lähtee. Täytyy käydä levittämässä lumia kukkapenkkien päältä, että pääsis kevätkukat sieltä esiin.
Iloista päivää kaikille.

Vierailija

Tämä osio kyllä nyt liippaa aika läheltä mukavien asioiden kalenteria, mutta voihan sitä kirjoitella vuorotellen molempiin.
Arkielämän iloja ovat tietenkin kun herättyä huomaa että kaikki jäsenet liikkuu.Sanomalehti ja kahvikupponen antaa hyvän startin aivotoiminnalle. Sanomalehdestä teen ensimmäisenä sudokun, pientä "pähkinää" heti aamusta.

Minäkin saan kissan joskus hoitoon ja on se tosiaan hassua kun sen pitää maata ja lukea lehdestä juuri samaa sivua kuin minä.Tietokoneellakin se yrittää kirjoittaa, mutta kissan-kielellä jota en oikein ymmärrä.Toistemme puhetta kyllä ymmärrämme,ainakin se vastaa kun kysyn saisko olla jotain syömistä.
Eläimet ovat niin ihania.
terv. rinna

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Minäkin saan kissan joskus hoitoon ja on se tosiaan hassua kun sen pitää maata ja lukea lehdestä juuri samaa sivua kuin minä.Tietokoneellakin se yrittää kirjoittaa, mutta kissan-kielellä jota en oikein ymmärrä.Toistemme puhetta kyllä ymmärrämme,ainakin se vastaa kun kysyn saisko olla jotain syömistä.
Eläimet ovat niin ihania.
terv. rinna

===========
Kissani lähettää raikuvat terveiset muille kissoille!
Sama juttu täälläkin, samaa sivua luetaan ja kissa makaa lehden päällä. Taitaa olla aika yleinen tapa;)
Ja istuu aina tässä tietokoneen vieressä, kun täällä kirjoittelen, ja yrittää kirjoittaakin välillä. Sai kerran
tämän koneen niin juntturaan, että Mammalla oli työ saada kone toimimaan taas. Olenkin ristinyt tämän
eläimeni Assistentiksi..ruokapalkalla töitä tekee.

Tuohon Pirtsan viestiin...onkohan niin, että kun viesti tänne on laitettu, niin ei sitä saa poistettua
kuin lähettämällä viesti ET'n tekniseen tukeen..? Olen itsekin yrittänyt kokeilla poistaa jo lähetettyä viestiä,
mutta en onnistunut.

Vierailija

Hei Pirtsa. Kirjautuneena voit kyllä poistaa, muokata tai kirjoittaa siihen uuden viestin.
Kokonaan sitä viestiruutua ei saa pois kuin "asiaton viesti"-ilmoituksella.?

Vierailija

Piristystä saa kivoista viesteistä, pienistä sanoista ja teoista keskellä arkea.
Yritän sitä itsekin kylvää. Joku aika sitten yllätin autokorjaajan, jolle soitin vielä jälkikäteen ja kiitin hyvästä palvelusta.
Kivaa tekemistä on mielestäni kaikenlaisista luonnonmateriaaleista askartelu. Sammalet, oksat ym.
Esim. sammalpallot on kivoja (onnistuu esim. sanomalehdestä muotoiltujen pallojen päälle); kivat kukkapenkissä, puiden oksilla roikkumassa ym., pitkistä, notkeista koivunoksista saa väänneltyä kivoja kransseja ym. ovikoristeita, ei tartte kuin tekee vaikka värillisestä paperista rusettikoristeita tms.

Vierailija

Huomenta kaikille, minun koneessa ei aukea Mukavien asioden kalenteri, joten tännehän voi kirjoittaa samalaisia mukavia juttuja.
Sunnuntai aamu on harmaa, mutta muuten elämä mallillaan tässä kahvikupposen äärellä. Täällä ei voi vielä tehdä pihatöitä. lunta on reilusti just niiden rapsuteltavien kukkapenkkien päällä.
Piriystä tuo reipas lenkki ja minun pitäis suunnitella musta-valkoista tilkkupeittoa joten pitää tarkastaa onko omassa "kangas varastossa" tarpeeksi sopivia kankaita. Kaikki tilkkutöiden tekijät tietävät minkälaisia aarteita meiltä löytyy kotoa.

Mukvaa sunnuntaita toivottelee rinna

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Piti äsken avata arjen ilonaiheista keskustelu, mutta tämä löytyikin täällä jo valmiina.

Hyvä juttu.

Toisinaan tulee mieleen henkilöt joiden elintila on kutistunut kotiin, yhteen huoneeseen tai jopa pelkästään sänkyyn. Näissäkin tapauksissa olisi hyvä löytää omat henkilökohtaiset ilonaiheet, mutta käsittääkseni niihin ei kiinnitetä huomiota ainakaan yhtä paljon kuin perustarpeisiin. Toki henkilö on itse vastuussa hyvinvoinnistaan mutta tukeakin moni tarvitsee toteuttaakseen sitä mitä iästään huolimatta haluaa. Ikä tuo haasteet, mutta se ei ole sairaus, vaikka joskus tuntuu että suhtautuminen on jotenkin vähättelevää. Liian usein käsitellään  numeroiältään korkeaa henkilöä kuin tämä olisi lapsi.

Näitä juttuja on hyvä pohtia myös siltä kannalta, miten suhtautuu itseensä.

Mikä on oma ilonaiheesi juuri tänään? Minun ilonaiheeni on selkeä mieli, luovuus ja luontainen innostus tehdä työtä paremman maailman puolesta.

Vierailija

Eiköhän me jokainen, pyri parempaan elämään, kenellä se tarkoittaa mitäkin, koska elämän lähtökohdat ovat moninaiset. Täällä kirjoittelee ilonen ikäihminen joka on juuri tullut kotiin jumppatunnilta. Siis ei voi mitenkään täältä tai sieltä käsin tietää minkälaisissa oloissa niin itsessään kuin olosuhteissaan kukin elää ja kirjoittelee. Eikä meidän tarvitsekkaan tietää. Ei hirveästi kiinnosta. Sittenkin voi vaihtaa mielipiteitä. Ja juuri tuon ihmisten erilaisuuden tähden törmäämme eriäviin ja mielenkiintoisiinkin mielipiteisiin.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Aloittaja kirjoitti: "Nämä keskustelupalstat ovat hyviä päivän piristyksiä.
Olen myös askarrellut kortteja. Muutakin vois tehhä, kun keksisi."

Itse en oikeastaan ole ollenkaan piristynyt ainakaan tästä ET netistä, mutta hyvä jos joku muu on.

Luulen muuten että tuo pitää pakkaansa, ettei monikaan keksi sitä mukavaa tekemistä. Meitähän ei ole koskaan kannustettu aidosti omaan ajatteluun.

Toivoisin tähän ketjuun mukavaa kommentointia, tekemisen ideoitakin, jotta saadaan sitä piristystä puolin ja toisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat