Vierailija

Hei, olen 78 vuotias nainen, joka kaipaisi matkaseuraa ulkomaille. Ystävät alkavat olla valitettavasti tässä iässä jo vähissä, mieli tekisi kovasti matkustaa vielä, mutta yksin ei ole mukava enää lähteä. Olen ikäisekseni vielä hyvässä kunossa oleva. Harrastan liikuntaa ja tykkään kävellä pitkiäkin lenkkejä. En siis tarvitse avustajaa matkalle, vaan matkaseuraa. Pidän taiteesta, kulttuurista, konserteista jne.
T: Seija

Sivut

Kommentit (151)

Hei Seija

Olisitko kiinnostunut matkustamaan pieneen Andalucialaseen kylään Espanjaan? Olen suomalainen keski-ikäinen sairaanhoitaja, tavoitteenani on perustaa pieni kodikas aktiivinen lomakoti Espanjaan. Tavoittelen juuri kaltaisiasi matkustushalukkaita suomalaisia eläkkeellä olevia "Pirteitä Pirkkoja" tai "Leppoisia Laureja". Tarjoaisin täysylläpidon, lentokenttäkuljetukset Espanjassa, reipasta liikunnallista ja koskettavaa kultuurillista ohjelmaa aurinkoisessa ja idyllisessä ympäristössä. Toiveenani on edistää suomalaisten ikääntyneiden hyvinvointia ja terveyttä, mahdollistaa leppoisaa yhdessäoloa, rakentaa voimaannuttavaa verkostoa yhdessä asiakkaideni kanssa! Miltä kuulostaa?
Ystävällisesti María

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suunnitteella vasta, toivottavasti toiminta täydessä vauhdissa vuoden päästä :)
Ilmoittelen mahdollisimman laajasti heti kun saadaan avattua. Kovasti lämmitti positiivinen palaute, kiitos:)
María

Voi Maria!
Olen aina haaveillut jostakin tuollaisesta paikasta. vaikka en ole ihan vielä 100% eläkkeellä, niin sellainen rannalla makoilu ei kiinnosta. Kaipaisin samanhenkistä ja toiminnallista lomaseuraa ja paikkaa. Kielitaitoni ei ole kotoisin juurikaan mistään ja on ponnisteltava melkoisesti, että saan asiani ymmärretyksi ulkomailla. Pärjännyt olen, mutta kuitenkin.Jos mahdollista, niin tietoa haluan paikasta ja tarjonnasta.
Terv, Atiram

Hei Anonyymi!
Juttusi oli melkein kuin minun kirjoittamani. Olen 77 vuotias leskinainen, harrastukset samat kuin sinulla.
Kaikkea muuta olen harrastanut yksin, mutta matkalle on ikävä lähteä yksinään. Mieheni kanssa matkustelimme paljon.
Nyt olen kyllä lähdössä tyttäreni kanssa lyhyelle Viron-matkalle, muuten ei ole mitään suunnitelmia.
Kuulisin milelläni sinusta. Keväisin terveisin
Pikkulotta!

Hei!
Täällä myös yksi yksinäinen naisihminen, joka tykkäisi tuollaisesta lomanvietosta.
Toivottavasti suunnitelmasi toteutuu. Olen kerran käynyt Andalucian Nerhassa ja kovasti
mieltynyt alueeseen.
T. pirteä Pirjo

Hei, täällä toinenkin pirteä ja piukea pirjo. Kuulostaa tosi hyvältä tuommoinen tarjonta, jossa olisi erilaista matka- ja oleiluseuraa. Ollaan kuulolla kyllä.
Toivottavasti toteuttu! Terveisin Pirjo.

Hei "pikkulotta", olen sitä muuten itsekin....asutko pääkaupunkiseudulla? Voisimmeko mahdollisesti tavata joskus ja jutella näistä matka asioista enemmän? Itse asun Helsingin keskustassa.
T: Seija

Lainaus:
08.05. 17:25
Juu, kivalta kuulostaa. Kuka maksaa? Vai onko tämä taas sitä eliittivanhusten herkkua!

Mihin tekstiin tämä ylläoleva anonyymin kysymys liittyy?
Kuka maksaa, siis mitä?

Lainaus:

Niin! Kuka maksaa ne huvitukset ja matkat ja täysihoidon yms. kun itsellä ei ole varaa?

On todella ihmeellisiä tällaiset kysymykset ja heitot täällä.
Kateus on kalvavaa!
Toivoisin keskustelua ja ajatuksia matkaseurasta.
Tuo Espanjaan suunnitteilla oleva lomapaikka on aivan ihana idea, toivottavasti toteutuu.
Minäkin kaipaisin matkaseuraa.
Myös kaski-ikäinen sairaanhoitaja.

Tässä keskustelussahan haetaan sopivaa matkaseuraa,
kai se on kysymättäkin selvää, että jokainen maksaa omat
matkakulunsa. Jos ei ole varaa, niin sitten ei matkusta.
Ihmeellisiä heittoja täällä tosiaan on, olen edellisen kirjoittajan,
klo 20:34, kanssa samaa mieltä

Eikö eläkeläisten siakriporras voisi joskus ajatella vähempiosaisiakin ja järjestää matkoja niille, joilla ei todellakaan ole siihen varaa. Nyt tuntuu että hus hus menkää pois köyhät koko sivustolta.

Eiköhän kysymys ole loppujenlopuksi siitä, mihin kukin rahansa laittaa. Pienituloinenkin voi säästää monesta asiasta, Esim. tupakka, alkoholi, valmisruuat, autoilu vastaan kävely/pyöräily.
Tietysti sairaudet yms. asiat rajoittavat elämää ja matkusteluakin, mutta asenteillakin on paljon merkitystä. Tuo reilut kolmesataa ei ole matkasta paljoa, jos todella haluaa matkalle...
Mitä esim. sinä edellinen anonyymi olisit valmis tekemään sen eteen, että esim. sikariporras järjestäisi sinun matkasi?
Ei asiat hoidu, kuin manulle illallinen. Elämäntapa on pitkälti valintakysymys.
Terveisin pienituloineneläkeläinen, joka matkustelee silti paljon.

Lainaus:

Eiköhän kysymys ole loppujenlopuksi siitä, mihin kukin rahansa laittaa. Pienituloinenkin voi säästää monesta asiasta, Esim. tupakka, alkoholi, valmisruuat, autoilu vastaan kävely/pyöräily.
Tietysti sairaudet yms. asiat rajoittavat elämää ja matkusteluakin, mutta asenteillakin on paljon merkitystä. Tuo reilut kolmesataa ei ole matkasta paljoa, jos todella haluaa matkalle...
Mitä esim. sinä edellinen anonyymi olisit valmis tekemään sen eteen, että esim. sikariporras järjestäisi sinun matkasi?
Ei asiat hoidu, kuin manulle illallinen. Elämäntapa on pitkälti valintakysymys.
Terveisin pienituloineneläkeläinen, joka matkustelee silti paljon.

Tällä sivustolla on "känkkäränkkä" - joka ei edusta aikuista, kypsää kommentointia.
Miksi hän on eksynyt tänne - voisiko ajatella muualle siirtymistä, että samanoloiset voisivat suunnitella ja keskustella rauhassa. Do us favor !

Lainaus:

Hei Anonyymi!
Juttusi oli melkein kuin minun kirjoittamani. Olen 77 vuotias leskinainen, harrastukset samat kuin sinulla.
Kaikkea muuta olen harrastanut yksin, mutta matkalle on ikävä lähteä yksinään. Mieheni kanssa matkustelimme paljon.
Nyt olen kyllä lähdössä tyttäreni kanssa lyhyelle Viron-matkalle, muuten ei ole mitään suunnitelmia.
Kuulisin milelläni sinusta. Keväisin terveisin
Pikkulotta!

Hei Pikkulotta, oletko vielä näillä palstoilla? Oletko yhä matkaseuraa vailla? Olisin mielelläni yhteydessä sinuun.
Terveisin Seija 78v.

Olen 65v.nainen, jonka unelmana on ollut viettää talviaika Espanjassa. Olen suht. terve, mutta lähteminen yksin hieman arveluttaa. Hyvä naisystäväni asuu Fuengirolassa, mutta olisi kuitenkin mukavaa jakaa asunto kaverin kanssa. Kaverilla tarkoitan naista.Tämä ystävättäreni ei enää paljoa liiku, joten ulkoiluseuraa en hänestä saa.

Selaan päivät pitkät vapaita vuokra-asuntoja ja suunnittelen matkaa. En ole rantaihmisiä. Pidän kävelemisestä ja istuskelusta kahviloissa. Pidän myös kulttuurista ja mielelläni kierrän taidenäyttelyissä.Ilta-ja yöelämästä en ole kiinnostunut.

Puhun englantia ja hieman espanjaa, koska olen siellä viettänyt lomiani, niin pakosta on jotain päähän tarttunut. Katson myös kaikki espanjankieliset sarjat TV:sta.

Joko Seija olet löytänyt matkaseuraa? Entä Pikkulotta?

Con corason Marja

Hei Maria!
Joko olet saanut matkaseuraa?
Olen 56-vuotias nainen ja eläkkeellä lihastyypin
reuman takia.
Paljonko se vuokra on asumisesta kahden hengen huoneessa?

Päivi Sato

Sivut

Ketju on lukittu.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat