Elämänapua kirjoista

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Tervehdys kaikki lukutoukat!
Olisipa mukava kuulla mielipiteitä ja vaihtaa ajatuksia kirjoista, jotka ovat avartaneet ajatteluanne. En kaipaa uskonnollista paatosta, vaan enemmänkin elämäntapafilosofiaa. Haluaisin suosituksia teoksista, jotka ovat herättäneet teissä uusia oivalluksia ja antaneet tukea ja voimia. Kertokaapa omia löytöjänne, niin jaetaan sitten kokemuksia.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Katsastin sohvapöydällä olevaa pinoa:
Seitsemän askelta kohti valoa, kertomuksia kuolemanlähikokemuksista. Tämä luettu aikaisemmin, mutta aina hyvä.
Siunattu kipu. Kipuja ei ole, mutta kirja osoittaa konkreettisesti miten mieli ja ruumis ovat yhtä.
Mielekkäästi irti masennuksesta, tietoisen läsnäolon menetelmä. Masennusta ei ole, mutta mielenkiintoinen kirja.
Joogaa tosinaisille, odottaa vielä käyttöönottoa, mutta upeat kuvat siinä on.
Nämä kirjat eivät enää tarjoa minulle mitään uutta, mutta ovat mielenkiintoisia. Tämän tyyppisistä asioista ei oikein voi keskustella "tavallisten" ihmisten kanssa, menee heillä yli ymmärryksen. Lisäksi olen sitä mieltä, että ketään ei saa, eikä voi käännyttää omien ajatusten tai uskomusten taakse. Eri ihmisyksilöille on oikeasti olemassa eri totuudet, se on jokaisen henkilökohtainen asia. On vain luotettava siihen, että etsivä löytää ja kuunneltava omaa sisintään. Aikanaan, noin kolmekymmentä vuotta sitten, erittäin vaikeassa elämänvaiheessa, tielle sattui kuin johdatuksen kautta ihmisiä ja kirjoja.

Vierailija

Minulle on ollut elämäni vaikeina hetkinä apua lukuisat kerrat Pikku Prinssi kirjasta.
Syvällinen ja haastava/kin on Lokki Jonatan.
Mielenkiintoinen on myös kirja Näin olen kuullut.
Tommy Helstenin kirjat on tullut luettua useaankin kertaan
Martti Lindgvistin kirjat on myös luettavia, joitan vaikeaselkoisiakin kyllä niissä on.
Nalle Puhin viisaudet kyllä kannattaa lukea.
Elämäntilanteet kyllä vaihtelee ja kirjat sen myötä.

Vierailija

Minäkin tässä katsastin vähän kirjahyllyäni, jossa on tosi, tosi paljon kirjoja.
Tuo "Siunattu kipu" on Antti Heikkilän kirja ja häneltä on ilmestynyt monia muitakin
lukemisen arvoisia kirjoja.

Sitten näitä kuolemaan liittyviä kirjoja minulla on esim. Luukanen: "Kuolemaa ei ole",
Raymond A.Moody: "Kokemuksia kuolemasta"
Denis Linn: "Kohti valoa"
Betty J. Eadie: " Valon syleilyssä"

Nämä liittyvät erääseen tiettyyn vaiheeseen elämässäni.
Lisäys 30.04: tuo vaihe oli läheisen ihmisen kuolema melko
tasan kolmekymmentä vuotta sitten.

Tosi hyvä, elämänfilosofinen romaani, mielestäni on
Stefan Einhorn: "Ihmisen tehtävä"

Sitten näitä henkiseen kehitykseen liittyviä kirjoja minulla on kymmeniä,
mutta tässä muutama:
Wayne W. Dyer: "Löydä henkinen minäsi"
James F.Twyman: "Valon lähettiläs"
Neale Donald Walsch: " Keskusteluja Jumalan kanssa" 1-3

Tietenkin kirjojen kirja on mielestäni RAAMATTU, mutta siitähän tässä
ei ole tarkoitus keskustella :)

t. Grandmother

Vierailija

Lainaus:

Minulle on ollut elämäni vaikeina hetkinä apua lukuisat kerrat Pikku Prinssi kirjasta.
Martti Lindgvistin kirjat on myös luettavia, joitan vaikeaselkoisiakin kyllä niissä on.

Ihmeellinen sattuma: Sillä välin, kun kirjoitin tuota edellistä viestiäni oli tänne
ilmestynyt tämä ylläoleva viesti :)

Olisin voinut nämä samat lisätä omaan luettelooni.
Pikku Prinssi on ihana, moneen kertaan luettu, samoin Lokki Jonatan.
Ja arvaapa mitä? Axel Fredenholmin Näin olen kuullut on minulla
lähes jokapäiväisessä käytössä. Avaan siitä sattumanvaraisesti jonkun
kohdan ja luen sen evääksi siihen päivään.

t. Grandmother

Vierailija

Hei,
mainitsemasi teokset eivät ole minulle tuttuja, mutta monien vastaavien teosten joukosta olen kolmen kuukauden ajan kahlannut Eckhart Tollen: "Läsnäolon voima, Uusi maa ja Tyyneys puhuu" teosten kimpussa. Suuri kiitos tyttärelleni, joka löysi teokset kirjakaupasta.
Kahlattuani teoksia yhä uudelleen ja uudelleen, voin rehellisesti sanoa uponneeni niiden sanomaan.Sieltä löytyy aina uutta ja uutta. Aivan uskomattomia asioita, jotka ovat koko ajan saatavillamme, mutta emme elämän vilinässä edes huomaa niiden olemassa oloa.
Niissä käsitelään ihmisen ja ihmiskunnan elämää kokonaisuudessaan, nykymaailman menoa; erityisesti annetaan ohjeita olla läsnä tässä hetkessä ja nyt.
Alistua (hyväksyä) tälle hetkelle.
Yleensä elämme omassa historiassamme, oman elämäntarinamme mukaisesta tai odotamme toiveittemme toteutumista tulevaisuudelta, ts. sitten kun...
Emme osaa tai edes halua elää tätä hetkeä, vaikka se juuri on ainut hetki, jolloin voimme asioihin vaikuttaa.
Olen yli 60-vuotias ja nyt vasta koen saaneeni käsiini jotain todella arvokasta. Kaikki hyvä aikanaan, en ehkä 50-kymppisenä vielä olisi halunnut tutustua syvällisemmin elämänfilosofiaan. Sita elettiin aikaa "minulle kaikki ja heti".
Onneksi se aika on nyt ohi.
Toivon löytäväni nettiET-n lukijoiden keskuudesta samoista elämänarvoista kiinnostuneita kanssaihmisä, ehkä joillekin Tollen teokset ovat jo tuttuja.
Tarkoitukseni on, että perustamme keskusteluryhmän,ei ainoastaan netissä, jolloin voimme yhteisissä tapaamisissa avartaa näkemyksiämme ja kokemuksiamme mm. Tollen teosten ajatusten pohjalta.

Vierailija

Lainaus:

Tuo kirjoitus on minun ja jatkaisin siihen vielä Gahil Gibanin kirjat, joita aikoinaan tuli luettua tiiviistikkin.
Eckhard Tollen kirjoihin olen tutustunut ja niissä on jotain tuttua aiemmin luetuista kirjoista ja jo elämänkokemuksen kautta itse oivallettua, vaikka ikää rapiat päälle viidenkympin.
Kovan koulun kulkijana on oppinut jo paljon.

Vierailija

Laitoin tuon toisen viestin, se olikin satunnainen otos sohvapöydältä.
Olen kovasti ilahtunut, siitä, että myös moneen viestiketjussa mainittuun kirjaan olen saanut tutustua. Ei ole ollut ketään, kenen kanssa keskustella niistä, itseäni ne innoittavat ja ihmetyttävät. Tuntuu, että juuri niinhän se on. Päätin jo aikoja sitten, että jos en jotakin ymmärrä, annan asian olla. Kyllä se kypsyy ja selkenee aikanaan, meni siihen sitten viisi päivää tai viisi vuotta.

Vierailija

Lainaus:

Hei,
mainitsemasi teokset eivät ole minulle tuttuja, mutta monien vastaavien teosten joukosta olen kolmen kuukauden ajan kahlannut Eckhart Tollen: "Läsnäolon voima, Uusi maa ja Tyyneys puhuu" teosten kimpussa. Suuri kiitos tyttärelleni, joka löysi teokset kirjakaupasta.
Kahlattuani teoksia yhä uudelleen ja uudelleen, voin rehellisesti sanoa uponneeni niiden sanomaan.Sieltä löytyy aina uutta ja uutta. Aivan uskomattomia asioita, jotka ovat koko ajan saatavillamme, mutta emme elämän vilinässä edes huomaa niiden olemassa oloa.
Niissä käsitelään ihmisen ja ihmiskunnan elämää kokonaisuudessaan, nykymaailman menoa; erityisesti annetaan ohjeita olla läsnä tässä hetkessä ja nyt.
Alistua (hyväksyä) tälle hetkelle.
Yleensä elämme omassa historiassamme, oman elämäntarinamme mukaisesta tai odotamme toiveittemme toteutumista tulevaisuudelta, ts. sitten kun...
Emme osaa tai edes halua elää tätä hetkeä, vaikka se juuri on ainut hetki, jolloin voimme asioihin vaikuttaa.
Olen yli 60-vuotias ja nyt vasta koen saaneeni käsiini jotain todella arvokasta. Kaikki hyvä aikanaan, en ehkä 50-kymppisenä vielä olisi halunnut tutustua syvällisemmin elämänfilosofiaan. Sita elettiin aikaa "minulle kaikki ja heti".
Onneksi se aika on nyt ohi.
Toivon löytäväni nettiET-n lukijoiden keskuudesta samoista elämänarvoista kiinnostuneita kanssaihmisä, ehkä joillekin Tollen teokset ovat jo tuttuja.
Tarkoitukseni on, että perustamme keskusteluryhmän,ei ainoastaan netissä, jolloin voimme yhteisissä tapaamisissa avartaa näkemyksiämme ja kokemuksiamme mm. Tollen teosten ajatusten pohjalta.

Vierailija

Hei Orvokki-Kukka!

Kahlil Gibran on myös suuri suosikkini.

Omien ajatusten suuresta voimasta kertovat mm. kirjat
Annastiina Vrethammar "Ajattele elämäsi hyväksi" ja
Louise L. Hayn kirjat esim. "Sisäiset voimavarasi"

No sitten tosi ihana kirja on mielestäni
Maailman kauneimmat rukoukset
sen on toimittaneet Christoph Einiger ja Anna-Maija Raittila.
Se on kyllä tunnustettava, että minusta kaikki on hyvää, missä
Anna-Maija Raittila on osallisena. Olenhan 15-vuotiaasta ollut
"Anna-Maija-fani " ja tutustunut häneen henkilökohtaisesti jo
kouluaikana :)

Kun liityin tähän "keskustelukerhoon" 31.12.09 kyselin heti samana päivänä,
että löytyisikö ketään henkisistä- ja hengellisistä asioista kiinnostunutta
kirjoittelukaveria. Eipä oikein tuntunut löytyvän. Kiitos teille kahdelle, jotka
vastasitte ja joiden kanssa on ajatuksia vaihdettu omiin sähköposteihin
suoraan. Hyvää Vappua kaikille t. Grandmother

Vierailija

Hei grandmother.

Olen myös kiinnostunut keskustelemaan hengellisistäkin asioista.

Nimim Silkkitie

Minulla on vain suuria ongelmia kirjautumisen kanssa jatkuvasti. Ei vain kelpuuta emailia ja salasanaani millään.. Kumma juttu.Kymmenien yritysten jälkeen yks kaks saattaa päästää läpi tai sitten ei. Voi rajoittaa kirtjoitteluani kyllä mutta se on vain hidaste, ei este :=D

Vierailija

Näkyy kyllä onnistuvan anonyyminäkin viestittely. Kokeilin huvikseni ja yllätyin .

Vierailija
viljami

Tervehdys kaikki lukutoukat!
Olisipa mukava kuulla mielipiteitä ja vaihtaa ajatuksia kirjoista, jotka ovat avartaneet ajatteluanne. En kaipaa uskonnollista paatosta, vaan enemmänkin elämäntapafilosofiaa. Haluaisin suosituksia teoksista, jotka ovat herättäneet teissä uusia oivalluksia ja antaneet tukea ja voimia. Kertokaapa omia löytöjänne, niin jaetaan sitten kokemuksia.

Tässä pari kirjaa, jotka ainakin itse olen todennut hyviksi ja
ajattelemisen aihetta antaviksi:

Aika uusi, suomeksi vuonna 2008 ilmestynyt, Stefan Einhorn: Ihmisen tehtävä
ja toinen jo vuonna 1961 ilmestynyt Perimmäisten kysymysten äärellä.
Tämä viimeksi mainittu teki minuun jo nuorena syvän vaikutuksen, kahden vanhemman
miehen Sigfrid Sireniuksen ja Pentti Eskolan kirjeenvaihtoa nuoren Rolf Arnkil´n kanssa.
"Kirjeenvaihtoa ja kirjoitelmia sairaskammion hiljaisuudessa"
En tiedä onko sitä enää missään saatavana.

t. Karpalo

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Siis aivan uskomatonta, että on ihmisiä jotka ovat lukeneet juuri samanlaisia kirjoja kuin minä. Samalla myös huomanneet ettei voi kenenkään kanssa tämäntyyppisistä kirjoista jutella. Olen lukenut lähes kaikki teidän mainitsemanne kirjat.
Axel Fredenholtin Näin ole kuullut,on parasta mitä olen lukenut ja se on aina esillä. Mutta, mutta, minä onneton menin ja ostin tämän kirjan lahjaksi eräälle jota pidin syvällisten asioiden keskustelijana. Mikä mekkala siitä syntyi, hän ei voinut ymmärtää miten tuollaisen kirjan voi antaa , ja vielä lahjaksi. Kyllähän se koski sielun syvyyksiin ja teki hyvin varovaiseksi. Täällä kotona tämän tyypin kirjat ovat nyt ovellisessa kaapissa.
Kerron vielä Eleanor Rooseveltin Elämä opettaa kirjasta . Kaunein ja ihanin lukukokemus. Se on kyllä vanha kirja, vuodelta1964 on minun kirjani ja olen luultavasti ostanut sen jostain divarista.

Minulla on kyllä paha tapa viivata alle lauseita kirjoissa . Yritän välttää kirjaston kirjoissa alleviivaukset, sillä eihän minua koskettava lause ole jollekin toiselle yhtä merkitsevä. Omissa kirjoissani käytän reilusti kynää.

Sitten on vielä Paul Bronton joka on kirjoittanut paljon ja olen niitä lukenutkin. Kirja Salainen tie on yksi johon kannattaa tutustu.
t. Brinna

Vierailija

Ajatuksia edellisistä puheenvuoroista:

Kukka

Nalle Puhin viisaudet kannattaa lukea, olen samaa mieltä,
Puh on viisas karhu :)

Silkkitie

Voit kyllä lähettää minulle yksityispostia, jos haluat.

Brinna

Tuo Axel Fredenholmin Näin olen kuullut on pieni kirja ja pokkarina hyvin
edullinen, ja myös minä olen antanut sitä lahjaksi monille ystäville.
Luulen, että kaikki eivät ole ymmärtäneet niitä ajatuksia, mutta
moitteita en ole saanut :)

Tässä lainaus takakannesta:

"Seitsemän päivää kestäneen vaelluksen aikana ruotsalainen oppinut
ja runoilija Axel Fredenholm talletti Acharyan - intialaisen mestarin -
viisautta, jonka ytimenä on nöyryys, usko ja voima pyrkiä kohti
täydellisyyttä. Tämä kirja on matka iättömään viisauteen."

t. Grandmother

Vierailija

Hyvää Vappua Viljamille!

Teit eilen päivän hyvän työn, kun avasit tällaisen keskustelun :)

t. Marjatta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat