K-Plussa ja/vai YkkösBonus

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nyt taitaa tuo mainosbanneri herättää minussa sen epäilyksen, että keskusliikkeet Kesko ja Suomen lähikauppa ovat jo toistensa tonteilla kalastelemassa samoja asiakkaita omiin kauppoihinsa.
Taitaapa tällä, suurimmaksi osaksi jo ruotsalaisten omistamalla entisellä Tradekalla mennä aika kehnosti kun pitää luovuttaa omia bonuksenkeräilypaikkojaan myös valinnaisesti K-Plussaa kerryttäviksi kauppapaikoiksi. Ovatkohan tehneet keskenään kauppaa näistä asiakkaiden sieluista. Onko kukaan kuullut tästä uudistuksesta tarkempaa tietoa?

Onko tämä sitten lopun alkua Suomen Lähikaupalle, jolla ei enää olekaan markkinoista kuin alle kymmenen prosenttia hallussaan. Agressiivisimpana S-ryhmä taitaa kuitenkin vetää pisimmän korren koko kilvassa. Siltä ainakin tuntuu jo K-ryhmän huolestumisesta päätellen koska hekin ovat ruvenneet hyppimään yli perinteisten ruotujensa.

Saa nähdä kuinka kauan tästä keskittymisestä on enää todellista hyötyä meille kuluttajille. Ollaanpa tarkkana.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kahden kortin omistajana ei tule näin syvällisesti näitä asioita ajateltua.Minulla on S-kortti,kerään sillä s-tilille pieniä bonuksia "pahan päivän varalle".

Vierailija

Jos yhtäkään bonuskorttia ei olisi saimme ostokset huokeammin kaupoista sillä nuo saadut bonuksethan lasketaan tuotteitten hintoihin.

Vierailija

Olen aivan samaa mieltä,kyllä me asiakkaat maksamme tuotteiden hinnoissa nuo plussa ja bonus edut. Olisi kaikin puolin helpompi, kun ei olisi mitään erillisiä kortteja. Eihän niitä tosin ole pakko käyttää,mutta kassa kuitenkin kyselee niitä niin selviää siitäkin helpommalla kun ojentaa kaikki kortit mukisematta.

Iäkäs tätini vain oli huolestunut siitä, että vieläköhän ne miten pitkään myyvät minulle k-kaupasta leipää ja maitoa, kun minulla ei ole sitä plussa-korttia ja ne joka kerta kuitenkin sitä kaipailevat. :)

Vierailija

Minulla on S-kortti, Plussa- kortti ja ykkösbonuskortti +paikallisten liikkeiden omia bonuskortteja.
Melkoista korttipeliähän tämä nykyinen kaupankäynti on, mutta ei se tarjouskuponkien leikkaaminenkaan kivaa ollut.

S- tilille laitoin pienen perintösummani kartuttamaan bonusta, mutta kun huomasin verottajan iskeneen, otin rahat pois.
Plussa- edut otan seteleinä, joihin verottaja ei pääse käsiksi :)

Vierailija

Kaupan kassatyöntekijän täytyy kai aina muistaa kysyä etukorttia asiakkaalta. Siinä on muistamista, kaikilta ei varmaan muista kysyä kiireessä ja toiset asiakkaat kyllästyvätkin kortin jatkuvaan kysymiseen, jos heillä ei sitä ole.

Vierailija

Kyllähän se on niin, että näillä bonuskorteilla yritetään sitoa asiakas käymään samassa kaupassa, kun bonukset kasvavat ostossumman suurentuessa. Itse en osta ainoastaan yhdestä kaupasta, vaan seuraan hintoja ja tarjouksia ja käytän bonuskorttia niissä liikkeissä, joissa se on. Paljon ostan Lidlestä, koska sieltä saa usein hyviä tarjouksia tosi edullisesti.

Vierailija

Lainaus:

Jos yhtäkään bonuskorttia ei olisi saimme ostokset huokeammin kaupoista sillä nuo saadut bonuksethan lasketaan tuotteitten hintoihin.

Vain tyhmä jättää käyttämättä bonusetuja. S-kortti on tuottoisin. Lisäksi S-markettien tuotevaliokimat on laajemmat ja hintataso kestää vertailun. Kokemusta on, sillä minulla on käytössä myös K-Plussa ja Ykkösbonus.

Vierailija

Itsekin ojennan aina bonuskortin kysymättä, koska minulle kelpaa pienikin etu ja bonus. Monta korttia on aina mukana, oikeastaan kaikki mahdolliset. Mutta eivät nuo sentään ylettömästi paina. Silloin tällöin tulee K-kaupan viiden euron etuseteleitä kotiin, Tradekasta kerran vuodessa jotain myös vaikken sieltä paljon osta. Prismassa käydessäni saan kartutettua S-tuloani, ja siitä tosiaankin nopeimmin etua kertyy. Mutta eniten ruokaa ostan Lidlistä, kun siellä tutkitusti on edullisin ruokakori (kun kaikki otetaan huomioon). Jos asuisin Saksassa, saisin Lidl-tuotteetkin paljon halvemmalla.

Vierailija

Nimenomaan. Niin kauan kuin bonuksia maksetaan, miksi jättää ne ottamatta. Sellainen hyvä vinkki, että verkko-ostoksiin on oma bonusjärjestelmänsä: http://www.ostohyvitys.fi

Ei mikään iso juttu vielä, mutta bonusprosentit ovat (ehkä tästä syystä) varsin suuria.

Vierailija

Minulla on kaikki nuo S-kortti paras. Bonus-kortit on nykyaikaa, saa edes jotakin takaisin bonusten muodossa.

Vierailija

K-kaupassa on ollut viime aikoina paljon edullisempia ruokatarjouksia kuin S-ryhmällä, vaikka S-bonukset tulevat edullisemmaksi. Esim.viime viikon prisman ruoka tarjoukset mitään sanomattomia. Citymarketeissa ihan hyviä arkiruoka tarjouksia.

Vierailija

En halua yhdenkään kauppaketjun pitävän minua löyhässä hirressä, siitähän tässä loppupelissä on kyse, joulupukkia ei ole olemassa!

Vierailija

Lainaus:

K-kaupassa on ollut viime aikoina paljon edullisempia ruokatarjouksia kuin S-ryhmällä, vaikka S-bonukset tulevat edullisemmaksi. Esim.viime viikon prisman ruoka tarjoukset mitään sanomattomia. Citymarketeissa ihan hyviä arkiruoka tarjouksia.

Hintavertailussa K-kauppojen hinnoittelu on korkeampi kuin S-ryhmän kaupoissa. Se vaan on totuus. Bonuksiakin saa huomattavasti enemmän S-kortilla kuin K-plussakortilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat