Kaksi vuotta sitten putosin taloustikkailta ja oikea jalkani sai hirvittävän tällin. Siihen tuli veritulppa, sitten säärihaava ja verisuonia yritettiin korjata leikkaamalla. Vaikka haavat ovat kiinni, raaja on tumma, arka ja seurana ovat säryt ja krampit. Hoidoksi määrättiin ibuprofeenia, jota olen siis syönyt kaksi vuotta. Nyt poden vatsavaivoja, joista syytän lääkkeitä. Kannattaako vielä mennä pyytämään apua?Sirkkis

Kannattaa. Särkylääkkeitten pitkäaikainen käyttö voi huonolla tuurilla aiheuttaa mahahaavan tai lievempiä limakalvovaurioita. Happopumpun salpaajat etunenässä auttavat ja estävätkin haavaumia, mutta ota yhteyttä lääkäriisi. Varaudu jo mielessäsi siihen, että hän saattaa ehdottaa mahalaukun tähystystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsekin olen tehnyt sen huomion että ,että saan kipulääkkeistä vatsakipuja.
Perussairauksiini joudun ottamaan monenlaista lääkettä ja olenkin kysynyt apteekin henkilökunnalta niitten yhteensopivuutta, koska terv.keskuslääkärit vaihtuvat eikä heillä vaikuta välillä lainkaan olevan sama mielipide hoidoistani ;D
Olen saanut hyvin ikäviäkin allergiaoireita milloin mistäkin
-stressaan ruoan lisäaineistakin ja harmittaa kun ei itse pysty laittamaan ruokaa jonka puhtaudesta voisi olla varma..
Välillä lueskelen lääkepurkkieni tuotesisältöjä ja olen tehnyt sen johtopäätöksen että aika monella voi olla ikäviä sivuvaikutuksia!
"Kutinasta Kuolemaan" on se alue.
Siksi olen yrittänyt minimoida kipulääkkeitteni käyttöä ;kaikenlaisia rentoutusharjoituksia ja mielikuvaharjoittelua, kääreitä kipukohtiin, kylmä/kuuma,rentouttavaa ja rauhallista musiikkia...Luin että joissakin maissa hoidetaan myös "huumorin" avulla-nauraminen kuulema kehittää kipuja lievittäviä hormoneja, joten olenkin alkanut keräillä mukavia vitsejä ja katsella hauskoja elokuvia.
Mutta : "Nyt ei kyllä naarata,sanoi savolaismies kun anoppi hukkui"
-pakko se on välillä kipulääkkeitäkin ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla