KIRKKO ja hyväksikäytetyt lapsiuhrit.

Vierailija

Minkälaisia ajatuksia tuo mieleen tuo otsake!
Itse olen insestin ja raiskauksen uhri.
Miten hirveän trauman onkaan jättänyt näihin lapsiin kirkon ja uskonnon varjolla tehdyt hirmuteot.

Kommentit (9)

Vierailija

Vastenmielistä takapajuisuutta ja pahuutta löytyy kaikista fundamentalisista lahkoista ja uskonnoista. Naisia, lapsia ja heikompia käytetään hyväksi ja alistetaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Raiskaus, lähentely, ehkäisyn ja aborttien kieltäminen, vapaan liikkumisen ja pukeutumisen rajoittaminen. Kummasti enemmistö näiden inhottavuuksien harjoittajista haluaa nimenomaan käytää valtaa naisiin ja lapsiin. Miksi miehillä on niin suuri halu alistaa ja riistää toisenlaista kuin itse ovat - onko syynä loputtoman huono itsetunto ja itseviha? Miksi miehistä kasvatetaan/kasvaa sotaisia alistajia. "Kunnia"murhia, insestiä, pedofiliaa - tähän syyllistyy kaikki uskontokunnat. Onkohan uskontojen käytännöt luotu ja muovautuneet näinkin julmiksi koska niiden avulla mies voi kätevästi rajoittaa naisen vapautta? Kummasti uskontojen rajoitukset ei koskaan koske miehiä, vai onko joku nähnyt esimerkiksi peruukkia käyttävän ortodoksijuutalaismiehen tai hunnutetun muslimimiehen? Keskiaikaista pimeyttä edustavat nämä Suomenkin lestadiolaiset, joilla aika absurdi ja sisäsiittoinen tapa "jakaa oikeutta" keskuudessaan (lue HS 1.5.2010).

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Miten hirveän trauman onkaan jättänyt näihin lapsiin kirkon ja uskonnon varjolla tehdyt hirmuteot.

Raiskaus on mitä suurin rikos ihmisen fyysistä koskemattomuutta ja
itsemääräämisoikeutta vastaan.
Ja kun se suurimmalta osin kohdistuu heikkoihin ja puolustuskyvyttömiin,
lapsiin ja naisiin..ja tekijä on lähes aina mies, fyysisesti vahvempi,
paremmassa asemassa oleva kuin uhri, tuttu, luotettu 'ystävä' jne.

Voin erittäin hyvin ajatella, mitä se jättää näihin lapsiin. Haavat
ja traumat eivät välttämättä parane koko eliniän aikana. Samoin,
mitä raiskaus jättää aikuisiin naisiin, siinä viedään jotain
sellaista, mitä ei ikinä saa takaisin.

Raiskaus ja insesti aiheuttavat minussa vastenmielisiä väristyksiä;
voimattomuuden ja vihan tunteita tekijöitä kohtaan. Ja kun
meidän oikeuslaitoksemmekin tukee enemmän tekijää kuin uhria,
ja rangaistukset ovat aivan mitättömiä.

Ja entäs kirkko sitten? Aikamoinen leima on kyljessä ja siinä
unohtuu kirkon hyvätkin työt. Kuten esim. yhteisvastuukeräys
ja diakonia työ (josta harvemmin puhutaan), sydämestään
pappeina olevat...ja siinä unohtuu itse olennainen, uskonto
ja Raamatun sanoma.

Ja lestadiolaiset ja heidän tapansa jakaa 'oikeutta'...huhhuh.

Itse aiheesta hieman poiketen; tuli mieleen, että raiskaushan on
ollut aina yksi sodankäynnin keino. Ja on edelleen.
Ei tarvitse kuin ajatella meidän 'sivistynyttä Eurooppaa' ja
ent.Jugoslavian sotaa. Aika karmeita tarinoita niistä sai lukea.

Mutta Sinä, raiskauksen ja insestin uhri...toivottavasti olet
pystynyt puhumaan asiasta jonkun/joidenkin luotettavien
ihmisten kanssa? Ystävä, terapeutti, psykologi...?
Joka kuuntelee, kuuntelee ja taas kuuntelee.

Toivon Sinulle voimia jaksaa eteenpäin!!!

tmaria

ps.luin tämän päivän hesarin (1.5.2010)

Vierailija

Lainaus:

Toivon, että lasten läheiset jotka aavistelevat jotakin, ottaisivat heti asian esille viranomaisten kanssa.
Kuka lapsia suojelee jos ei me vanhemmat ihmiset.
On kauhistuttavaa mitä lapsille tehdään ja vanhemmat suojelee tekijää.

Vierailija

Ja me nimitämme itseämme sivistyneiksi, kunniallisiksi kansalaisiksi.Uskonnon, aatteen ja luotettavuuden verhon suojassa tehdään hirmuisia tekoja.
Naapurissa ja lähiympäristössämme tapahtuvat asiathan eivät meille kuulu. Jokainen huolehtikoon itsestään ja "kersoistaan".
Olemme kyllä valmiita tuomitsemaan sitten jälkeenpäin, mutta kun naapurista kuuluu jotakin outoa, niin laitamme telkkaria vain vähän kovemmalle, ettei tulla häirityksi.
Kun olisimme valmiita ottamaan vastuuta niistä edes oman yhteisön lapsista ja heikommista yksilöistä. Ei saa kääntää päätä toiseen suuntaan, kun on nähnyt ja kuullut jotakin outoa. On oltava kansalaisrohkeutta ja uskallettava laittaa itsensä likoon.
Siitä saa kyllä palkkion myöhemmin.
Ensimmäisen kysymyksen kirjoittajalle.
Toivottavasti sinulla on rohkeutta penkoa omaa elämääsi niin perusteellisesti, että saat asioihin etäisyyttä ja niiltä menee se terävin kärki poikki . Silloin se ei enää satu ainakaan niin kovasti ja saat rakennettua itsestäsi ehjemmän ihmisen.
Toivotan sinulle rohkeutta.
tulilatva

Vierailija

Toivon hartaasti, että kaikki jotka ovat joutuneet kokemaan perheen, sukulaisten, uskon, tai muun taholta kokemaan seksuaalista väkivaltaa ottaisivat heti yhteyttä sosiaaliviranomaiseen tai muuhun luotettavaan tahoon.
Monet uhrit vaikenevat häpeäntunteen takia, mutta rakas uhri, sinulla ei ole mitään hävettävää itselläsi.
Nyt on ravisteltava niin kovasti myös suomen kirkkoja, että mädät omenat putoavat puusta.
Kuka voi olla niin alhainen ihminen, että suojelee pedofiilejä?
Jopa vankiloissa ne kuuluvat alhaisimpaan kastiin muiden vankien mielestä.
Eikö nämä ulospäin näyttelevät hurskaat uskovat ole lukeneet raamattua, että "kuka tekee yhdelle näistä vähimmistä pahaa, olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa".

Vierailija

Meitä uhreja on varmasti lukemattomia, mutta suurin osa vaikenee ja kärsii itsekseen. Tuollainen tapahtuma lapsuudessa vääristää koko elämän. Enkä mitenkään voi ymmärtää, ettei oma äiti tehnyt mitään asian suhteen vaikka oli tietoinen.

Vierailija

Lämmin kiitos teille jotka olette osallistuneet tähän keskusteluun.
Olen keskustelun aloittaja.
Oman tilanteeni olen selvittänyt sairastumalla masennukseen ja sen seurauksena pitkän psykoterapian kautta vapautunut vaikeista traumoitsa.
Olen antanut anteeksi.
Elämäntieni on varmaan kokeman pohjalta saanut vaikeita valintoja ja suuria erehdyksiä.
En silti enää syytä ketään.
Arvet jäi ja ne ajoittain muistuttaa.

Vierailija

Lähes päivittäin on lehdissä kirjoituksia näistä julmista teoista ja lisää ilmaantuu.
Lestadiolaiset on ollut kirjoituksissa esillä, mutta valtakirkon piirissä ihan samalla lailla.
Henkisistä ja hengellisistä asioista keskustellaan niin miten tämä sopisi aiheeseen?
Onhan teot tehty hengellisten sivistyneiden keskuudessa!

Vierailija

Miksi ollaan niin typerän hienotunteisia lestadiolaisia kohtaan?
Mikä sairas yhteisö antaa hyväksikäyttää omia lapsiaan?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat